مدیتیشن ویپاسانا: راهی برای روشنگری


بچه ها ، آیا شما به مدیتیشن علاقه دارید؟ یا تا به حال این کار را کرده اید بسیاری از افراد نشستن طولانی مدت در مکانی بدون انجام کاری خسته کننده است و برخی می گویند ارزش هیچ کاری را ندارد. برخی از مردم می دانند که مدیتیشن خوب است ، اما هرگز سعی نکنید آن را انجام دهید. اما در اینجا من یک دوره مدیتیشن 10 روزه Vipassana را به پایان رسانده ام. در این 10 روز هیچ کاری جز مدیتیشن انجام ندادم. من از موبایلم استفاده نکردم ، حتی آن را در کمد قرار دادم و ضروری است. من با کسی صحبت نکردم و سکوت کردم ، حتی وقتی تنها بودم. شگفت انگیزتر این است که ساعت 4 بعد از ظهر بیدار شدم. تمام صبح به مدت 10 روز قبل از اینکه من حتی بدانم که آیا می توانم این کار را انجام دهم. این روزها دلم برای شام تنگ شده است ، در واقع آنها طبق برنامه خود شام نمی خورند ، بنابراین مجبور شدم. من 10-11 ساعت در روز مدیتیشن می کردم ، نه به طور مداوم ، بلکه به صورت دوره ای. و در آن 10 روز ، چیزهای جدید زیادی را تجربه کردم. به نظر می رسد خیلی سخت است یا شاید من آن را برای شما اینطور توضیح دهم ، اما در حقیقت خیلی سخت نیست ، ممکن است از 2-3 روز دیگر احساس سختی کنید. پس از آن ، شما شروع به لذت بردن از آن می کنید.

این اولین بار نیست که مدیتیشن می کنم. من همچنین در برخی دیگر از کارگاه های مدیتیشن شرکت کردم و این کار را به طور منظم اما فقط 1 ساعت در روز انجام می دادم. هیچ وقت فکر نمی کردم به چنین جایی بروم ، اما حالا می توانم بگویم بهترین 10 روز زندگی من بود. وقتی یکی از دوستانم درباره مدیتیشن ویپاسانا و قوانینی که باید در آنجا رعایت کنم به من گفت. اولین فکری که در سرم شلیک شد این بود که این از نوع من نیست ، اما پس از یک بسته شدن طولانی زمانی که ما در این محیط ترسناک وقت می گذراندیم. من فکر می کنم باید به آنجا بروم و افکار خود را احیا کنم ، آن را با اشتیاق جدیدی پر کنم ، و این یک تصمیم هوشمندانه است.

بنابراین من هم روزی که به آنجا رسیدم و هم اولین واژه ای که گفتم “وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات” همون روز تجدیدنظر کردم. در واقع ، من به وضوح همه تصاویر را در ذهنم به خاطر می آورم. پر از سرسبزی ، هوای تازه ، دور از شهر ، بدون سر و صدا. مرکز من در روستای تیتوالا بود. شما می توانید آن مکان را ببینید ، فقط باید دنبال Dhamma vahini بگردید. آن روز من برای همه ناشناخته هستم و بسیار آزاد هستم زیرا کاری نداشتم و موبایل من نیز در گنجه است. بنابراین شروع به خواندن چهره کردم. برخی کنجکاو هستند ، برخی تنش دارند ، برخی آرامش مقدس را بر چهره خود می پوشانند و برخی از جمله من خوشحال هستند. روز اول با دو نفر آشنا شدم. آنها قبلاً در شیپیر ویپاسانا شرکت کرده اند. من با آنها خوب صحبت کردم و آنها چیزهای زیادی در مورد این بیل به من گفتند.

5 بعد از ظهر ما در یک جلسه جهت گیری شرکت کردیم. آن زمان را دقیقاً به خاطر دارم زیرا ما اجازه ندادیم بعد از آن جلسه حتی یک کلمه هم بگوییم. آنها به ما گفتند این 10 روز چگونه می گذرد. من بسیار هیجان زده بودم ، اما وقتی آنها گفتند ما باید مارها را بشناسیم. هیجان من تبدیل به ترس می شود ، اما من در آن 10 روز حتی یک مار ندیده ام ، این مهربانی من است. آنها درباره ساتیا نارایان گینکاجی به ما گفتند که این Dhamma را ایجاد کرده است. آنها تاجران بزرگی در برمه (که امروزه به میانمار معروف است) بودند و حسن نیت داشتند. یک بار آنها با مرگ قاطع برخورد کردند. آنها هزینه زیادی برای درمان آن صرف کردند ، اما هیچ درمانی م worksثر واقع نشد. سپس یکی از دوستان گوینکاجی درباره راهب به آنها گفت. او اصرار داشت که یکبار با راهب ملاقات کند. پس از این ملاقات ، زندگی آنها کاملاً تغییر کرد. راهب جادوگر نبود. اگرچه آنها در مدیتیشن ویپاسانا متخصص بودند و گوینکاجی نیز همان را آموزش می داد. بعداً آنچه اتفاق افتاد تاریخ است. Goinkaji ویپاسانا را در سراسر هند ما گسترش داد. آیا این داستان شبیه داستان فیلم Marvel Movie Doctor Strange است ، شاید آنها از زندگی گوینکاجی الهام گرفته باشند.

ویپاسانا چیست؟

ویپاسانا یک روش مدیتیشن بسیار قدیمی است که توسط گوتاما بودها کشف شده است. در استفاده از این تکنیک ، ما مجبور نیستیم بر هیچ نور یا هر بت تمرکز کنیم. ما مجبور نیستیم در هیچ تخیل گم شویم. با استفاده از این تکنیک ، ما فقط باید تنفس ، ضربان قلب و همه حسی که در داخل یا خارج بدن ما اتفاق می افتد را بشناسیم. اینها می تواند درد ، درخشش ، لمس لباس ما ، گرما ، فشار ، سرما ، ارتعاش و موارد دیگر باشد. فقط باید خودتان را بشناسید.

https://www.youtube.com/watch؟v=ZUKQW8j-Xzg

این یک تکنیک خود نظارت است. ما می توانیم رئیس بدن و ذهن خود باشیم ، اما قبل از آن بسیار مهم است که همه چیز را در مورد ذهن و بدن خود بدانیم. فقط ما انسان نیستیم ، بلکه دو دست و دو پا داریم. این حتی عمیق تر است ، ما باید ببینیم در بدن ما چه می گذرد.

اگر تا به حال متوجه شده اید که تنفس ما متفاوت است. اگر عصبانی هستید ، تنفس شما سریع است ، اگر آرام هستید ، تنفس شما کند است ، اگر بیمار هستید ، در تنفس مشکل دارید و معمولاً از تنفس خود بی خبر هستید ، این امر ادامه می یابد. بنابراین کار اصلی این است که تنفس خود را به نام آناپانا بدانید.

Anapana اولین قدم در Vipassana است. در اینجا ما باید تنفس خود را بدون کنترل آن ببینیم. شما باید آن را همانطور که هست ببینید. تنفس شما سریع یا کند است ، مهم نیست. فقط باید آن را ببینید و بپذیرید. این تمرکز شما را افزایش می دهد و سپس می توانید احساسات کوچکی را مشاهده کنید.

دیدن حواس خود به این آسانی نیست. یک قانون وجود دارد. شما باید در آدیشتان بنشینید. این بدان معناست که به خود قول می دهید که برای مدت زمان معینی (ممکن است یک ساعت یا 2 ساعت باشد) بدون هیچ حرکتی بنشینید. روزی را که 2 ساعت وقت گذاشتم به خاطر می آورم. وای! این یک درد است من نمی توانم به طور مختصر آن 2 ساعت را برای شما توضیح دهم ، در وبلاگ بعدی من در مورد هر دقیقه از آن زمان به شما می گویم. من هنوز آن درد غیرقابل تحمل پا را به خاطر دارم و آنها می گفتند من باید تمام حواس را ببینم. اگر درد وجود دارد ، باید آن را ببینم. هنگامی که بر روی آن تمرکز می کنید ، صدها بار افزایش می یابد ، اما پس از مدتی درد کاهش می یابد. شما باید قاطعانه باور کنید که همه چیز یا احساسات فرار هستند.

این مدیتیشن فواید زیادی دارد. در دنیای معنوی ، راهی برای روشنگری است. در حالی که ما می توانیم مزایای این را در زندگی روزمره نیز مشاهده کنیم. با افزایش تمرکز ، می توانیم بدترین وضعیت را بدون شک ، بهبود سلامتی و موارد دیگر ، تحمل کنیم. زمان مدیتیشن را در برنامه خود قرار دهید. و اگر نمی دانید چگونه مدیتیشن کنید ، باید یکبار از این اسکراب 10 روزه دیدن کنید.

مطمئناً در مورد هر روز به طور مفصل به شما خواهم گفت. وقتی دهانم بسته است با خودم چه می گویم؟ هر دقیقه چه چیزی را تجربه می کنم؟ آغاز من چگونه آغاز شد؟ تفاوت روز اول و آخر چیست؟ و چه تغییراتی در خودم احساس می کنم؟ من به شما می گویم ، اما در وبلاگ های دیگر. تا اینجا ، بس است. اگر تا به حال از ویپاسانا شیویر دیدن کرده اید ، آنچه را که در آنجا تجربه می کنید در قسمت نظرات بنویسید. و اگر هر نوع مدیتیشن دیگری را دوست دارید یا س questionsالی دارید ، می توانید آن را در قسمت نظرات بپرسید.

SABKA MANGAL HO خطی است که ما بعد از هر مکان مدیتیشن استفاده می کنیم. این به معنی “من آرزو می کنم همه خوشحال باشند”. من فکر می کنم این نیز بهترین خط تکمیل وبلاگ من است.

دیدگاهتان را بنویسید