هر روز صبح بهتر از دیروز در مراقبت از پوست است!


چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

به نقل از زیبامون: اگر صبح از خواب بیدار می شوید و احساس می کنید چهره زیبایی نیستید، باید گفت که تنها نیستید! زیرا اکثر مردم معمولاً با پوستی درخشان و موهایی عالی از خواب بیدار نمی شوند. به خصوص اگر شب قبل برای مراقبت از پوست و موی خود تلاشی نکرده باشند!

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

اگر می خواهید صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب صورت و موهایی زیبا داشته باشید باید به نکاتی در زمینه مراقبت از پوست و مو توجه کنید و قبل از خواب یک سری اقدامات ساده برای این منظور انجام دهید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

با رعایت نکات مراقبت از پوست و مو که در این قسمت آماده کرده ایم، می توانید صبح زیباتر از همیشه از خواب بیدار شوید و زیبایی طبیعی صورت و موهای خود را به نمایش بگذارید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

مراقبت از پوست، مهمترین چیز برای زیبا بودن در صبح است

برای اینکه صبح بعد از بیدار شدن از خواب زیبا باشید، باید شب قبل از پوست خود به خوبی مراقبت کنید و برای مراقبت از پوست خود مراحل زیر را انجام دهید:

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را کاملا بشویید

اگر در طول روز آرایش می کنید، باید شب ها قبل از خواب صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و آرایش را از روی پوست پاک کنید. حتی اگر آرایش نکنید، آلودگی و آلاینده های هوا می توانند روی پوست بنشینند و منافذ پوست را مسدود کنند. بنابراین، حتماً شب‌ها قبل از خواب صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و تمیز کنید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

اگر احساس می کنید انرژی لازم برای شستن صورت خود را ندارید و خسته هستید، می توانید با یک حوله مرطوب صورت خود را تمیز کنید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

یک لایه ضخیم از مرطوب کننده را روی پوست بمالید

شب بهترین زمان برای آبرسانی و آبرسانی به پوست با کرم مرطوب کننده است. به همین دلیل بهتر است از یک لایه ضخیم کرم مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید. نیازی نیست کرم مرطوب کننده را به طور کامل به پوست بمالید. اجازه دهید کرم به طور طبیعی جذب پوست شود تا حداکثر فواید کرم مرطوب کننده را داشته باشید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

بعد از مرطوب کردن پوست، کرم دور چشم بزنید!

اگر ابتدا کرم دور چشم بزنید و سپس مرطوب کننده بزنید، ممکن است کرم دور چشم به قسمت های دیگر صورت هم پخش شود و از بهترین فواید کرم دور چشم بهره مند نشوید. بنابراین توصیه می کنیم بعد از استفاده از کرم مرطوب کننده روی پوست صورت از کرم دور چشم استفاده کنید تا پوست لطیف دور چشم به بهترین شکل ممکن آبرسانی شود.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

قبل از رفتن به رختخواب حتما از مرطوب کننده لب یا بالم لب استفاده کنید

لب ها باید مانند بقیه قسمت های صورت کاملا مرطوب شوند. شب ها بهترین زمان برای استفاده از بالم لب است. چون تا چند ساعت از خواب بیدار نمی شوید و چیزی نمی خورید و بالم لب به خوبی جذب پوست لب می شود. بنابراین شب ها قبل از خواب مقدار زیادی از بالم لب مورد علاقه خود را روی لب های خود قرار دهید تا صبح با لب هایی نرم و زیبا از خواب بیدار شوید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

هر شب پاهای خود را خیس کنید و جوراب نخی بپوشید

زیبایی فقط برای صورت نیست! اگر قبل از خواب برای مرطوب کردن پاهای خود وقت بگذارید، صبح از سر تا پا عالی به نظر می رسید. بهتر است مقدار زیادی لوسیون غلیظ روی پاها بزنید و سپس یک جفت جوراب نخی بپوشید تا پاها کاملا نرم و لطیف شوند.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

برای جلوگیری از چین و چروک صورت به پشت بخوابید!

اگر به پهلو یا روی صورت می خوابید، بالش روی صورت شما اصطکاک ایجاد می کند و نیروی جاذبه پوست را به سمت پایین می کشد و احتمال چین و چروک صورت افزایش می یابد.

بنابراین توصیه می شود که شب ها به پشت بخوابید. این کار نه تنها از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می کند، بلکه گردن و ستون فقرات را هم تراز می کند و بعد از بیدار شدن از خواب احساس سفتی در گردن و شانه ها نخواهید داشت.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

هنگام خواب از دستگاه بخور یا مرطوب کننده هوا استفاده کنید

آبرسانی برای پوست حتی در هنگام خواب بسیار مهم است. به همین دلیل توصیه می شود که در اتاق خود یک دستگاه بخور یا مرطوب کننده داشته باشید و شب ها قبل از خواب این دستگاه را روشن کنید تا رطوبت هوا افزایش یابد و از این طریق آبرسانی بهتری به پوست صورت گیرد. این موضوع در زمستان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

حدود 3 لیتر آب در روز بنوشید!

نوشیدن آب در دفع آلودگی ها و سموم بدن تاثیر بسزایی دارد و برای داشتن پوستی سالم و زیبا ضروری است. اگر نوشیدن آب را فراموش کردید، بهتر است یک بطری آب بزرگ داشته باشید تا به خودتان یادآوری کنید که آب بنوشید.

نکات مهم در مورد خواب راحت و خوب بیدار شدن در صبح

برای اینکه صبح به زیبایی از خواب بیدار شوید، باید شرایط مناسب برای خواب را فراهم کنید. خواب خوب و راحت بر زیبایی و سلامت پوست و مو تاثیر بسزایی دارد و به شما کمک می کند تا در صبح شاداب به نظر برسید:

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

محیطی آرام در اتاق خواب خود ایجاد کنید

اتاق خواب باید خنک، تاریک و ساکت باشد تا بتوانید یک خواب راحت شبانه را تجربه کنید. سعی کنید روکشی زیبا و مناسب برای تخت خود تهیه کنید تا در هنگام خواب احساس خوبی داشته باشید. اتاق را مرتب نگه دارید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

ملحفه ها و بالش ها را هفته ای یکبار بشویید

عرق، سلول‌های مرده پوست و سایر ناخالصی‌ها معمولاً روی تخت شما جمع می‌شوند و بدون اینکه بدانید مشکلات زیادی برای پوست و موهای شما ایجاد می‌کنند. بنابراین توصیه می کنیم حداقل هفته ای یک بار ملحفه و بالش را بشویید و تمیز نگه دارید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

برنامه خواب منظمی داشته باشید

سعی کنید برنامه خواب خود را تنظیم کنید. به طوری که شب در ساعت مشخصی می خوابید و صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار می شوید. حداقل 7 ساعت خواب در هر شب را در نظر بگیرید تا خواب خود را تنظیم کنید. این کار به بدن کمک می کند تا زمان بیداری و خواب را به خوبی تشخیص دهد و سریعتر به خواب بروید و آرامش بیشتری داشته باشید. این موضوع زیبایی پوست را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب از نوشیدن الکل و کافئین خودداری کنید

اگرچه الکل یک عامل افسردگی و کافئین یک محرک است، هر دو می توانند چرخه خواب را مختل کنند. بهتر است تا چند ساعت قبل از خواب به سراغ این نوشیدنی ها نروید و فقط آب بنوشید تا خوابی با کیفیت و خوب در طول شب تجربه کنید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

قبل از خواب تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید

تلفن، تلویزیون، کامپیوتر و سایر تجهیزات ارتباطی دارای تشعشعات آبی هستند و روند خواب را مختل می کنند. در واقع این نور شبیه نور خورشید است و مغز را فریب می دهد و باعث می شود فکر کند هنوز روز است و مانع از خوابیدن شما می شود. بنابراین حداقل یک ساعت قبل از خواب، تلفن همراه، تلویزیون، کامپیوتر و سایر وسایل الکترونیکی را با نور خاموش کنید تا برای خواب آماده شوید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

آخرین کلمه

برای اینکه صبح ها بسیار زیبا از خواب بیدار شوید لازم است به نکاتی در رابطه با مراقبت از پوست و مو توجه کنید و از این طریق زیبایی طبیعی خود را به نمایش بگذارید.

چگونه در صبح زیبا باشیم؟  |  نکاتی برای مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

نکاتی که در بالا ذکر شد به شما کمک می کند خوابی با کیفیت داشته باشید و صبح زیبا بیدار شوید.


بیشتر بخوانید: تست: چقدر خوشگلی؟!