چقدر ویتامین E نیاز داریم؟



ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که از جمله با محافظت از بافت های ما با جلوگیری از شکستن غشای آرایش توسط اسیدهای چرب اشباع نشده. ویتامین E عمدتا در غشای سلولی و اندام ها یافت می شود ، جایی که از فسفولیپیدهای غشای سلولی در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.


ویتامین E و رژیم غذایی:


ویتامین E ، مانند بسیاری دیگر از آنتی اکسیدان ها ، در بسیاری از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مانند فلفل قرمز ، سبزیجات برگ سبز و زردآلو خشک یافت می شود. سایر منابع ویتامین E شامل روغن های گیاهی ، غلات کامل ، جوانه گندم و سبوس ، مارگارین سبزیجات نرم ، آجیل و دانه ها است.


ویتامین E مواد سمی کمی دارد و می توان آن را در دوزهای بالا ، تا 100-800 میلی گرم در روز مصرف کرد. مطالعات رژیم غذایی نشان داده است که ما ویتامین E کمتر از مقدار توصیه شده می خوریم.


چقدر ویتامین E نیاز داریم؟ نیاز روزانه توصیه شده بسته به جنسیت و سن متفاوت است و می تواند با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه مورد بحث قرار گیرد.


کمبود ویتامین E:


این کمبود در افراد سالم تشخیص داده نشده است ، اما ممکن است در افرادی با جذب چربی مزمن و در برخی موارد در نوزادان نارس ایجاد شود.


آیا می توانید بیش از حد ویتامین E دریافت کنید؟


ویتامین E در شکل طبیعی دارای سمیت کمی است زیرا بدن نحوه متابولیسم و ​​ذخیره این ویتامین را در بدن به طور مثر کنترل می کند. با این حال ، برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد ویتامین E در قالب مکمل های غذایی دارای اثرات نامطلوب بر سلامتی ، از جمله افزایش مرگ و میر است ، اما از مطالعات موجود امروزه نمی توان نتیجه گیری قطعی کرد.


به طور کلی ، تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد ویتامین E در بلندمدت هیچ فایده ای برای سلامتی ندارد. اداره ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) حداکثر میزان مصرف ویتامین E (UL) را از مکمل ها به 300 میلی گرم در روز برای بزرگسالان تعیین کرده است.


ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی و یک آنتی اکسیدان قوی است که استرس اکسیداتیو و التهاب را خنثی می کند. ویتامین E می تواند بیماری های قلبی عروقی و اکسیداسیون چربی در ظروف را خنثی کند.


سیستم ایمنی بدن توسط ویتامین E تقویت می شود ، که همچنین از سلول ها محافظت و بازسازی می کند. به این ترتیب ، ویتامین E انرژی بیشتری به بدن می رساند. با این حال ، ویتامین E همچنین با افزایش عملکرد تیروئید به انرژی کمک می کند. همچنین بر بقیه سیستم هورمونی و باروری تأثیر می گذارد.


توکوفرول ها:


ویتامین E شامل مواد محلول در چربی – توکوفرول ها است که با یکدیگر تداخل دارند. آنها در طبیعت با هم اتفاق می افتند و همچنین باید از ویتامین E گرفته شوند تا مزایای سلامتی را افزایش دهند.


قبل از تحریک اکسیداتیو:


ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و مهمترین قسمت حفاظت در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو است. وقتی چربی ها اکسیده می شوند ، از تشکیل رادیکال های اکسیژن فعال جلوگیری می کنند.


اکسیداسیون با چندین بیماری مانند سرطان ، بیماری آلزایمر ، پیری زودرس ، بیماری های قلبی ، دیابت ، آرتریت و آب مروارید همراه است.


اکسیداسیون ویتامین A ، کاروتن و اسیدهای چرب ضروری نیز می تواند با کمک ویتامین E خنثی شود.


آلفا توکوفرول عمدتا از تشکیل رادیکال های آزاد جدید جلوگیری می کند و گاما توکوفرول رادیکال های آزاد موجود را به دام می اندازد و خنثی می کند. (R) ، (R) با این حال ، مخلوطی از چندین توکوفرول باعث افزایش استرس اکسیداتیو می شود.


محافظت و ترمیم غشای سلولی:


مطالعات نشان می دهد که ترکیبی از چندین توکوفرول ممکن است راحت تر از یک نوع توکوفرول محافظت شود.


ویتامین E می تواند غشای سلولی را بازیابی کند زیرا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان هایی مانند آلفا توکوفرول برای ترمیم غشای سلولی باید در تماس باشند.


ویتامین E با آب بندی چربی ها و تثبیت غشای سلولی از سلول ها محافظت می کند ، بنابراین می تواند به افزایش انرژی سلول ها کمک کند.


قلبی عروقی:


مشکلات قلبی عروقی می تواند ناشی از اکسیداسیون برخی پروتئین های لیپو و التهاب مکرر باشد.


ویتامین E که ضد التهاب است ، می تواند مشکلات قلبی عروقی مانند آنژین ، لخته شدن خون را خنثی کرده و در برابر حملات قلبی محافظت کند. همچنین دیواره مویرگ ها را تقویت می کند ، بنابراین می تواند از واریس جلوگیری کند.


با ترکیب توکوفرول های مختلف ، آنها بیشتر در جلوگیری از انسداد شریان ها به دلیل تجمع پلاکت ها یا کلسترول مثر هستند.


سیستم ایمنی:


ویتامین E سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند و هم سیستم ایمنی هومورال (هنگامی که سلول های B تقسیم می شوند و شروع به تولید آنتی بادی می کنند) و هم سیستم ایمنی سلولی (عفونت های بین سلولی که در آن سلول های T فعال می شوند و سیتوکین هایی تولید می کنند که ماکروفاژها و سایر سلول ها را جذب می کند) تحریک می کند.


ویتامین E ضد التهاب است و در دوزهای بالا می تواند تکثیر سلول های T را که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند ، تحریک کند.


این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه 200 میلی گرم ویتامین E باعث بهبود فعالیت آنتی بادی ها علیه واکسن های مختلف در افراد سالم می شود. چندین مطالعه نشان می دهد که ویتامین E سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت های ویروسی تقویت می کند.


تیروئید و هورمون ها:


ویتامین E عملکرد غدد درون ریز ، هیپوفیز ، آدرنال ، تخمدان ، رحم و بیضه را توسعه می دهد.

عملکرد غده تیروئید و هورمونهای جنسی را خنثی می کند و باروری را افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که PMS / دیسمنوره را می توان با مصرف ویتامین E کاهش داد.


سموم و فلزات سنگین:


مطالعات نشان می دهد که ویتامین E می تواند بدن را در برابر جیوه ، سرب ، تتراکلرید کربن ، بنزن ، ازن محافظت کرده و از ریه ها در برابر آلودگی هوا محافظت کند.


دستگاه گوارش:


مطالعات نشان می دهد که ویتامین E ضد التهابی می تواند کولیت التهابی روده و فیبروز لوزالمعده را خنثی کند.


ویتامین E برای سلامت مخاط دستگاه گوارش مهم است. بنابراین ، ویتامین E برای نفوذپذیری روده و جذب مواد مغذی در روده مهم است.


پوست: ویتامین E باعث بهبود پوست می شود و مطالعات نشان می دهد که اگزما ، آکنه و زخم را بهبود می بخشد.


دیدن: بینایی بستگی به عملکرد ویتامین E دارد.


عضلات: گرفتگی عضلات همیشه به دلیل کمبود منیزیم رخ نمی دهد. همچنین ثابت شده است که ویتامین E در برابر گرفتگی تاندون و ساق پا محافظت می کند.


ویتامین E ، مانند ویتامین C ، یکی از ویتامین هایی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.


ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که گونه های فعال اکسیژن را خنثی می کنند ، یک محصول جانبی که از جمله با سوزاندن بدن تولید می شود. ویتامین E عملکرد آنتی اکسیدانی خود را در بدن همراه با آنتی اکسیدان های دیگر مانند ویتامین C انجام می دهد. ویتامین C به کاهش شکل ویتامین E کمک می کند.


تجمع ویتامین E در بدن:


سیزده ویتامین حیاتی در حال حاضر شناخته شده است. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است ، درست مانند ویتامین D. ویتامین A به چربی متصل شده و از طریق روده جذب جریان خون می شود. بیش از نیمی از ویتامین E دریافتی ما توسط افراد سالم جذب می شود.


بدن ما حدود 1 گرم ویتامین E ذخیره می کند. بیشتر آنها در بافت چربی ذخیره می شوند ، بلکه در سطح سلول ها و مولکول های چربی ما در خون ذخیره می شوند. کبد ، ریه ها ، ماهیچه ها ، قلب و غدد فوق کلیوی سرشار از ویتامین E هستند. فعال ترین آنها ویتامین E طبیعی است.


هشت شکل مختلف ویتامین E وجود دارد که می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد:

توکوفرول ها

توکوترینول ها


رایج ترین در طبیعت آلفا توکوفرول است. توکوفرول به معنی “حمل فرزندان” است. این ویتامین زمانی نام خود را گرفت که در دهه 1920 کشف شد و موش هایی که ویتامین E دریافت نمی کردند عقیم شدند.


ویتامین E طبیعی به شکل آلفا توکوفرول دو برابر ویتامین E مصنوعی فعالیت دارد.


دیدگاهتان را بنویسید