چگونه بعد از آسیب دیدگی بهبود پیدا کنیم؟ (و 3 غذای موثر)


کنترل صدمات آسان نیست و می تواند ناشی از ورزش یا تصادف باشد. در این مقاله برای شما توضیح می دهیم که چگونه پس از آسیب دیدگی؛ درستش کن

بهبودی از آسیب یک هنر است و متخصصان در این زمینه باید نظر بدهند. در واقع، بهبودی پس از آسیب به ترکیبی از استراحت، تغذیه خوب و استراتژی های درمانی مناسب نیاز دارد تا بتوانید به سرعت به آنچه می خواهید برسید.

حتما بخوانید: رایج ترین آسیب های ورزشی + روش های پیشگیری از آسیب

دوره نقاهت نیز ممکن است گاهی شما را خسته کند. بنابراین، بسیار مهم است که به خود و زیر نظر یک متخصص سخت نگیرید. برای تسهیل روند بهبودی، جنبه های مهم و اساسی آن را تحلیل کرده و نحوه ادامه استراحت و دوره نقاهت را برای شما توضیح داده ایم. در این مقاله توضیحاتی را در مورد تغییر رژیم غذایی برای کمک به بهبودی یا استفاده از برخی مکمل ها به شما ارائه می دهیم و همچنین توصیه های متخصصان در مورد مراقبت از سلامت روان در دوران نقاهت را برجسته می کنیم تا احساس بهتری داشته باشید.

اولین کاری که بعد از مصدومیت انجام می دهیم چیست؟

ریکاوری بدن هرکس متفاوت است. در این قسمت در مورد آسیب های جزئی ارتوپدی مانند آسیب های عضلانی در حین ورزش یا آسیب های کمر در حین کار صحبت می کنیم. اگرچه برخی از اطلاعات ممکن است برای افرادی که صدمات جدی دارند مفید نباشد، اما همچنان توصیه های پزشکی را دنبال کنید. بنابراین، قبل از تغییر روال خود در دوران نقاهت، با پزشک خود مشورت کنید. (اصل و نسب)

بلافاصله پس از وقوع حادثه و ایجاد خسارت، پیشنهاد می کنیم اقدامات زیر را برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت انجام دهید:

  • تعطیلات . به خود فشار نیاورید، زیرا این کار درد شما را تشدید می کند و از حرکت برای مدت طولانی جلوگیری می کند.
  • استفاده از یخ . حتما از کمپرس سرد یا مقداری یخ یا غذای منجمد مانند نخودفرنگی یخ زده استفاده کنید و آن را روی ناحیه دردناک قرار دهید. آن را به مدت 20 دقیقه نگه دارید تا آسیبی به پوست شما وارد نشود.
  • کارهای داغ . هر بار که از کیسه یخ استفاده می کنید، یک بطری آب گرم و گرم روی بدن خود قرار دهید.
  • تداوم بدن . اگر می توانید، ناحیه آسیب دیده را روی سطح بدن خود قرار دهید، که تورم را کاهش می دهد و به تسکین درد کمک می کند.

شما همچنین باید ببینید که آسیب شما چقدر محدود است و آیا به کسی نیاز دارید که به شما کمک کند. آیا به کسی برای دویدن نیاز دارید؟ آیا به کسی نیاز دارید که در انجام کارهای روزانه به شما کمک کند؟ در هر صورت، یافتن اعضای خانواده، دوستان و همسایگان حمایت کننده به شما کمک می کند تا برای بهبودی آسان تر تمرکز کنید.

همچنین بسیار مهم است که در دوران ریکاوری به بدن خود گوش دهید. هر روز نباید یکسان باشد. در صورت افزایش مجدد درد، نگران نباشید، اما خوب است به پزشک خود اطلاع دهید.


صاف

با این نرم افزار ساده، فقط با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، هر زبانی را مانند بلبل در 80 روز صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


بهترین زمان برای غذا خوردن قبل از ورزش است

وقتی پزشک می گوید دیگر نیازی به ویزیت ندارید و دردی احساس نمی کنید باید به دنبال بازیابی قدرت بدن خود باشید.پس از بهبودی حتما باید تمریناتی را در تمرینات وزنه برداری ساده در خانه انجام دهید تا قدرت خود را افزایش دهید. برای بازیابی عضلات از دست رفته یا کمک گرفتن از باندهای مقاومتی یا بهترین باندهای مقاومتی و انجام صحیح این تمرینات.

آیا رژیم غذایی می تواند به بهبودی پس از آسیب کمک کند؟

غذا و مکمل‌ها به بدن کمک می‌کنند تا پس از صدمات بهبود یابد. همچنین مواد مغذی سالمی را برای درمان به بدن می رساند. برخی از مواد مغذی که بخشی از یک رژیم غذایی متعادل هستند عبارتند از:

  • پروتئین. صدمات می توانند باعث کاهش توده عضلانی شوند زیرا از ناحیه آسیب دیده کمتر استفاده می شود و برای بهبودی نیاز به استراحت دارد. طبق مطالعات سال 2015 در مجله ورزش و ورزش، افزایش مصرف پروتئین از طریق مکمل هایی مانند شیک های پروتئینی، از طریق رژیم غذایی، به عنوان مثال مصرف گوشت قرمز خالص، بدن را ضعیف نمی کند. هنگامی که به سطح طبیعی فعالیت بدنی بازگشتید، افزایش مصرف پروتئین به عضلات کمک می کند تا قدرت خود را بازیابند و سریع تر خود را ترمیم کنند.
  • ویتامین سی . مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C باعث افزایش تولید کلاژن در بدن و بهبود سریعتر جراحات می شود و این با مطالعات به اثبات رسیده است. این غذاها شامل سبزیجات برگ دار، انبه و پرتقال است.
  • فلز روی. سطوح پایین روی می تواند بهبود را به تاخیر بیندازد و دوره نقاهت را دشوار کند. بنابراین، حتما غذاهای حاوی روی، از جمله دانه ها و مغزها را مصرف کنید.

حتما بخوانید: بهترین زمان خواب برای ورزشکاران برای رسیدن به اوج عملکرد

چگونه از سلامت روان در دوران نقاهت مراقبت می شود؟

کنار آمدن با یک آسیب کار سختی است. به خصوص زمانی که انجام کارهای روزمره را متوقف کنید. تحقیقات سال 2013 در مجله جراحات می گوید که مهم ترین عامل در مراقبت از سلامت روان پس از آسیب، زمانی است که متوجه مشکل می شوید. این بدان معناست که متخصصان و پزشکان، اعضای خانواده و حتی خود بیمار باید مراقب علائمی باشند که نشان دهنده نیاز آنها به توجه بیشتر در دوران نقاهت است و به طور قطع این مشکل را برطرف کنند.

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است و باید در این مدت اقداماتی را انجام دهید و به آنها توجه کنید تا بتوانید موقعیت خوبی پیدا کنید. مطالعات ثبت شده در آمریکا در مورد درمان پس از آسیب نشان می دهد که ذهن آگاهی می تواند به بهبود قدرت پس از آسیب کمک کند. استفاده از تمرینات تمرکز حواس در برنامه روزانه خود در دوران ریکاوری می تواند علائم اولیه اضطراب و افسردگی را تا حد زیادی کاهش دهد. (اصل و نسب)

20 نکته جالب روانشناسی که در 99 درصد موقعیت های زندگی مفید است

اگرچه در این دوران نمی توانید تمرینات ذهنی سخت و پیچیده زیادی انجام دهید. اما اگر رژیم غذایی متعادلی دارید و مواد مغذی سالم می خورید. بدن شما در این مدت عملکرد بهتری خواهد داشت و ذهن شما کمتر به چالش کشیده خواهد شد. افرادی که در این زمان دچار افسردگی می شوند باید به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف کنند و از پزشک متخصص بپرسند و در صورت نیاز از مکمل های ویتامین D استفاده کنند که در بهبود خلق و خوی آنها بسیار موثر است.