لاغری با طب سنتی کاهش وزن با طب سنتی با روش های اخلاقی-من و رژیم غذایی


آیا راه های زیادی را برای کاهش وزن طی کرده اید؟ ممکن است رژیم های عجیب و غریبی انجام داده باشید و به خود گرسنگی زده باشید، یا ممکن است بدن خود را مجبور به ورزش شدید برای کاهش وزن کرده باشید. آیا می دانید چرا پاسخ مطلوب را دریافت نکردید و همچنان اضافه وزن دارید؟ در این مقاله قصد داریم شما را با طب سنتی آشنا کنیم. رژیم لاغری طب سنتی شما را نسبت به ماهیت بدن خود بیشتر آگاه می کند و از طریق این شناخت می توانید پاسخ خود را بگیرید و وزن خود را کاهش دهید.

برنامه رژیم لاغری با طب سنتی چگونه عمل می کند؟

در طب سنتی معیار سنجش افراد رفتار آنهاست. این دارو افراد را به 4 نوع رفتار تقسیم می‌کند که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و تأثیر مستقیمی بر چاقی یا چاقی دارند. در میان این 4 نوع مزاج، نوع دمو و خلط باعث افزایش وزن و بزرگ شدن معده می شود، در حالی که صفرا و مالیخولیا باعث کاهش وزن می شود.

  • نوع اول: گرم و مرطوب (دمو)
  • نوع دوم: گرم و خشک (صفرا)
  • نوع سوم: سرد و مرطوب (بلغمی)
  • نوع 4: سرد و خشک (سودا)

بنابراین، اولین قدم برای کاهش وزن این است که بدانید در کدام دسته قرار می گیرید. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید از این طریق لاغر شوید حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید. پس از تعیین نوع چاقی نوبت به رفع آن می رسد. در این صورت، برای کسانی که طبیعت بلغمی دارند، بهترین رژیم لاغری در طب سنتی ممکن است شامل غذاهایی باشد که معده و هضم آنها را گرم می کند و رطوبت بدن آنها را کاهش می دهد. و در دموها، شخصیت مرطوب آنها را بازیابی کنید. با بازگشت بدن، انرژی، اشتها و چربی سوزی به فرد باز می گردد. برای درک بهتر این موضوع، فردی چاق را تصور کنید که مرتب می خوابد، اشتهایی برای کار ندارد، اغلب ضعیف است و اشتهای زیادی دارد. پس از بازیابی روحیه، انرژی بیشتری به دست می آورد، رژیم غذایی متعادلی می خورد و فعال تر می شود. در ادامه به معرفی ویژگی های مهم رفتاری افراد چاق می پردازیم.

لاغری با طب سنتی و اخلاق

ویژگی های مزاج بلغمی (سرد و تر)

علائم افراد مبتلا به بلغم یبوست، چاقی، چربی زیاد و یبوست است. البته خستگی زودرس، خواب زیاد، نازک شدن موها و احساس سرما در همه حال از دیگر ویژگی های این رفتار است.

نشان دادن خصوصیات خلقی (گرم و مرطوب)

بخش های مختلف افراد با تغییرات خلقی، بازوهای پر، با تمایل به چاقی، خواب عمیق، اشتهای زیادی دارند. این افراد برخلاف بلغم، یبوست و نفخ ندارند و اگر رطوبت بدنشان متعادل باشد، عملکرد بدنشان نیز کاهش یافته و بهبود می یابد.

اگر هنوز به وزن ایده آل خود نرسیده اید می توانید با کمک طب سنتی و علم اخلاق به این آرزوی خود برسید.

چه غذاهایی در برنامه غذایی طب سنتی وجود دارد؟

آگاهی از طبیعت به شما این امکان را می دهد که در مدت 40 روز آن را تغییر دهید و سپس می توانید از رژیم های غذایی مختلف یا حتی رژیم لاغری طب سنتی استفاده کنید. بنابراین در ادامه می خواهیم شما را با غذاهایی آشنا کنیم که باعث بازیابی مزاج شما می شوند.
در ادامه فهرستی از غذاهایی که افراد دارای عادات سرد و مرطوب می توانند برای تغییر عادات خود و همچنین استفاده از آنها در رژیم غذایی طب سنتی برای کاهش وزن مصرف کنند، آورده شده است. باید به خاطر داشت که برخی از غذاهای ناسالم را می توان با استفاده از موادی مصرف کرد که طبیعت آن را خنثی می کند.

غذای کافی برای افراد دارای مزاج بلغمی نیست غذاهای مناسب برای افراد دارای مزاج بلغمی

گوشت گاو و گوساله، انواع گوشت سفید گوشت شتر، بوقلمون، گوسفند، شتر گوشت
میوه های کلسیمی، نارنگی، کیوی، گرما، خیار میوه ها همه میوه های شیرین و رسیده میوه ها
انواع لبنیات لبنیات دارچین، زنجبیل، زعفران، جوز هندی، فلفل، خردل، سیر و موسیر ادویه ها
انواع سرکه، ترشیجات ترشیجات شلغم، چغندر، کلم، ساقه کرفس، نعنا، ریحان، جعفری، مرزه، شوید، تره فرنگی سبزیجات
کدو تنبل، قارچ سبزیجات نخود، لوبیاچیتی، دال عدس لوبیا
چای، جو، فقط حبوبات، قهوه، نسکافه آجیل بادام، گردو، فندق، پسته، کنجد، لینگا جیلها
غذاهای چرب، فست فود، غذاهای منجمد، نوشابه های شیرین و غیر الکلی دیگران گوشت کبوتر، سار، گنجشک دیگران

برای کسانی که طبیعت گرم و مرطوب یا دمو دارند، لیستی از غذاهای مفید وجود دارد که می تواند رطوبت بدن آنها را متعادل کند و همچنین روند کاهش وزن آنها را بهبود بخشد. باید به خاطر داشت که برخی از غذاهای ناسالم را می توان با استفاده از موادی مصرف کرد که طبیعت آن را خنثی می کند.

غذای کافی برای افراد دارای نوسانات خلقی کافی نیست غذاهای مناسب برای افراد دارای تغییرات خلقی

انواع نمک ترشیجات انار، سیب با پوست و دانه، بدون پوست خیار، توت، شاه توت، زرشک میوه ها
کره، ماست، خامه لبنیات دارچین، زنجبیل، زعفران، جوز هندی، فلفل، خردل، سیر و موسیر ادویه ها
سس، رب، چای، قهوه، رطب، خرما، نسکافه، ادویه های تند، نوشابه آجیل لیمو، کاهو سبزیجات
شیرینی ها، غذاهای چرب، تخم مرغ، فست فود، غذاهای نشاسته ای، آب یخ دیگران عدس را له کنید لوبیا

دیدگاهتان را بنویسید