چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟ (نکات مهم در مورد غذا برای تست بارداری) – نعنا


خیلی دیر نشده! شما می توانید این کار را در مدتی انجام دهید تلاش برای باردار شدن وقت آن است که یک برنامه غذایی اولیه برای باردار شدن تهیه کنید. آیا دانستن اینکه کدام غذاها باعث بارداری می شوند کافی است؟ تا با انرژی و تمرکز بیشتر قدم های بعدی را برداریم.

چگونه در کمترین زمان باردار شوم؟🤰

با کمک جاده بارداری اپلیکیشن نعنا، شما بین ۲ تا ۶ ماهگی باردار خواهید شد😇 هم اکنون می توانید جنسیت فرزند آینده خود را انتخاب کنید، مرد یا زن. به صورت رایگان توسط پزشک آنالیز شود. باشید و جزئیات را بدانید.

در این مقاله به معرفی چند ماده غذایی مفید برای افزایش شانس باروری می پردازیم. نعنا امیدوار است که با ترکیب این غذاها به نتایج دلخواه برسید و خانواده تان رشد کند!

چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟

برای اینکه فراموش نکنید کدام غذاها باعث بارداری سریع می شوند، باید به طور مداوم یا منظم یک سری غذا مصرف کرد. رژیم باروری از خودتان استفاده کنید در لیست زیر مجموعه ای از مواد غذایی موثر در افزایش باروری را معرفی کرده ایم:

اسفناج– توصیه می کنیم روزانه 4-5 وعده سبزیجات مصرف کنید. ناگفته نماند که سبزیجات برگدار مانند اسفناج بهترین انتخاب هستند. اسفناج منبعی غنی از کلسیم، ویتامین C، فولات و پتاسیم است. پیشنهاد می کنیم مقدار زیادی از این برگ سبز را به عنوان اسموتی همراه با ماست و موز خرد شده مصرف کنید.

نارنجی– ناگفته نماند که پرتقال بهترین منبع ویتامین C است و علاوه بر این، نیروگاه کلسیم و پتاسیم نیز می باشد. با توجه به مطالعات انجام شده توسط آکادمی رژیم غذایی و مواد مغذی برای بررسی اینکه کدام غذاها باعث بارداری می شوند؟ ویتامین C موجود در مرکبات به جذب بهتر آهن از منابع غیر گوشتی کمک می کند.

توصیه می کنیم روزی یک لیوان آب پرتقال یا یک کاسه سالاد با چاشنی پرتقال بخورید تا تاثیر بیشتری از ویتامین C داشته باشید.

شیر نرپروتئین، پتاسیم و کلسیم سه جزء اصلی محصولات لبنی هستند. هدف شما باید سه وعده در روز باشد و بهتر است به سراغ محصولات غنی از ویتامین A و D بروید. برای صبحانه از شیر غنی شده استفاده کنید یا اسموتی درست کنید.

غلات صبحانه غنی شده– اگر غلات آماده را انتخاب می کنید یا آنها را جداگانه برای صبحانه تهیه می کنید، محصولات تهیه شده از غلات کامل غنی شده با آهن و اسید فولیک از قبل آماده شده و مقدار شکر اضافه شده کم یا صفر است.

چه غذاهایی باعث بارداری می شوند؟  همه گروه های غذایی!

چه غذاهایی باعث بارداری می شوند؟ همه گروه های غذایی!

نخود– به طور کلی حبوبات از جمله نخود، منبع عالی پروتئین محسوب می شوند و همچنین مقداری آهن و روی بدن مادر باردار را تامین می کنند. نخود سرشار از پروتئین، روی، پتاسیم و فیبر است و پاسخی هوشمندانه به اینکه چه غذاهایی باعث بارداری می شوند؟

ماهی سالمون– ماهی قزل آلا منبع پروتئین، چربی های سالم و پتاسیم است.

نکات بیشتر برای رژیم باروری مادر باروری

ممکن است با خواندن مطالب بالا گیج شوید! چیزی برای نگرانی وجود ندارد و نیازی به پیروی از یک رژیم غذایی کامل برای باروری ندارید. کافی است یک جمله به خود بگویید که در آینده به فرزندتان هدیه خواهید داد; تمام تلاشت را بکن! برای شروع بهتر است عادات غذایی سالم را برای خود در اولویت قرار دهید. به این ترتیب، آمادگی بیشتری برای پیروی از یک رژیم غذایی باروری سالم و اصولی دارید.

چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟ و این عادات غذایی سالم شامل چه چیزهایی می شود؟ بیشتر بخوانید:

سبزیجات و میوه های دوستانه تر– در رژیم غذایی در طول عمل به دنبال محصولاتی باشید که ویتامین A، C، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر بیشتری برای بدن شما فراهم می کنند. هدف شما خوردن 4-5 وعده سبزیجات (دو وعده شامل سبزیجات برگدار) و 3-4 وعده میوه تازه در روز است.

مصرف شکر را کاهش دهید– خداحافظی برای همیشه با شکر ممکن نیست. اما شما می توانید این میل را عاقلانه مدیریت کنید. مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد شکر – انواع کیک ها و شیرینی های صنعتی و همچنین نوشیدنی های شیرین – باعث ایجاد مشکلاتی در تلاش شما برای باردار شدن می شود.

عادات غذایی را زیر نظر داشته باشید– اگر به دلیل اعتقاد شخصی یا به دلیل بیماری برای متعادل کردن رژیم باروری خود از یک رژیم غذایی خاص و سخت پیروی می کنید، باید با ماما یا متخصص تغذیه صحبت کنید و با او مشورت کنید که کدام غذاها باعث بارداری می شوند؟

همچنین ناگفته نماند که اگر دچار اختلالات غذایی مانند پرخوری عصبی یا بی اشتهایی عصبی هستید، باید با ماما یا متخصص تغذیه صحبت کنید تا در دوران بارداری از کمک بیشتری دریافت کنید.

بهداشت مواد غذایی را رعایت کنید مسمومیت غذایی این برای همه خطرناک است، اما بیش از همه، زنان باردار را به خطر می اندازد. فراموش نکنید که مسمومیت غذایی در دوران بارداری حتی قبل از لقاح بر سلامت کودک شما تأثیر می گذارد.

در حین اقدام به بهداشت مواد غذایی خود توجه کنید.

در حین اقدام به بهداشت مواد غذایی خود توجه کنید.

از ناخالصی ها دوری کنید– مثلا نباید به سراغ ماهی هایی رفت که درصد جیوه در بدن آنها زیاد باشد. کوسه و ماهی خال مخالی. بر اساس گزارش FDA، خوردن این نوع ماهی بر رشد سیستم عصبی کودک حتی قبل از لقاح تاثیر منفی دارد.

همه غذا را بخور– اگر می خواهید بدانید کدام غذاها باعث بارداری می شوند؟ شما باید به وعده های غذایی خود حساس باشید و همه آنها را به موقع بخورید. برای مثال، ممکن است بخواهید به جای خوردن صبحانه یا ادامه کار در طول ناهار، بیشتر بخوابید. اما فراموش نکنید که وقتی از سلامت موجود زنده دیگری صحبت می کنیم، باید به فکر دادن بیشتر مواد مغذی به خورشید باشید. بنابراین روز خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در طول روز زمان کافی برای وعده های غذایی مهم خود داشته باشید.

کافئین، تعطیلات! برخلاف بسیاری از افسانه‌ها و افسانه‌ها که زنان باردار را از نوشیدن قهوه منع می‌کنند، کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان و سایر گروه‌ها توصیه می‌کنند که مادران باردار هر روز بیش از 200 میلی‌گرم کافئین مصرف نکنند. فراموش نکنید که نوشیدن بیش از این مقدار خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

سیگار نکش– دخانیات باردار شدن را برای شما سخت می کند و به محض بارداری، خطر سقط جنین وجود دارد. همچنین باید اضافه کرد که قرار گرفتن در معرض دود سیگار باعث می شود کودک با وزن کم متولد شود و سلامت او را در معرض بیماری ها و ناهنجاری های هنگام تولد قرار دهد.

من با شما صحبت کردم

پیروی از یک رژیم غذایی اولیه باروری یکی از مهم ترین قوانین در مسیر بارداری است. اگر هنوز نمی دانید چه غذاهایی باعث بارداری می شوند؟ باید اضافه کنیم که مصرف میوه ها و سبزیجات، لبنیات کم چرب و حبوبات شانس باردار شدن شما را بیش از هر ماده غذایی دیگری افزایش می دهد. بنابراین، نعنا توصیه می کند که برای راهنمایی بیشتر با یک متخصص تغذیه یا ماما مشورت کنید.

منبع: whattoexpect

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟