ورزش هایی که برای کمردرد مناسب نیستند {نظرات متخصصین ارتوپدی}


کمر درد این یکی از مشکلاتی است که معمولاً از میانسالی گریبانگیر بسیاری از افراد می شود. گاهی به دلایل منطقی مانند ضربه شدید و گاهی فقط به دلیل کهولت سن چنین مشکلی ممکن است برای هرکسی پیش بیاید. اما راه حل و راه مقابله با آن چیست؟


در واقع، ورزش به عنوان یک درمان می تواند بخشی از حل مشکل باشد و می تواند تسکین دهنده بزرگی برای دردهای ما باشد.

اما نکته مهم اینجاست که همه ورزش ها برای کمر درد آنها مفید نیستند. در ادامه با ما همراه باشید تا بازی هایی را به شما معرفی کنیم که به هیچ وجه تسکین نمی دهند و حتی ممکن است درد شما را بیشتر کنند.

برای دریافت مشاوره برای تمرینات کمردرد می توانید با پزشک ارتوپد در مشهد مشورت کنید.

ورزش های نامناسب برای کمردرد

اگر از کمردرد رنج می بریم، ممکن است به فکر حل آن با ورزش باشیم. البته ورزش برای همه خوب است و نقش مهمی در تقویت روحیه ما دارد. اما نباید فراموش کنیم که انجام برخی ورزش ها می تواند حالمان را بدتر از قبل کند. در ادامه شما را با این موارد آشنا می کنیم.

دستگاه پرس پا

پرس پا یکی از تجهیزات تناسب اندام است که تقریبا در هر باشگاهی یافت می شود. از این دستگاه برای تقویت عضلات ساق پا استفاده می شود.

مکانیسم دستگاه به گونه ای ساخته شده است که فشار روی عضلات پا متمرکز می شود. اما در هنگام انتقال و آماده سازی دستگاه مقداری فشار نیز به ستون فقرات وارد می شود. این فشار به همین دلیل است که پزشکان از انجام این ورزش برای افرادی که از کمردرد رنج می برند منع می شوند.

اگر فشار روی ستون فقرات مدیریت نشود، می تواند آسیب جدی تری به بیمار وارد کند.

ددلیفت پای راست

ددلیفت پای صاف یکی از حرکات تقویتی بدن است که با وزنه های سنگین هالتر انجام می شود. در بهترین حالت، حتی اگر به درستی انجام شود، این حرکت فشار زیادی به کمر وارد می کند. این بدان معنی است که در شرایط عادی می تواند برای بدنسازان و ورزشکاران مناسب باشد. اما اگر کمر درد دارید، نباید سراغ این حرکت بروید. اگر مشکلی با کمردرد ندارید، به این دلیل نیست که تمرینات پرفشار نیروی زیادی به ستون فقرات شما وارد می کند. بنابراین هنگام اجرای ددلیفت پای صاف نکات مهم اجرای صحیح را حتما رعایت کنید تا از صدمات جدی جلوگیری کنید.

کشش همسترینگ

در تقویت بدن تمرینات زیادی وجود دارد که برای این کار باید عضلات پا را به طور کامل کشش دهیم. این حرکات به غیر از بدنسازی در بسیاری از ورزش های دیگر مانند فوتبال، والیبال، تنیس و … نیز انجام می شود. عضله همسترینگ ساق زمانی که به ستون فقرات کشیده می شود بیشترین فشار را وارد می کند. به دلیل آناتومی بدن انسان، عضلات ما به یکدیگر متصل هستند و ارتباط قوی بین همسترینگ و ستون فقرات وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام کمردرد از انجام این گونه ورزش ها خودداری کنید.

وزنهبردی

در این پاراگراف، علاوه بر وزنه برداری، منظور هر نوع فعالیتی است که شامل بلند کردن وزنه های سنگین باشد. تمرینات بدنسازی گاهی اوقات نیاز به بلند کردن وزنه نیز دارد.

بلند کردن وزنه های سنگین، به ویژه وزنه هایی مانند هالتر، می تواند فشار زیادی به کمر و ستون فقرات شما وارد کند.

بدنسازان حرفه ای هنگام انجام این گونه ورزش ها از کمربند مخصوص بدنسازی استفاده می کنند که می تواند تا حدودی از فشار روی کمر بکاهد و مشکلی ایجاد نکند.

این کار خود به خوبی نشان دهنده میزان فشار روی کمر ورزشکار است. البته در هنگام کمردرد حتی با کمربند مخصوص نیز نباید این تمرین را انجام داد. البته در مورد هر یک از این موارد می توانید با متخصص ارتوپد مشورت کنید.

بنشین

در نگاه اول خیلی ها فکر می کنند نشستن بیشترین فشار را به معده و عضلات این ناحیه وارد می کند. در حالی که این تمرین می تواند فشار زیادی به دیسک های ستون فقرات وارد کند. بنابراین، اگر مشکل کمر دارید، این ورزش ممکن است به کمر شما آسیب برساند.

برای جلوگیری از این عارضه بهتر است کرانچ را با نشستن جایگزین کنید. کرانچ ها فشار بیشتری به ناحیه شکم شما وارد می کنند و از طرف دیگر خطر نشستن به پشت را ندارند. البته اگر کمر درد دارید، کرانچ را با احتیاط و سختگیری بیشتری دنبال کنید.

روندها

دویدن فشار زیادی به ستون فقرات شما وارد می کند. هنگام دویدن، ستون فقرات شما باید مدام تغییر شکل دهد و در برابر حرکات پاهای شما مقاومت کند. این فشار روی کمر شما اثر منفی می‌گذارد و در صورت داشتن کمردرد می‌تواند اثرات مضری داشته باشد.

در مواقعی که کمرتان درد می کند بهتر است به جای دویدن از پیاده روی نرم و سبک استفاده کنید. پیاده روی به کمر شما فشار نمی آورد.

این ورزش گردش خون را افزایش می دهد که باعث تسکین و کاهش درد می شود. علاوه بر این، بدون فعالیت سنگین، خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و پس از انجام آن، شاداب تری خواهید داشت.

بازی هایی که نیاز به خم شدن و خم شدن دارند

در نهایت باید به بازی هایی اشاره کرد که دسته بندی خاصی در دست بررسی ندارند. با توجه به شرایط خود، در صورت داشتن کمردرد بهتر است ورزش هایی را که نیاز به خم شدن و خم شدن دارند انجام ندهید.

این دو عامل باعث می شود درد شما بدتر شود و بعدا احساس بهتری داشته باشید.

سریع ترین روش نوبت دهی آنلاین با پزشک ارتوپد در مشهد

برای اینکه وقت خود را هدر ندهید و در اسرع وقت اولین نوبت با پزشک ارتوپد در مشهد را بگیرید، می توانید وارد سایت نوبت دهی آنلاین پزشک خود شوید و جستجو کنید. تخصص ارتوپدی در شهر مشهد در فهرستی از پزشکان ارتوپد در مشهد و به بهترین پزشکان مشهد در سایر تخصص های پزشکی دسترسی داشته باشید. برای این کار به چند دقیقه زمان و دسترسی به اینترنت نیاز دارید.

همچنین یک دستگاه الکترونیکی که با آن می توانید وارد فضای مجازی شوید. شما مجبور نیستید در اطراف شهر رانندگی کنید و نیازی به تماس تلفنی ندارید. در کمترین زمان ممکن نوبت آنلاین از پزشک آنچه را که می خواهید دریافت خواهید کرد

لیستی از متخصصین ارتوپدی در مشهد

  • دکتر. سید رضا شریفی، متخصص ارتوپدی
  • دکتر. عباس نوری، فوق تخصص ارتوپدی
  • علیرضا جلیلی اصل
  • دکتر. محمدحسن کیانوش
  • دکتر. سید سعید مهاجرزاده حیدری
  • دکتر می داند. علی
  • دکتر. خسرو شایان
  • عباس طالبیان
  • دکتر. احسان عبداللهی
  • دکتر. محمدعلی اسلامی

آخرین کلمه

کمر درد این یک عارضه شایع در انسان است. به خصوص افرادی که به ورزش حرفه ای می پردازند یا مشاغل سختی دارند بیش از دیگران در معرض این عارضه هستند.

بر کمردرد را کاهش دهیدورزش می تواند بسیار مفید باشد. اما قطعا همه بازی ها این ویژگی را برای ما ندارند. در بالا این ورزش ها را به شما معرفی کرده ایم تا با مطالعه آن ها در زمان بروز این عارضه آسیب جدی به خود وارد نکنید و به سرعت بهبودی خود را بازیابی کنید.

برای انجام ورزش های مختلف در آن زمان کمر درد و کمر درد مشاوره از دکتر ارتوپد همچنین می تواند مفید باشد و شک و تردید شما را تا حد زیادی حل کند.

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار بازدیدکنندگان و اینکه سایت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر