لاغری با یوگا، تناسب اندام و ذهنی زیبا


کاهش وزن با یوگا

آیا می خواهید بدانید یوگا چند ساله است؟ محققان بر این باورند که قدمت یوگا به بیش از هزار سال قبل باز می گردد. لاغری در یوگا علاوه بر تمام فوایدی که دارد از دیگر فواید این ورزش است.

در این مقاله خواهید خواند:

  • لاغری با یوگا، این ورزش برای کاهش وزن خوب است؟
  • آساناهای یوگا برای کاهش وزن
  • کاهش وزن در یوگا، چه حرکات یوگا موثر است؟
  • حالت پلانک
  • ژست جنگجو
  • تریکوناسانا
  • ژست سگ در زیر
  • سارونگاسانا یا پایه شانه
  • حالت پل
  • صندلی را حرکت دهید
  • حالت تعظیم
  • درود بر خورشید
  • لاغری با یوگا، حرکات قدرتمند برای کاهش وزن
  • سوالات متداول در مورد کاهش وزن یوگا
  • خلاصه ای در مورد کاهش وزن یوگا

یوگا 5 اصل اساسی دارد:

کاهش وزن با یوگا
لاغری با یوگا، این ورزش برای کاهش وزن خوب است؟
برخی از کارشناسان معتقدند یوگا به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود. فقط معروفه با هر روش دیگری، باید رژیم غذایی را رعایت کنید.

برخی از کارشناسان معتقدند یوگا به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود. فقط معروفه با هر روش دیگری، باید رژیم غذایی را رعایت کنید.

یوگا، زمانی که با یک رژیم غذایی سالم ترکیب شود، می تواند به کاهش وزن و حفظ ذهن و بدن سالم کمک کند.
یوگا آگاهی شما و نحوه ارتباط شما با بدن را افزایش می دهد. کاهش وزن در این بازی دو جنبه مهم دارد: غذای سالم و ورزش.
یوگا فقط انجام ورزش نیست، بلکه فواید زیادی به شما می دهد که عبارتند از:

  • انعطاف پذیری بیشتر
  • بهبود تنفس
  • بهبود انرژی و نشاط
  • متابولیسم متعادل
  • ارتقای سلامت در ورزش
  • توده عضلانی بیشتر
  • بهبود سلامت قلب
  • کاهش وزن
  • مدیریت استرس

استرس تأثیر مخربی بر بدن و ذهن شما دارد که می تواند به صورت درد، اضطراب، بی خوابی و ناتوانی در تمرکز ظاهر شود. بد نیست بدانید که اغلب استرس عامل اصلی افزایش وزن است. یوگا می تواند به شما در مقابله با استرس کمک کند.


بیشتر بخوانید: لیزر لاغری کم توان چه اثراتی دارد؟


کاهش وزن با یوگا
آساناهای یوگا برای کاهش وزن
یوگا همیشه منجر به کاهش وزن نمی شود زیرا بسیاری از حرکات آن ساده هستند. حرکات یوگا عمدتاً بر روی ایجاد انعطاف پذیری، بهبود تمرکز و عضله سازی تمرکز دارند. هنگامی که بدن شما به این حرکات عادت کرد، می توانید حرکاتی را که برای کاهش وزن مفید هستند شروع کنید.
فراموش نکنید که انجام تمرینات یوگا اگر زیر نظر معلم انجام شود بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. ممکن است فکر کنید که خودتان می توانید این کار را انجام دهید، اما اگر زیر نظر یک مربی باشید، مربی می تواند به شما یاد دهد که چگونه حرکات را به درستی انجام دهید و اشتباهات خود را اصلاح کنید.


بیشتر بخوانید: معروف ترین کلینیک لاغری شمال تهران


کاهش وزن در یوگا، چه حرکات یوگا موثر است؟
در ادامه به معرفی حرکات کاهش وزن در یوگا می پردازیم:

کاهش وزن با یوگا
1- حالت پلانک
“چاتورانگا دانداسانا” بهترین راه برای تقویت مغز . ساده به نظر می رسد، اما فواید زیادی دارد.
زمانی که در این وضعیت هستید، سفتی آن را در عضلات شکم خود احساس خواهید کرد.

کاهش وزن با یوگا
2- ژست جنگجو
ژست جنگجو ران ها و شانه ها را تقویت می کند و همچنین تمرکز را بهبود می بخشد. هر چه بیشتر این ژست را انجام دهید و در این وضعیت بمانید، نتایج بهتری خواهید گرفت. ژست جنگجو برای بهبود تعادل و تقویت کمر، پاها و بازوها مفید است. از نو به تقویت عضلات شکم کمک می کند و اگر در حین نگه داشتن این وضعیت عضلات شکم را منقبض کنید و در روزهای هفته به این حرکت ادامه دهید شکمی صاف خواهید داشت.


بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه ورزش خانگی برای کاهش وزن


کاهش وزن با یوگا
3- تریکوناسانا
تریکوناسانا به بهبود هضم و همچنین کاهش چربی انباشته شده در شکم و کمر کمک می کند. این حرکت باعث تحریک و بهبود گردش خون در سراسر بدن می شود. حرکت جانبی این آسانا به شما کمک می کند تا چربی بیشتری در ناحیه کمر بسوزانید و عضلات بیشتری در ران و همسترینگ بسازید.
درست است که این ژست به اندازه سایر حرکات عضلات شما را تکان نمی دهد، اما فوایدی مانند سایر آساناها دارد. همچنین تعادل و تمرکز شما را بهبود می بخشد.

کاهش وزن با یوگا
4- ژست سگ رو به پایین
وضعیت سگ رو به پایین با تمرکز بیشتر بر روی عضلات خاص، کل بدن را تقویت می کند.
این حرکت در تقویت بازوها، پاها، همسترینگ و پشت موثر است. قرار گرفتن در این وضعیت و تمرکز بر تنفس باعث درگیر شدن و تقویت عضلات شما و همچنین بهبود تمرکز و گردش خون می شود.

کاهش وزن با یوگا
5- سارونگاسانا یا پایه شانه
سارونگاسانا یا پایه شانه فواید زیادی دارد، از تقویت بدن گرفته تا بهبود هضم. این حرکت همچنین به افزایش متابولیسم و ​​متعادل کردن سطح تیروئید کمک می کند.
سارونگاسانا شانه ها، بالاتنه، عضلات شکم و پاها را تقویت می کند و سیستم تنفسی و خواب را بهبود می بخشد.


بیشتر بخوانید: هزینه بدنسازی چقدر است و چه تاثیری در کاهش وزن سریع دارد؟


کاهش وزن با یوگا
6- حالت پل
آسانا دیگری که فواید زیادی در یوگا دارد، ژست پل است. حالت بریج برای لگن، تیروئید و همچنین برای کاهش وزن مفید است.
این حرکت، ماهیچه، هضم غذا، تنظیم هورمون و موارد دیگر است سطح تیروئید را بهبود می بخشد. ماهیچه های کمر را تقویت می کند و کمردرد را کاهش می دهد. البته خوب است بدانید که این حرکت در ورزش های دیگری مانند پیلاتس و تناسب اندام وجود دارد و فقط برای یوگا نیست.

کاهش وزن با یوگا
7- صندلی را حرکت دهید

این فعالیت یوگا با اسکات نیز مقایسه می شود، اما باید بدانید که شدت آن کمی بیشتر از اسکات است. این حرکت باعث تقویت عضلات شکم، چهارسر ران و باسن می شود.
این آسانا سیستم لنفاوی و دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و یکی از بهترین حرکات برای کاهش وزن است.

کاهش وزن با یوگا
8- حالت کمان
شاید نیازی به کاهش وزن نداشته باشید، ورزش می کنید و کاملا تناسب اندام دارید، اما شکم شما بزرگ است، بنابراین باید بهترین راه را برای کاهش چربی شکم پیدا کنید.
حالت تعظیم روشن است اندام های شکمی را ماساژ دهید کمک می کند، هضم را بهبود می بخشد و ران، سینه و پشت را تقویت می کند. باعث گردش بهتر خون می شود، بنابراین در تقویت عضلات شما موثر است.


بیشتر بخوانید: در کمترین زمان وزن کم کنید


کاهش وزن با یوگا
9- سلام بر خورشید
Surya Namaskara یا سلام خورشید، چیزی فراتر از گرم کردن ماهیچه ها و جریان یافتن خون است. این حرکت باعث کشش و تقویت بیشتر عضلات مرکزی، تقویت اندام ها، تحریک سیستم گوارشی و متعادل کردن متابولیسم می شود.
سلام روز گامی خوب برای سلامتی و بهترین راه برای کاهش وزن

لاغری با یوگا، حرکات قدرتمند برای کاهش وزن
همیشه این بحث وجود دارد که آیا یوگا برای کاهش وزن مفید است یا خیر. یوگا بدن شما را تقویت می کند و به کاهش چربی اضافی کمک می کند. اما داستان برای یوگای قدرتی متفاوت است.
یوگا قدرتی یک نوع یوگا قوی است ذهن و بدن شما را تغییر خواهد داد.
یوگای قدرتی شکلی مدرن از یوگا است که ریشه در یوگا آشتانگا دارد. آساناها گرمای درونی ایجاد می کنند، استقامت شما را افزایش می دهند و شما را قوی، انعطاف پذیر و بدون استرس می کنند.


بیشتر بخوانید: آیا مجسمه سازی با لیزر یکی از بهترین روش های لاغری است؟


کاهش وزن با یوگا

حرکات قدرتی یوگا در کنار فواید یوگای ساده فواید دیگری نیز به همراه دارد:

  • بیشتر از یوگا برای مبتدیان، به سوزاندن کالری کمک می کند.
  • متابولیسم شما را افزایش می دهد.
  • برای ایجاد قدرت، تحمل، انعطاف پذیری و تقویت بدن مفید است.
  • به افزایش تمرکز کمک می کند.
  • از آنجایی که تنش و استرس تا حد زیادی کاهش می یابد، پس از آن آرامش را تجربه خواهید کرد.

سوالات متداول در مورد کاهش وزن یوگا
سوالات متداول در مورد کاهش وزن یوگا عبارتند از:

میزان وزنی که فرد می تواند با انجام یوگا از دست بدهد در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل زیادی از جمله انعطاف بدن بستگی دارد.

چقدر می توانم با یوگا وزن کم کنم؟
میزان وزنی که فرد می تواند با انجام یوگا از دست بدهد در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل زیادی از جمله انعطاف بدن بستگی دارد.

آیا می توانم با یوگا چربی شکم را از بین ببرم؟
بله، با کمک یوگا می توانید چربی های شکم را از بین ببرید. حرکات کششی یوگا و آساناهای مختلف به کاهش چربی شکم کمک می کند.

کاهش وزن با یوگا
چه چیزی برای کاهش وزن بهتر است؟ یوگا یا تناسب اندام؟
یوگا و تناسب اندام فواید خاص خود را دارند. یوگا شامل کشش و آرامش بیشتر است، در حالی که قدرت با انقباض عضلات سروکار دارد. نمی توانیم بگوییم کدام یک برای کاهش وزن بهتر از دیگری است.


بیشتر بخوانید: آیا رژیم های لاغری معروف دنیا موثر هستند؟


خلاصه ای در مورد کاهش وزن یوگا
یوگا مزایای قابل توجهی برای همه دارد. یوگا یک درمان باستانی برای دستیابی به بدنی سالم و زیبا و ذهنی بدون استرس است. یوگا نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه بر سلامت جسمی نیز تأثیر می گذارد و حالت روانی متعادلی دارد.