پیاده روی در بارداری خوب است یا بد؟ 4 نکته مهم


bestkid4

فعال بودن در دوران بارداری می تواند به شما و کودکتان کمک کند تا سالم بمانید. اگر فعال هستید و ورزش می کنید، کمتر احتمال دارد که با مشکلات رایج بارداری مانند خستگی، واریس و تورم پاها مواجه شوید.

فعالیت در دوران بارداری فواید زیادی دارد

  • خطر مشکلات بارداری مانند دیابت بارداری یا فشار خون بالا را کاهش می دهد.
  • به شما کمک می کند بهتر بخوابید.
  • کاهش اضطراب و استرس.

تحقیقات نشان داده است که پیاده روی تا محل کار (حتی اگر چند مایل دورتر نباشد) برای سلامت روان شما مفید است و استرس کمتری نسبت به رانندگی دارد.

حتی اگر قبل از بارداری ورزش نمی کردید، این زمان خوبی برای شروع است. بهترین ورزش توصیه شده پیاده روی است. هر زمان که بخواهید می توانید این کار را انجام دهید، رایگان است و به تجهیزات خاصی نیاز ندارید.

علل کاهش تعداد پلاکت خون در بارداری، خطرات و روش ها

در صورت امکان، این فعالیت را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید. به عنوان مثال، رفت و آمد به محل کار، دانشگاه یا پیاده روی هر روز برای ناهار می تواند عالی باشد. پیاده روی سریع یک مایل سه بار در هفته نیز می تواند به شما کمک کند سالم بمانید.

bestkid ب

نکات پیاده روی در دوران بارداری

سعی کنید سریعتر از حد معمول راه بروید تا ضربان قلبتان تندتر شود. اگر قصد دارید سریع‌تر یا طولانی‌تر راه بروید، به نکات زیر توجه کنید:

  • کفش راحت بپوشید.
  • صاف روی زمین راه بروید.
  • در ساعات گرم روز پیاده روی نکنید.
  • یک بطری آب به همراه داشته باشید و اغلب آن را بنوشید.

در دوران بارداری، تا زمانی که فکر می کنید مشکلی وجود ندارد و بدن شما توانایی دارد؛ میتوانی راه بروی. سعی کنید زودتر از اتوبوس پیاده شوید یا برای خرید در محلی که زندگی می کنید پیاده بروید. اگر بچه های عضلانی دارید، آنها را به مدرسه ببرید و ببرید. این تغییرات کوچک می تواند تفاوت زیادی در میزان فعال بودن شما ایجاد کند.

غذاهایی که باید در دوران بارداری بخورید

چرا پیاده روی یک فعالیت ایده آل برای بارداری است؟

  • رایگان است.
  • شما می توانید آن را هر کجا که هستید انجام دهید.
  • می توانید برای ناهار پیاده روی به محل کار بروید.
  • می توانید به تنهایی یا با دوستان خود راه بروید.
  • ضرری ندارد، بنابراین اگر احساس خوبی دارید می توانید تا زمان زایمان این کار را انجام دهید.
  • اگر محل کار شما خیلی دور از خانه است و نمی توانید تمام مسیر را پیاده روی کنید، می توانید بلافاصله از اتوبوس یا قطار پیاده شوید و بخشی از جاده را پیاده روی کنید.

می توانید این فعالیت را بعد از زایمان ادامه دهید و کودک خود را با کالسکه ببرید.

رنگ مو در بارداری؟ (5 ضروری و غیر مهم)

نکته

یک گام‌سنج دریافت کنید یا یک برنامه گام شمار را دانلود کنید تا حرکت خود را ردیابی کنید و انگیزه داشته باشید که به انجام آن ادامه دهید. (اصل و نسب)

چهاربزبان