چگونه در زمان گیر افتادن از خود بهتر مراقبت کنیم


هنگامی که سلامت عاطفی ما آسیب می بیند ، احساسات می توانند به سرعت وارد بدن شوند. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، خسته کننده و حتی ترسناک باشند. شاید قلب شما می تپد ، قفسه سینه شما فشار می آورد ، یا احساس عصبانیت یا ناامیدی می کنید. در حالی که این احساسات کمتر از ایده آل هستند ، شما تنها نیستید – در واقع شگفت زده خواهید شد اگر بدانید چند نفر در مبارزه شما سهیم هستند. یک مطالعه اخیر انجمن روانشناسان آمریکا مشخص شد که 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر با ازدحام بیش از حد و بیش از 80 درصد با علائم استرس طولانی مدت روبرو هستند. همانطور که می بینید ، همه ما می توانیم از کمی حمایت بهره مند شویم! بنابراین اگر مطمئن نیستید که چگونه اضطراب خود را کاهش دهید یا در نظر دارید در مواقع ناراحتی چه کار کنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

قبل از آن ، نکات مفیدی برای مراقبت از خود بدون توجه به آنچه تجربه می کنید پیدا خواهید کرد.

نکات سریع که می تواند سلامت روانی شما را بدون توجه به احساسی که دارید بهبود بخشد

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما شرایط اضطراری را تجربه کرده ایم که از ما فراتر می روند (و اگر سرتان را تکان می دهید ، نه ، اسرار خود را به ما بگویید). اگرچه ما می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت روان خود استفاده کنیم (در نظر بگیرید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، شروع تمرین مدیتیشن یا خواب کافی) ، ما نمی توانیم از شرایط استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما استراتژی ها و نکات مقابله ای را در اختیار شما قرار می دهیم تا در مواقع نیاز به کمک آنها را اجرا کنید!

بنابراین دفعه بعد که احساس کردید به دام افتاده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا نامتعادل هستید ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این اقدامات می تواند به تنظیم سیستم عصبی در آن زمان و آنجا کمک کند تا به شما احساس آرامش دهد.

وقتی احساس اضطراب می کنید چه باید بکنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

وقتی احساس اضطراب می کنید ، به تنفس بازگردید. چشمان خود را ببندید ، روی یک صندلی راحت بنشینید و یک دست خود را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید. از طریق بینی 1-2-3-4 نفس بکشید ، استراحت کنید ، سپس همان تعداد را به آرامی بیرون دهید. تکرار!

نفس عمیقی از اسانس اسطوخودوس بکشید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک را در دست داشته باشید. هنگامی که احساس اضطراب یا استرس می کنید ، یک یا دو قطره را در مچ دست خود قرار دهید و یک نفس عمیق بکشید تا ذهن خود را خرد کرده و تازه کنید.

پیاده روی بی وقفه بروید

تلفن را در خانه بگذارید و بدون توجه به پیاده روی بروید. به سادگی حرکت دادن بدن می تواند با تغییر افکار از حالت کشمکش یا فرار به استراحت و هضم ، افکار مضطرب را تسکین دهد.

مدیتیشن کنید

وقتی احساس غرق شدن می کنید و به کاهش اضطراب فکر می کنید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای افکار خود را آرام کنید. پنج دقیقه امتحان کنید مدیتیشن کنید “اکنون آرام باشید” آماندا گیلبرت بلافاصله کار را آسان می کند!

وقتی احساس می کنید گیر کرده اید چه کار کنید

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

نمی دانید وقتی غرق شده اید و در افکار منفی گیر کرده اید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. شاید ذهنیت خود را تغییر دهید ، غذای سالم تری بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا با یکی از جنبه های روزمره صبح خود سازگار شوید. تغییرات کوچک با گذشت زمان بزرگ می شوند!

افکار منفی را کنار بگذارید تا بتوانید مثبت بیندیشید

اگر نگرش خود را تغییر دهید ، می تواند بر سلامت روان شما تأثیر مستقیم داشته باشد. هنگامی که افکار منفی شما تسخیر می شوند ، به چیزی فکر کنید که برای آن سپاسگزار هستید و تغییر ذهنیت خود را مشاهده کنید.

مربوط: 3 هک متخصص برای غلبه بر چرخه تفکر منفی

بیش از حد فکر نکنید و به خود شک نکنید

به راحتی می توانید هر سناریوی “چه می شود اگر” را در ذهن خود تکرار کنید و بدترین را تصور کنید. اما اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، وقت آن است که بر احساسات خود تسلط پیدا کنید! به جای تصور بدترین نتیجه ، بهترین را در نظر بگیرید. میخوای چی بشه؟ سپس تصور کنید که این سناریوی مثبت به حقیقت می پیوندد. شما فقط افکار خود را مرتب کنید! با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که از شر آن افکار منفی “خلاص شوید”.

لیستی از اهداف تهیه کنید

هم به کوتاه مدت و هم به بلند مدت فکر کنید. امروز می خواهی چیکار کنی؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ ایجاد یک برنامه می تواند به ایجاد انگیزه و ایجاد انگیزه برای اقدام کمک کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

وقتی ناراحت هستید ، سرگرمی جدیدی پیدا کنید که شما را علاقه مند کند. فکر کنید: تمرین یوگا ، درس آشپزی یا یک دوره آموزشی سرگرم کننده!

وقتی احساس خستگی می کنید چه کار کنید

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

کم آبی مکرر (حتی کوچکترین) ممکن است باعث خستگی و بی حالی شود. بدون انرژی ، می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما تأثیر بگذارد. صبح ، ابتدا یک لیوان بزرگ آب بنوشید و یک بطری در طول روز همراه خود داشته باشید. وقتی احساس خستگی می کنید ، جرعه جرعه بنوشید!

میان وعده های پر انرژی بخورید

یک میان وعده پر انرژی و پر از مواد مغذی برای کاهش استرس می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید مقدار زیادی تنقلات بخورید مواد مغذی افزایش دهنده انرژی مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین و بهبود درد عضلات ، پژوهش ادعا می کند که دوش آب سرد می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و خستگی را کاهش دهد. ایستادن در سرما همیشه اینطور نیست اکثریت خوب است ، نمی توانیم منکر نحوه تازه شدن بعد از آن شویم!

برو بیرون قدم بزن

چه در حال پیاده روی باشید چه در حال تمرین در یک تمرین سبک ، انجام تمرینات با شدت کم می تواند انرژی شما را افزایش داده ، استرس را کاهش داده و حتی شما را مولدتر کند.

مربوط: 10 کاری که باید در صورت خستگی دائم انجام دهید

وقتی غمگین هستید چه کار کنید

مجله احساسات شما

به جای درک احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بگذارید. ما دوست داریم آن را “تخلیه مغز” بنامیم – فقط هر آنچه به ذهن شما می رسد را بنویسید و آن احساسات را حذف کنید!

ترجمه کردن

گاهی اوقات یک گریه خوب کاتارتیک دقیقاً همان کاری است که هنگام احساس غم و اندوه یا ناراحتی انجام می دهید. در واقع ، الف مطالعه هاروارد گریه باعث آزاد شدن مواد شیمیایی خوب اکسی توسین و مواد مخدر درون زا می شود که بیشتر به عنوان اندورفین شناخته می شود. این می تواند درد را از نظر جسمی و روحی تسکین دهد!

اتاق یا منطقه را تمیز کنید

آیا می دانید نظافت و سلامت روانی وجود دارد مربوط؟ یک فضای تمیز می تواند به رفع احساس اضطراب و ناراحتی کمک کند ، که راهی موثر برای پاکسازی سر است.

یک مجله تشکر شروع کنید

حتی در بدترین روزها ، همیشه چیزی برای قدردانی وجود دارد. یک لیست قدردانی شروع کنید و آن را به روز نگه دارید. وقتی احساس ضعف ، سردرگمی یا ناراحتی می کنید ، وبلاگ خود را بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خود یادآوری کنید!

وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید چه باید بکنید

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

آن تنفسهای آهسته و عمیقی که قبلاً ذکر کردیم؟ به کسانی که اینجا هستند برگردید. وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. هنوز احساس بیقراری می کنید؟ نفس بکشید تا تنش شروع به از بین رفتن کند. شما با وضوح و آرامش بیشتری به وضعیت باز خواهید گشت.

یک تمرین HIIT انجام دهید

تمام آن انرژی آتشین را به ضربان قلب خود هدایت کنید تمرین HIIT! شما احساسات منفی را با آن هورمون های بهزیستی که پس از تمرینات عرق کرده به سیستم شما هجوم می آورند عوض می کنید.

فعالیت آگاهانه یا تکنیک کاهش استرس مورد علاقه خود را تمرین کنید

شاید این یک نفس عمیق باشد ، الف جریان یوگا، یا آرامش بخش حمام نمک اپسومبه چیزی را پیدا کنید که به شما احساس آرامش ، آرامش و تمرکز می دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. نکته پایانی: وقتی احساس تنهایی می کنید ، درخواست حمایت کنید! افراد زیادی آماده کمک هستند.

اعمال مهربانانه تصادفی

با شاد کردن کسی ، احساس خوشبختی خواهید کرد (و کمتر احساس تنهایی خواهید کرد). این برنامه رایگان ، ساده و مفید برای روح است.

شبکه های اجتماعی را کنار بگذارید

گاهی اوقات رسانه های اجتماعی آنقدرها هم اجتماعی نیستند. در حقیقت ، اگر احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات احساس انزوا بیشتری می کنید. از سم زدایی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید و در زمان حال زندگی کنید! با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید یا در کافی شاپ بنشینید و ارتباطات واقعی را در اولویت قرار دهید.

دوستان خزدار خود را در آغوش بگیرید

شاید شما سگی را به فرزندی پذیرفته باشید ، در پناهگاه حیوانات داوطلب شوید یا با حیوان کرکی دوست خود وقت بگذرانید! حیوانات خانگی علاوه بر اینکه غرق در عشق بی قید و شرط بودند نشان داده شده بهبود خلق و خو ، کاهش استرس و باعث می شود کمتر احساس تنهایی کنیم.

در یک تمرین جدید شرکت کنید

اگر می توانید ، تعریق در حین تمرین یا تمرین گروهی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و همفکر شما باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با مشاوره و مشاوره متخصصان ، تمرینات بهترین مربیان و موارد دیگر ، احساس می کنید بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. ثبت نام FitOn PRO به دستور العمل های مورد تایید متخصص تغذیه دسترسی پیدا کنید و ما را دنبال کنید اینستاگرام و در صفحه فیس بوک و خود را به دیگر اعضای FitOn معرفی کنید

نکاتی برای بهبود فوری سلامت روان شما

اجازه ندهید احساسات بر زندگی شما غلبه کند! این لیست را در نوک انگشتان خود داشته باشید و نکات ما را بخوانید که می توانید در دفعات بعدی که به کمی کمک نیاز دارید از آنها استفاده کنید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که این استراتژی های جنگی جایگزین نیاز به کمک یا مشاوره پزشکی نمی شود. اگر فکر می کنید این احساسات در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد می کند ، با یک پزشک متخصص مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. در حالی که این نکات مکانیسم های مقابله موثر هستند ، اما همه آنها متفاوت است. به هر حال ، سلامتی و شادی شما هدف شماره یک ما است!

FitOn را برای راهنمایی های بیشتر در زمینه سلامتی ، تمرینات برای هر سطح تناسب اندام ، مدیتیشن زمینی و موارد دیگر بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید