مصرف این غذاها باعث ریزش مو می شود!


این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

به نقل از اقتصاد آنلاین: تاثیر رژیم غذایی بر سلامت مو و پوست سر نامشخص است. با این حال، بررسی مطالعات مختلف نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند به حفظ سلامت مو کمک کند و مصرف برخی مواد غذایی مانند کربوهیدرات های ساده که شامل قند غلات و آجیل است، خطر ریزش مو را افزایش می دهد. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین و بدترین مواد غذایی برای ریزش مو آشنا کنیم.

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

آیا غذاها می توانند باعث ریزش مو شوند؟

خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم یا عدم دریافت غذای سالم و مغذی کافی می تواند ریزش مو را بدتر کند. محققان 24 مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که رژیم های غذایی ضد التهابی مانند رژیم مدیترانه ای می تواند سلامت مو را بهبود بخشد و از ریزش مو جلوگیری کند. رژیم غذایی مدیترانه ای شامل بسیاری از غذاهای سالم و مغذی از جمله میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و روغن زیتون است.

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

شواهد پیرامون ریزش مو و رژیم غذایی نشان می دهد که غذاهای التهابی ممکن است این مشکل را تشدید کنند. به عنوان مثال، مصرف زیاد کربوهیدرات های ساده ممکن است به طور غیر مستقیم منجر به التهاب و در نتیجه افزایش ریزش مو در زنان شود. غلات و شکر تصفیه شده (مانند نان تهیه شده با آرد سفید، شیرینی ها و نوشیدنی های شیرین) جزو کربوهیدرات های ساده طبقه بندی می شوند.

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

محققان دو زن یائسه را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که ریزش موی آنها ممکن است با خوردن ماهی های غنی از جیوه مرتبط باشد. با این حال، به گفته نویسندگان این مطالعه، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

خانم ها مراقب باشید: مصرف این غذاها باعث ریزش مو می شود!

در حال حاضر، اکثر تحقیقات به بررسی غذاها و مواد مغذی مفید برای سلامت مو می پردازند و تعداد کمی از آنها غذاهایی را شناسایی کرده اند که مستقیماً باعث ریزش مو می شوند.

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

غذاهایی که تاثیر منفی بر سلامت و رشد مو دارند عبارتند از:

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

1. کربوهیدرات های ساده

نتایج یک مطالعه علمی نشان می دهد که رژیم های غذایی سرشار از کربوهیدرات های ساده باعث افزایش ریزش مو می شود. به گفته محققان، خوردن کربوهیدرات های ساده باعث افزایش تولید سبوم (سبوم) می شود، ماده ای چرب و چسبنده که توسط غدد متصل به فولیکول های مو تولید می شود. اگرچه وجود سبوم برای حفظ سلامت مو مفید است، اما مقدار بیش از حد آن باعث افزایش التهاب و آسیب به مو می شود.

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

غذاهای شیرین باعث افزایش ترشح هورمون انسولین در لوزالمعده می شود و به همین دلیل می تواند بر رگ های خونی پوست سر تأثیر منفی بگذارد. شما باید از مصرف زیاد کربوهیدرات های ساده مانند نان سفید، برنج سفید، ماکارونی از آرد سفید، آب نبات، کیک و سایر شیرینی ها خودداری کنید.


بیشتر بخوانید: با روغن معجزه آسا با ریزش مو و شوره سر خداحافظی کنید!


توصیه می‌شود که بیشتر کربوهیدرات‌های دریافتی شما از کربوهیدرات‌های پیچیده که شامل غلات کامل، حبوبات و سبزیجات است، تامین شود.

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

2. ماهی پر از جیوه

در سال 2019، گزارشی از دو زن مبتلا به ریزش مو نشان داد که میزان جیوه در خون آنها به دلیل خوردن ماهی افزایش یافته است. پس از اینکه هر دو زن مصرف ماهی های غنی از جیوه را کاهش دادند، ریزش موی آنها بهبود یافت.

به طور کلی خوردن ماهی دو تا سه بار در هفته برای حفظ سلامتی توصیه می شود. خوردن ماهی با جیوه کمتر مانند سالمون نه تنها باعث ریزش مو نمی شود، بلکه می تواند به درمان آن کمک کند.

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

3. غذاهای سرخ شده و گوشت قرمز

شواهد نشان می دهد که برای حفظ سلامت مو باید از مصرف گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده خودداری کرد. به گفته محققان، مصرف زیاد این نوع غذاها باعث فعالیت بیش از حد غدد چربی و افزایش سبوم می شود و بر سلامت موها تأثیر منفی می گذارد.

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

برای داشتن موهای سالم، باید به اندازه کافی مواد غذایی حاوی مواد مغذی زیر مصرف کنید:

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

1. پروتئین

پروتئین ها از واحدهای کوچکی به نام اسیدهای آمینه تشکیل شده اند که برای رشد مو ضروری هستند. کمبود پروتئین در رژیم غذایی رشد مو را مختل کرده و باعث ریزش و نازک شدن موها می شود. بهترین غذاهای حاوی پروتئین عبارتند از:

  • پنیر
  • ماست
  • لوبیا
  • جوجه ها
  • آجیل و دانه های خوراکی
  • تخم مرغ
  • ماهی

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

2. چربی های سالم

تحقیقات انجام شده در مورد درمان ریزش مو با استفاده از مواد غذایی نشان می دهد که چربی های غیر اشباع به آبرسانی مو کمک کرده و در جلوگیری از ریزش مو نقش دارند. این نوع چربی را می توانید در غذاهای زیر پیدا کنید:

  • ماهی های چرب مانند سالمون
  • عدس
  • گردو
  • روغن زیتون

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

3. ویتامین C

کمبود ویتامین C می تواند تاثیر منفی بر تشکیل ساقه مو داشته باشد. غذاهای حاوی ویتامین C عبارتند از:

  • سبزیجات برگ سبز
  • توت فرنگی
  • مرکبات مانند پرتقال

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

4. فولات

فولات که ویتامین B9 نیز نامیده می شود، در بازسازی و ترمیم موها نقش دارد. از بهترین غذاهای حاوی این ویتامین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نخود فرنگی
  • چغندر
  • مارچوبه

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

5. بیوتین

بیوتین (ویتامین B7) باعث رشد مو می شود. غذاهای زیر جزو غنی ترین منابع بیوتین هستند:

  • زرده تخم مرغ
  • سیب زمینی شیرین
  • ماهی سالمون
  • دانه های آفتابگردان
  • بادام ها

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

6. نیاسین

دریافت کافی نیاسین (ویتامین B3) برای حفظ سلامت مو ضروری است. غنی ترین منابع این ویتامین عبارتند از:

  • ماهی سالمون
  • ماهی تن
  • غلات کامل
  • بادام زمینی
  • دانه های خوراکی

این غذا می تواند ریزش موی شما را افزایش دهد

7. در مورد

کمبود آهن شایع ترین کمبود تغذیه ای در سراسر جهان است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف ناکافی آهن و کم خونی ناشی از آن باعث ریزش بیش از حد مو می شود. این ماده معدنی در غذاهای حیوانی و گیاهی یافت می شود، اما بدن آهن را از غذاهای حیوانی بهتر جذب می کند. غذاهای زیر جزو غنی ترین منابع آهن هستند:

  • گوشت گاو
  • جوجه ها
  • اسفناج
  • دانه سفید
  • عدس
  • زردآلو خشک