مشاوره بعد از جدایی، چگونه زخم هایم را ترمیم کنم؟


پس از جدایی، مدت زمانی که برای التیام زخم های عاطفی شما نیاز است بسیار متفاوت است. وقتی یک رابطه کوتاه به پایان می رسد، ممکن است فرد بعد از چند روز احساس بهتری داشته باشد. اما وقتی یک رابطه طولانی مدت به پایان می رسد، ممکن است سال ها طول بکشد تا بهبود یابد. در این مقاله به مشاوره پس از جدایی می پردازیم.

مشاوره پس از جدایی


بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی جدا می شوید؟


در این مقاله خواهید خواند:

مشاوره بعد از جدایی چیست؟
بعد از جدایی چه زمانی باید مشاوره بگیریم؟
5 گام برای مقابله با درد و تنهایی پس از جدایی

مشاوره بعد از جدایی چیست؟

تعریف کنید که یک رابطه سالم برای شما چه معنایی دارد.

مشاوره پس از جدایی به شما فرصت ارزشمندی می دهد تا نگرانی ها و احساسات خود را بیان کنید، بر عادات بد و مسائل عمیق تر رابطه غلبه کنید و زخم های پس از جدایی خود را التیام بخشید.
این مشاوره به شما کمک می‌کند تصمیم برای بازگشت به هم پس از جدایی را به تعویق بیندازید و ابتدا نگاهی دقیق‌تر به جدایی خود بیندازید، عادات رابطه خود را ارزیابی کنید و توضیح دهید رابطه سالم این برای شما چه معنایی دارد؟

مشاوره پس از جدایی


بیشتر بخوانید: مهارت های بازگشت به یک رابطه پس از جدایی


بعد از جدایی چه زمانی باید مشاوره بگیریم؟

جدایی باعث می شود افراد احساسات متفاوتی را تجربه کنند. اگر ویژگی های زیر را دارید، بهتر است به دنبال مشاوره پس از جدایی باشید:

از محیط اطراف خود کنار می گیرید

ترن هوایی احساسی بعد از جدایی می تواند شبیه ترن هوایی بعد از سوگ باشد.

ترن هوایی احساسی بعد از جدایی می تواند شبیه ترن هوایی بعد از سوگ باشد. طبیعی است که پس از پایان رابطه شما، احساس انکار، خشم، پوچی و اندوه و ممکن است بارها دوره های اندوه را پشت سر بگذارید.
به همین دلیل، کناره گیری از روابط نزدیک می تواند وسوسه انگیز باشد. حتی ممکن است احساس کنید که هویت شما به رابطه گذشته شما گره خورده است و اکنون هیچ هویتی ندارید. پس میخوای تنها باشی

از بین بردن حسرت بعد از جدایی


بیشتر بخوانید: نارضایتی در روابط زناشویی نیمه پنهان طلاق است؟


شما نمی توانید کارها را درست انجام دهید

جدایی می تواند باعث شود که احساس کنید زندگی شما در حال از هم پاشیدن است.

جدایی می تواند باعث شود که احساس کنید زندگی شما به پایان رسیده است خرد شده . ممکن است در محل کار مشکل داشته باشید، با اعضای خانواده خود دعوا کنید و حتی نتوانید کارهای روزمره و عادی خود را انجام دهید. (مثلاً مشکلات خوردن و خوابیدن)
علاوه بر این، گاهی اوقات مقابله با درد جدایی می تواند شامل موارد زیر باشد: مکانیسم های مقابله ای ضعیف همچنین می تواند (به عنوان مثال، مصرف قرص و الکل یا مواد مخدر)


بیشتر بخوانید: اشتباهات بعد از طلاق، مردها بخوانند!


شما نمی توانید از عاشقانه کردن رابطه گذشته خود دست بردارید

مشاوره پس از جدایی می تواند به شما کمک کند دیدگاه خود را نسبت به رابطه تغییر دهید.

یکی از اصول مهم دندانه دار کردنپس از جدایی از دست داد اینکه شما از همسر سابق یا شریک عاشقانه خود هستید، آرمان زدایی انجام دهید. به خصوص اگر رابطه سختی با آن شخص دارید یا اگر به شما خیانت شده است، باید عقب نشینی کنید و رابطه قبلی خود را دوباره تحلیل کنید.
مشاوره پس از جدایی می تواند به شما کمک کند دیدگاه خود را نسبت به رابطه تغییر دهید، عیوب خود را شناسایی کنید و با مشکلات خود مقابله کنید. همه اینها فراموش کردن و گذشتن از یکی است رابطه بد آنها کار را برای شما آسان می کنند.

پس از جدایی برگشت


بیشتر بخوانید: رازهای زندگی مشترک، طلاق در ازدواج به چه معناست؟


5 گام برای مقابله با درد و تنهایی پس از جدایی

5 مرحله مقابله با درد پس از جدایی را از دیدگاه یک درمانگر بخوانید:

1- به عزیزان خود اعتماد کنید

به یاد داشته باشید که هنوز افراد زیادی هستند که شما را دوست دارند.

فقط به این دلیل که یکی از عزیزان خود را در طول جدایی از دست داده اید، نمی توانید به سایر عزیزان خود پشت کنید. به یاد داشته باشید که هنوز افراد زیادی هستند که شما را دوست دارند و نباید نقش آنها را در زندگی خود دست کم بگیرید.
بین دوستان یا خانواده شماافرادی را انتخاب کنید که با آنها احساس راحتی بیشتری می کنید و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که خیلی تنها بودن در این شرایط برای شما خوب نیست به یک شریک نیاز دارد شما دارید.

فضای مجازی بعد از جدایی


بیشتر بخوانید: بچه های طلاق عاطفی چه اتفاقی برایشان می افتد؟


2- از احساسات خود دست نکشید

درد جدایی سخت است، اما باید به خود اجازه دهید آن را کاملا احساس کنید تا در نهایت رشد کنید. برخی از کارهایی که می توانید برای این منظور انجام دهید عبارتند از:

  • یک لیست پخش از آهنگ های جدایی درست کنید و به آنها گوش دهید.
  • با خانواده یا دوستان خود در مورد جدایی خود صحبت کنید.
  • احساسات خود را بنویسید و پردازش کنید.

ملاقات بعد از جدایی


بیشتر بخوانید: طلاق عاطفی همسران، آمار تکان دهنده


3- روی مراقبت از خود تمرکز کنید

جدایی می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد، بنابراین باید مراقبت از خود را یاد بگیرید و تمرین کنید تا ذهن و روح خود را سالم نگه دارید. مراقبت از خود دارد ابعاد عاطفی و عملی برای رسیدن به این هدف می توانید تمرینات زیر را انجام دهید:

  • اندیشیدن
  • مرزهای احساسی را برای خود مشخص کنید.
  • افکار و احساسات خود را بیان کنید.
  • قدردانی را تمرین کنید.
  • مهربانی با خود را تمرین کنید.
  • وعده های غذایی خود را فراموش نکنید.
  • به طور منظم حمام کنید.
  • از انزوای اجتماعی دوری کنید.

زمان بهبودی پس از جدایی


بیشتر بخوانید: طلاق چه تاثیری بر کودکان دارد؟


4- صحبت با سابق خود را در شبکه های اجتماعی متوقف کنید

فضای مجازی پس از جدایی می تواند حسرت و اندوه شما را تقویت کند.

یکی از دلایلی که شما بعد از جدایی مدت زیادی را برای بهبودی می‌گذرانید، بررسی شبکه‌های اجتماعی همسر سابقتان است. پس از جداسازی می توان از فضای مجازی استفاده کرد تنهایی و غم شما تقویت می کنید و حتی به بی فکری و تصمیمات اشتباه عمدتا از طرف شما
بنابراین، برای جلوگیری از این اتفاق، ارتباط با سابق خود را در رسانه های اجتماعی محدود کنید و از تعقیب او به صورت آنلاین خودداری کنید.


بیشتر بخوانید: درباره تاثیر طلاق بر زندگی بیشتر بدانید


5- ارتباط خود را با همسر سابق خود قطع کنید

برای چند هفته با فردی که از او جدا شده اید صحبت نکنید.

هیچ راه دیگری برای غلبه بر جدایی به جز رابطه شما وجود ندارد حداقل به طور موقت او طلاق گرفته است. ملاقات پس از جدایی ایده چندان خوبی نیست و حتی ممکن است احساسات قدیمی را برای شما بازگرداند.
به خاطر همین، تا چند هفته با فردی که از او جدا شده اید صحبت نکنید و به خودتان فرصت دهید تا قلبتان را درمان کنید. تنها در این صورت است که می توانید امیدوار باشید که درد جدایی برای شما از بین برود و شما را به زندگی جدیدی برساند.

تنهایی بعد از جدایی


بیشتر بخوانید: درمان افسردگی بعد از طلاق، فراموشی دارم


نتیجه

طلاق یکی از دلایل رایج نگرانی های مربوط به سلامت روان است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد پس از رابطه دچار افسردگی، استرس پس از سانحه، سوء مصرف مواد و ناراحتی روانی می شوند. با مشاوره پس از جدایی می توانید زخم های خود را التیام بخشید.

همچنین به کلینیک نی نی بان مراجعه کنید.