چه چیزی برای آلرژی تقسیمی خوب است؟


حساسیت به تفرقه یکی از رایج ترین مشکلاتی است که اغلب ما تجربه می کنیم و قطعاً از این احساس به شدت ناراحت خواهید شد، زیرا همیشه استرس دارید و نمی توانید کار خود را سریع انجام دهید و این سخنان شماست.

معمولاً با عطسه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، خارش بینی، چشم و گوش رخ می دهد.

در این مقاله به این می پردازیم که چه چیزی برای حساسیت به ترک خوب است و شما را با راه حل های طبیعی آشنا می کنیم.

1- چای بابونه

بابونه یکی از مواد گیاهی است که به عنوان آنتی هیستامین عمل می کند و باعث واکنش التهابی آن برای جلوگیری از ترک خوردن می شود و می توانید از بابونه به عنوان چای استفاده کنید. افرادی که از عطسه های مداوم رنج می برند باید در طول روز از یک فنجان چای بابونه برای کاهش میزان هیستامین در بدن خود استفاده کنند.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی آن برای تسکین گلودرد اضافه کنید. عسل می تواند گرفتگی ها را تسکین دهد، بلغم را حل کرده و خاموش می کند و آن را از بین می برد و برای رفع سرفه مفید است.

طرز تهیه و استفاده:

  • فقط یک فنجان آب را بجوشانید، یک قاشق غذاخوری بابونه به آن اضافه کنید یا آن را به صورت چای کیسه ای بنوشید.
  • چند دقیقه صبر کنید تا بپزد و سپس داخل فنجان بریزید.
  • با افزودن کمی عسل آن را میل کنید. نوشیدنی را در یخچال قرار ندهید و آن را گرم بنوشید.

2- زنجبیل

زنجبیل یک عامل ضد التهابی بسیار قوی است. این یک ماده طبیعی است که به کاهش مخاط اضافی در بدن کمک می کند، به خصوص اگر سرماخورده باشید. این ماده گیاهی نیز عاملی برای بازکردن راه هوایی و رفع ترک خوردن است.

طرز تهیه و استفاده:

  • خرچنگ تازه بخرید، ریشه را تمیز کرده و ببرید.
  • سپس آن را در آب بریزید و چند دقیقه بجوشانید.
  • بعد؛ آب آهک گرم شده را داخل فنجان بریزید. کمی عسل به آن اضافه کنید و جرعه جرعه بنوشید.
  • نوشیدن چای داغ می تواند بلافاصله بهبود یابد.

نوشیدن چای داغ در اواخر صبح راهی آسان برای از بین بردن بسیاری از مشکلات بدن است که می تواند احتقان بینی را نیز بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند.

3- تولسی (ریحان مقدس)

تولسی که به ملکه گیاهان نیز معروف است دارای خواص درمانی فراوانی است که باعث افزایش تولید آنتی بادی و جلوگیری از عفونت در بدن می شود. همچنین عاملی برای سرکوب سرفه است.

طرز تهیه و استفاده:که

  • می توانید برگ های تازه تولسی را اول صبح عوض کنید.
  • همچنین می توانید 3 تا 4 برگ تولسی را در چای زنجبیل خود بجوشانید.
  • نوشیدنی تولسی باید صبح ناشتا مصرف شود.

چه میوه هایی حساسیت زا هستند؟ (لیست کامل)

4- آملا (انگور فرنگی هندی)

آملا خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. همچنین آنتی باکتریال و سرشار از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از سرفه و سرماخوردگی و مبارزه با آلرژن ها می شود. همچنین علائم بیماری صبحگاهی را بهبود می بخشد.

  • خوردن سه تا چهار گیاه آملا در روز یا نوشیدن آب این گیاه دو بار در روز کافی است.
  • همچنین می توانید آن را به صورت خام یا پخته به شکل مربا درست کرده و میل کنید.

5- هل سیاه

این گیاه یکی از موثرترین سبزیجات برای هضم غذا است و سرشار از آنتی اکسیدان است و با آنفولانزا مبارزه می کند. بوی بسیار مطبوعی دارد و خلط داخل گلو و بینی را کاهش می دهد.

  • کافی است روزی دو تا سه بار برگ های این گیاه را مالش دهید.
  • ترکیب هل و عسل نیز می تواند راه حل خوبی باشد.

6- فلفل بلند یا فلفل سیاه

آنچه مردم برای سرماخوردگی و سرفه استفاده می کردند. طول فلفل یا فلفل سیاه است که مخاط را می کشد و سرفه را آرام می کند، خلط آور عمل می کند و همچنین سردرد را تسکین می دهد.

  • شما همچنین می توانید از این گیاه مانند مردم قدیم استفاده کنید.
  • مقدار بسیار کمی از این گیاه را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و میل کنید.
  • این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

کدام داروی گیاهی برای آلرژی مفید است؟

7- دارچین

دارچین بسیار لذیذ و دارای خواص درمانی قوی، رفع سرفه و سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی و گلودرد، خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی است و هضم غذا را بهبود می بخشد.

  • با خوردن چای دارچین و زردچوبه و همچنین استفاده از آن با شیر قبل از خواب می توانید با آرامش بخوابید. همچنین علائم آلرژی را کاهش می دهد.
  • روی شیر و زردچوبه کمی پودر دارچین بریزید. می توانید یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و بنوشید.
  • از یکی از این روش ها دو بار در روز استفاده کنید.

درمان های طبیعی برای درمان عطسه

  • غذاهای غنی از ویتامین C بخورید و بخورید.. ویتامین C تولید گلبول های سفید را افزایش می دهد، سیستم ایمنی را تقویت می کند. غذاهایی مانند اسفناج، لیمو، پرتقال و انبه گزینه های خوبی هستند.
  • مواد حساسیت زا یا محرک را در معرض قرار ندهید. قرار گرفتن در معرض این مواد می تواند شرایط را تشدید کند. پس حتما از آنها دوری کنید. از هرگونه گرد و غبار خودداری کنید. بشقاب ها و بالش ها را مرتب بشویید و عوض کنید. در صورت لزوم، از دستگاه بخور داخلی برای نرم کردن هوا استفاده کنید.
  • خانه را مرتب تمیز کنید. خانه را همیشه گردگیری کنید. همه پتوها و چیزهایی که روی آن می خوابید را تمیز کنید. بهتر است این کار را هفته ای یک بار انجام دهید و حتما دیوارهای حمام، توالت و آشپزخانه را نیز بشویید. تمیز کردن گرد و غبار پشت تخت ها را فراموش نکنید. گوشه های خانه مرکز تجمع گرد و غبار است و هفته ای دو بار این قسمت ها را تمیز کنید.

حتما بخوانید: از کجا بفهمیم چقدر حساس هستیم؟

دیدگاهتان را بنویسید