نقش منیزیم در بدن – مرکز تغذیه و تناسب اندام Armoni


منیزیم چهارمین ماده معدنی شایع در بدن است و در بیش از 600 واکنش سلولی دخیل است ، از ساخت DNA گرفته تا کمک به انقباض ماهیچه ها.

سطوح پایین منیزیم با بسیاری از پیامدهای نامطلوب سلامتی همراه است ، از جمله ضعف ، افسردگی ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی.

در اینجا رایج ترین انواع منیزیم در بدن آمده است:

1. عملکرد مغز

منیزیم به عنوان دروازه بان گیرنده های NMDA عمل می کند که در رشد ، حافظه و یادگیری سالم مغز نقش دارند. منیزیم از تحریک بیش از حد سلول های عصبی جلوگیری می کند که می تواند آنها را از بین ببرد یا باعث آسیب مغزی شود.

2. ضربان قلب

منیزیم برای حفظ ضربان قلب سالم مهم است. منیزیم به طور طبیعی با کلسیم که برای بیماری های قلبی ضروری است رقابت می کند. وقتی کلسیم

سلولهای میوکارد را وارد می کند ، فیبرهای عضلانی را منقبض می کند. منیزیم با این اثر مقابله می کند و به آرامش این سلول ها کمک می کند

و آرام باش. این حرکت کلسیم و منیزیم از طریق سلول های قلب ، ضربان قلب سالم را حفظ می کند. وقتی منیزیم کم است ،

کلسیم می تواند سلول های میوکارد را بیش از حد تحریک کند. یکی از علائم شایع ضربان قلب سریع یا نامنظم است که می تواند تهدید کننده باشد

جان بخش باشید. علاوه بر این ، پمپ سدیم-پتاسیم ، پمپ تولید کننده برق ، برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارد. انگیزه

برق بر ضربان قلب تأثیر می گذارد.

منیزیم با مبارزه با کلسیم ، که باعث تحریک انقباضات می شود ، به سلول های عضله قلب کمک می کند تا آرام شوند. این مواد معدنی برای اطمینان از انقباض و آرامش مناسب سلولهای قلب با یکدیگر رقابت می کنند.

3. مدیریت انقباض ماهیچه ها

منیزیم نقش مهمی در کنترل انقباض ماهیچه ها دارد. درست مانند قلب ، منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم برای آرامش عمل می کند

ماهیچه ها کمک می کنند. در عضلات شما ، کلسیم به پروتئین هایی مانند تروپونین C و میوزین متصل می شود. این فرایند شکل این پروتئین ها را تغییر می دهد

می دهد که باعث انقباض می شود. منیزیم با کلسیم به دلیل این نقاط چسبندگی به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند. اگر بدن شما منیزیم دارد

برای رقابت با کلسیم کافی نیست ، ماهیچه ها می توانند منقبض شوند و باعث گرفتگی یا گرفتگی عضلات شوند. به دلیل این منیزیم

معمولاً توصیه می شود که گرفتگی عضلات را زیر نظر پزشک با دوز مناسب درمان کنید.

منیزیم به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کلسیم عمل می کند و به سلول های ماهیچه ای پس از انقباض کمک می کند. وقتی منیزیم کم است ،

ماهیچه ها می توانند منقبض شده و علائمی مانند گرفتگی یا گرفتگی عضلات را ایجاد کنند.

4. مدیریت کنترل قند خون در دیابت نوع 2

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 اغلب دارای سطوح پایین منیزیم هستند که می تواند وضعیت را بدتر کند زیرا منیزیم به تنظیم انسولین و کاهش قند خون کمک می کند.

خارج می شود و برای ذخیره به سلول ها منتقل می شود. به عنوان مثال ، سلول های شما به گیرنده هایی نیاز دارند که برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارند. Ef

اگر سطح منیزیم پایین باشد ، سلول ها نمی توانند از انسولین به طور مثر استفاده کنند و قند خون شما افزایش می یابد. افزایش مصرف منیزیم امکان پذیر است

کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2. تجزیه و تحلیل هشت مطالعه نشان داد که مکمل منیزیم به طور قابل توجهی گلوکز را افزایش می دهد

کاهش خون ناشتا در شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع 2. با این حال ، اثر مفید منیزیم بر کنترل قند خون تنها در مطالعات کوتاه مدت یافت شد.

بوده است.

5. بهبود کیفیت خواب

کم خوابی یک مشکل عمده بهداشتی در سراسر جهان است. مصرف منیزیم با آرامش ذهن و بدن می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

سبزیجات برگ سبز ، به ویژه اسفناج

برگ چغندر

غلات کامل و فرآوری نشده

ماهی

دانه کدو تنبل

محصولات لبنی: شیر ، ماست ، کفیر

آجیل ، به ویژه بادام

لوبیا

آووکادو

شکلات تلخ

میوه های خشک ، به ویژه انجیر

موز

مژده رحمانیان ، عضو سازمان غذای ایران
مرکز حضور و زیبایی Armoni

دیدگاهتان را بنویسید