مس گینر بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم است


Mass Gainers چیست؟

مسگر

مکمل های مس، که معمولا به عنوان مکمل های افزایش وزن شناخته می شوند، نوعی مکمل پروتئینی هستند که به طور خاص برای کمک به افزایش وزن طراحی شده اند. هدف این مکمل های پر کالری کمک به افزایش وزن شما به گونه ای است که سایر مکمل های پروتئینی معمولی نمی توانند.

در این مقاله می خواهیم نگاهی دقیق تر به ساختار این نوع مکمل ها بیندازیم و بررسی کنیم که آیا استفاده از گینر برای شما مناسب است یا خیر.

کالری

بارزترین بخش گینرها کالری بالای آنها است که برای افزایش وزن ضروری است. کالری این مکمل سه برابر بیشتر از سایر پودرهای پروتئینی است.

کربوهیدرات ها

برخلاف اکثر پودرهای پروتئین استاندارد، که بیشتر کالری کل پروتئین است، بیشتر کل کالری موجود در گینرها از کربوهیدرات ها تشکیل شده است. مالتودکسترین، شربت ذرت و سایر مواد شیرین در بسیاری از ترکیبات به‌دست‌آمده یافت می‌شوند، زیرا بدون غلیظ کردن بیش از حد ترکیب یا تبدیل آن به پودر نامحلول، به راحتی حل می‌شوند.

برآمدگی

درصد چربی موجود در گینرها به طور قابل توجهی بیشتر از سایر پودرهای پروتئین استاندارد است. در ترکیبات به دست آمده می توان به میزان بالای کلسترول و سدیم نیز اشاره کرد.

تعادل انرژی

قبل از اینکه بخواهیم به تأثیرگذاری گینرها بپردازیم، ابتدا می خواهیم هدف آنها را به عنوان مکمل توضیح دهیم.

تعادل انرژی بدن بسیار ساده است. شما باید مقدار مشخصی کالری در روز بر اساس میزان انرژی مورد نیاز اندام های بدن برای عملکرد طبیعی بدن و فعالیت های خارجی دریافت کنید. اگر کالری بیشتری نسبت به نیاز بدنتان مصرف کنید، اضافه وزن خواهید داشت. اگر کمتر از آنچه بدنتان نیاز دارد غذا بخورید، وزن کم خواهید کرد.

به بیان ساده، کیفیت وزنی که اضافه یا از دست می‌دهید به ترکیب درشت مغذی‌هایی که مصرف می‌کنید و نوع فعالیتی که انجام می‌دهید بستگی دارد، در حالی که میزان تغییر وزن تقریباً به همه چیز کالری دریافتی بستگی دارد. هرچه کالری بیشتری بخورید، وزن بیشتری اضافه خواهید کرد.

این نکته کلیدی نقطه اصلی فروش مکمل های گینر است.

مزایای استفاده از مکمل مس گینر

مزایای استفاده از مس گینر

گینر یک راه راحت و سریع برای دریافت کالری بیشتر با توزیع مناسب درشت مغذی ها برای افرادی است که می خواهند وزن اضافه کنند.

اگر به دنبال راهی آسان برای افزایش وزن هر روز به دلیل محدودیت های مالی یا زمانی هستید، مکمل های گینر می توانند به شما کمک کنند.

گینر برای برخی از ورزشکاران با تیپ بدنی اکتومورف معجزه می کند که متابولیسم آنها به طور غیرعادی بالا است و همانطور که انتظار می رود تغییر محسوسی در وزن آنها نسبت به کالری دریافتی آنها مشاهده نمی شود. در حالی که دیگران مخالف هستند، متخصص علوم ورزشی و ویرایشگر MASS Research Review، گرگ ناکلز نظرات خود را در مورد این موضوع به اشتراک می گذارد:

ناکلز گفت: “وقتی افراد کالری زیادی می خورند، میزان متابولیسم کمی افزایش می یابد.” علاوه بر متابولیسم، NEAT نیز تا حدی افزایش می‌یابد که دسترسی به کالری‌های اضافی را دشوار می‌کند و اثر افزایشی روی متابولیسم را جبران می‌کند. میزان افزایش NEAT در برخی افراد کم و در برخی دیگر زیاد است.

(NEAT) انرژی مورد استفاده برای هر فعالیتی غیر از خواب، خوردن و ورزش است. این فعالیت ها شامل انرژی صرف شده برای پیاده روی به محل کار، تایپ کردن، انجام کار در حیاط و انجام کارهای مزرعه است.

وقتی وزن اضافه می کنیم، NEAT تمایل به افزایش دارد. در حالی که وقتی وزن کم می کنیم، NEAT همیشه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و اگر دقت کنید، فعالیت افراد کاهش می یابد و کمتر حرکت می کنند.

بنابراین، اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، NEAT متابولیسم تولید گرما در نتیجه فعالیت‌های غیرورزشی است و میزان کالری سوزانده شده در فعالیت‌هایی را که در حین انجام کار روزانه انجام می‌دهیم را مشخص می‌کند.

گینرها علاوه بر اینکه سرشار از فیبر هستند و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند، بهبودی را نیز بهبود می بخشند و آن را تسریع می کنند. برخی از انواع گینرها با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده اند.

استفاده از مس گینر به چه افرادی توصیه نمی شود؟

مالتودکسترین و سایر مواد افزودنی از دلایلی هستند که مصرف گینر برای همه افراد مناسب نیست. به عنوان مثال مصرف گینر برای افراد دیابتی یا پرهیز از مصرف قندهای با شاخص گلیسمی بالا به هیچ وجه توصیه نمی شود.

نکته دیگری که در مورد ممنوعیت مصرف گینر باید بدانید این است که این مکمل با رژیم کتوژنیک که از مصرف کربوهیدرات اجتناب می کند، سازگاری ندارد.

سایر افزودنی های رایج شامل تخم مرغ، سویا و محصولات آب پنیر است که می تواند برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز مشکل ساز باشد.

علاوه بر این، گینر به دلیل میزان چربی موجود در آن، سرعت جذب پروتئین را کاهش می دهد، بنابراین اگر بعد از یک جلسه تمرینی مصرف شود، نتیجه خوبی در جذب پروتئین نخواهد داشت.

آیا مصرف مس گینر باعث چاقی می شود؟

طبیعی است که مصرف گینر به طور کلی وزن شما را افزایش می دهد. زیرا با استفاده از کالری دریافتی از گینر، کالری شما افزایش یافته و منجر به افزایش وزن می شود. بنابراین استفاده از گینر روشی آسان برای تغییر تعادل انرژی در جهت افزایش وزن است.

با این حال، خوب است بدانید که در بسیاری از موارد مصرف گینر، افزایش وزن ایده آل را به شما نمی دهد. این مکمل ها تنها به عنوان یک راه موثر برای جذب سریع کالری اضافی استفاده می شوند. بنابراین، به جای افزایش حجم عضلانی، وزن زیادی که اضافه می کند ممکن است به دلیل چربی باشد.

بنابراین در عرض چند هفته می توانید وزن زیادی اضافه کنید، اما بهتر است بدانید که بیشتر این وزن به دلیل چربی است. بنابراین، اگر به گونه‌ای تمرین نمی‌کنید که رشد عضلانی خود را به حداکثر برسانید، یا در نهایت به این مکمل بدون غذای اصلی تکیه کنید و درصد زیادی از کالری روزانه خود را از آن دریافت کنید و پروتئین بسیار کمی نسبت به آن بیشتر کنید. احتمالا وزن بدن شما افزایش خواهد یافت.