مهمترین اقدامات قبل از بارداری


سوال: مهمترین اقدامات قبل از بارداری چیست؟

پاسخ: زنان سیستم های بدن پیچیده ای دارند. از آنجایی که جنین باید 9 ماه در رحم مادر رشد کند، مراحل بارداری برای خانم ها بسیار مهم است. قبل از اقدام به بارداری، باید چندین جلسه با متخصص زنان مشورت کنید. در این مشاوره باید مواردی مانند قد، وزن، فشار خون، چربی خون و بیماری های زمینه ای مورد بحث قرار گیرد.

ارائه اطلاعات دقیق در مورد داشتن یا نداشتن رابطه خانوادگی با همسرتان، برخی داروها و مواردی از این قبیل می تواند کمک زیادی به روند بارداری کند.

برای آشنایی بیشتر با ضروری ترین اقدامات قبل از بارداری به دکتر دکتر مراجعه کردیم. لاله صادقی، متخصص زنان و زایمان. شما را به تماشای ویدیوی زیر دعوت می کنیم. برای بازدید از دکتر کلیک کنید لاله صادقی یا از دکتر نوبت بگیرید. لاله صادقی.

مهمترین اقدامات قبل از بارداری

زایمان یک عمل بزرگ و مهم است. اگر تصمیم شما برای داشتن فرزند قطعی است، برای گذراندن دوران بارداری با آرامش و در نهایت داشتن فرزندی سالم، لازم است قبل از بارداری اقدامات مهمی انجام دهید. در این مقاله با اقدامات لازم قبل از بارداری آشنا می شوید.

معاینات قبل از بارداری

قبل از اقدام به بارداری بهتر است برای معاینات قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنید. در طول جلسات معاینه قبل از بارداری، پزشک سوابق پزشکی شخصی و خانوادگی، وضعیت سلامت فعلی، داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید را بررسی می کند.

مصرف برخی داروها و مکمل ها در دوران بارداری خطرناک است و حتی قبل از اقدام به بارداری باید قطع یا جایگزین شود، زیرا برخی از این مواد در بافت چربی بدن ذخیره شده و برای مدتی باقی می مانند. او همچنین در مورد رژیم غذایی، ورزش یا عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و مواد مخدر با شما صحبت خواهد کرد. سپس او آزمایشاتی را برای ارزیابی وضعیت سلامتی شما، تجویز قرص های ویتامین یا مولتی ویتامین برای شما و اطمینان از به روز بودن واکسیناسیون شما برای تعیین سطح ایمنی شما در برابر بیماری هایی مانند آبله مرغان و سرخجه درخواست می کند.

اگر بیماری های مزمنی مانند آسم، دیابت یا فشار خون دارید که قبل از بارداری قابل کنترل است، پزشک شما را به متخصص ارجاع می دهد. معاینات لگن و زنان و آزمایش پاپ اسمیر نیز ممکن است انجام شود. بهتر است قبل از بارداری برای بررسی سلامت دهان و دندان خود به دندانپزشک مراجعه کنید. تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند شما را مستعد ابتلا به بیماری لثه کند.

مهمترین اقدامات قبل از بارداری

قبل از بارداری چه بخوریم؟

برای داشتن یک بارداری سالم و سالم مهم است که تغذیه فرد قبل از بارداری چگونه باشد. بدن فرد باید از نظر ویتامین ها و مواد معدنی متعادل باشد. برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی لازم می توان از قرص های ویتامین و مواد معدنی استفاده کرد. علاوه بر این، داشتن یک رژیم غذایی خوب و کامل، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند. در این زمان بهتر است بیشتر از سبزیجات و میوه های ارگانیک و طبیعی استفاده شود. علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن، از قرار گرفتن در معرض سموم نیز جلوگیری می کند. تغذیه مناسب قبل از بارداری مشابه تغذیه سالم در شرایط عادی است، بنابراین بهترین پیشنهادات شامل موارد زیر است:

  • غذاهای غلات (مانند نان، برنج قهوه ای و غیره) به جای غذاهای فرآوری شده سفید (برنج و نان سفید)
  • سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید
  • از خوردن چربی های ناسالم مانند غذاهای سرخ شده، کیک و کلوچه خودداری کنید.
  • چربی های غیراشباع مانند آووکادو، مغزها (مانند بادام و گردو) و ماهی مصرف کنید.
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین مانند شیرینی ها و نوشابه های گازدار خودداری کنید.

اگر پریود نمی شوید یا دوره های شما نامنظم است، ممکن است در تخمک گذاری مشکل داشته باشید و این می تواند باعث ناباروری شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف لبنیات پرچرب مانند شیر و ماست قبل از بارداری می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

تقویت رحم و بارداری

داشتن رحم سالم برای بارداری بسیار مهم است. رحم انسان محل اتصال جفت، رشد و نمو آن در جنین و در نهایت رشد کودک است. پس می توان گفت یکی از مهم ترین مراقبت های قبل از بارداری، مراقبت از رحم است. نکات مهمی که برای داشتن رحمی سالم باید رعایت کرد:

  • مشاوره تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان و نازایی. می توانید از مشاوره تلفنی در هر مکانی استفاده کنید.
  • کاهش مصرف کافئین: کافئین می تواند با افزایش تولید استروژن منجر به فیبروم رحم شود. (یا فیبروم های رحمی که توده های خوش خیم تولید شده در رحم هستند)
  • تحرک و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید: اگر شغل شما عمدتاً نشسته است، این می تواند منجر به اختلال در جریان خون به رحم شما شود.
  • آگاهانه و با هدف ورزش کنید: پیاده روی و یوگای باروری دو تا از بهترین راه ها برای بهبود گردش خون و قدرت و انعطاف بهتر ماهیچه های رحم هستند.
  • کاهش استرس: وقتی استرس ثابت باشد باعث آسیب می شود که یکی از آنها آسیب به رحم است.
  • سیگار کشیدن را ترک کن: مصرف این موارد میزان پذیرش رحم را تغییر می دهد، یعنی احتمال پذیرش جفت و چسبیدن جفت به دیواره از سوی رحم کاهش می یابد.