چگونه در گرما خنک شویم؟


چگونه در گرما خنک شویم؟

چگونه در گرما خنک شویم؟ امروزه پاسخ به این سوال بسیار مهم است زیرا در فصل گرم سال هستیم و احتمال گرمازدگی وجود دارد. با خواندن این مقاله به خود کمک کنید تابستانی امن داشته باشید.
اکثر مردم مشتاقانه منتظر تابستان هستند، اما گاهی اوقات گرما روی ما تأثیر می گذارد.

گرما داشت به اوج خود نزدیک می شد
اگرچه بسیاری از ما از نور خورشید لذت می بریم، دمای بالا می تواند برای سلامتی ما خطرناک و حتی مضر باشد. برخی افراد بیشتر در معرض گرمازدگی هستند. این امر به ویژه برای افرادی که اضافه وزن دارند، پیر یا جوان، داروهای خاصی مصرف می‌کنند یا با برخی بیماری‌های مزمن زندگی می‌کنند بسیار مهم است.
یادآوری این نکته مهم است که افراد مبتلا به بیماری قلبی یا تنفسی ممکن است در هوای گرم علائم شدیدتری را تجربه کنند. چرا؟ زیرا با تلاش بدن برای مدیریت شرایط گرم، ضربان قلب و تنفس ما افزایش می یابد.
در طول یک اپیدمی کووید-19، مهم است که از خود و دیگران در برابر دمای شدید محافظت کنید.


بیشتر بخوانید: روز جهانی بدون رژیم، حداقل الان نگران نباشید!


چگونه در گرما خنک شویم؟

چگونه در گرما خنک شویم؟ چند مرحله ساده
در تابستان، ایجاد تغییراتی در خانه می تواند محیط را راحت تر و خنک تر کند. این نکات را در خانه رعایت کنید:

  • در طول روز در اتاق هایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند پرده و پرده بکشید.
  • اگر هوا خنک تر است، مثلاً اگر خانه در سایه است، پنجره ها را باز کنید. این امر باعث جریان یافتن و گردش هوا می شود.
  • فن های برقی جایگزین هستند آنها به گردش هوا کمک می کنند، اما اگر یکی از اعضای خانواده علائم کووید-19 را دارد، باید از استفاده از پنکه خودداری کنید.
  • توجه داشته باشید که دمای بیرون ممکن است سردتر از داخل باشد. اگر به مناطق عمومی دسترسی دارید، حتماً فاصله اجتماعی را دنبال کنید تا زمانی که Quid 19 کاملاً از بین برود.
  • بررسی کنید که وسایلی مانند یخچال به خوبی کار می کنند.

بیشتر بخوانید: قهوه با مغز چه می کند؟ تازه و آبدار


چگونه در گرما خنک شویم؟
مراقب خودت باش
برخی تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند به شما کمک کند تا با دمای بالا کنار بیایید:

آب بهترین نوشیدنی برای هیدراتاسیون است، اما شیر کم چرب، چای و قهوه نیز از جمله مایعاتی هستند که می توانید برای هیدراته ماندن از آنها استفاده کنید.

هیدراته بمانید
نیاز شما به مایعات در دماهای گرمتر افزایش می یابد زیرا بدن شما باید مایع از دست رفته از طریق عرق را جایگزین کند. هر چند همه در معرض خطر کم آبی هستند قدیمی، فرزندان و کودکان در بالاترین خطر قرار دارند. آب بهترین نوشیدنی برای هیدراتاسیون است، اما شیر کم چرب، چای و قهوه نیز از جمله مایعاتی هستند که می توانید برای هیدراته ماندن از آنها استفاده کنید. مصرف الکل را حتما حذف کنید.


بیشتر بخوانید: درمان فوری اسهال در کودکان والدین گرامی


چگونه در گرما خنک شویم؟

مصرف غذاهای سبک تر و تازه تر را افزایش دهید
میوه ها و سبزیجات تازه منبع خوبی برای هیدراتاسیون هستند. توت فرنگی، خربزه، خیار و کدو حلوایی گزینه های خوبی هستند.
تا آنجا که ممکن است به برنامه معمول خود از جمله وعده های غذایی و زمان خواب ادامه دهید.

لباس های سبک و راحت بپوشید
در صورت امکان لباس های سبک و راحت با رنگ های روشن بپوشید. نخی یا کتان بهتره انتخاب. این پارچه ها عرق را جذب می کنند و باعث تهویه هوا می شوند.


بیشتر بخوانید: لیست فروشگاه های لباس بارداری و نوزادی در تهران


چگونه در گرما خنک شویم؟

از گرما اجتناب کنید
اگر هوا در اوج خود است (معمولاً بین ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر)، از گرما اجتناب کنید و در ساعات خنک تر روز، مانند صبح زود یا شب، ورزش یا فعالیت بدنی انجام دهید.

مراقب آب و هوا باشید
مراقب آب و هوا باشید هوای گرم می‌تواند آلودگی هوا را تشدید کند، بنابراین اگر شما یا یکی از اعضای خانواده از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برید، حتماً زمان خارج شدن از خانه را محدود کنید.

در سایه ها حرکت کنید
اگر مجبورید بیرون بروید، تا حد امکان در سایه کلاه بپوشید و همیشه از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
با ایجاد چند تغییر کوچک در اتاق خواب و روال خواب خود، چند قدم ساده برای بهبود خواب آرام بردارید.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد لپه روسی


حمام بگیرید یا حمام سرد بگیرید
اگر احساس گرما شدید، بهتر است به دستشویی بروید و دوش بگیرید یا حمام کنید. انجام این کار می تواند شما را سالم نگه دارد و دمای بدن شما را کاهش دهد.

اگر احساس گرما شدید، بهتر است به دستشویی بروید و دوش بگیرید یا حمام کنید. انجام این کار می تواند شما را سالم نگه دارد و دمای بدن شما را کاهش دهد.

در طول موج گرم راحت باشید
یکی از بهترین کارهایی که می توانید در طول موج گرما انجام دهید این است: آرام بمان. انجام حتی ساده ترین فعالیت ها در هوای گرم می تواند باعث ناراحتی شما شود.
سعی کنید تا حد امکان استراحت کنید و خنک ترین اتاق خانه را برای یک یا دو ساعت انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه قفسه های آشپزخانه را بچینیم؟


چگونه در گرما خنک شویم؟

چه کسانی بیشتر در معرض خطر هستند؟
امواج گرما می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد، اما آسیب پذیرترین آنها عبارتند از:

  • به خصوص سالمندان افراد بالای 75 سال.
  • مردم به تنهایی یا در خانه.
  • افراد مبتلا به بیماری شدید یا مزمن، از جمله بیماری قلبی یا ریوی، دیابت، بیماری کلیوی، بیماری پارکینسون، یا برخی از شرایط سلامت روان.
  • افرادی که ممکن است در حفظ خونسردی مشکل داشته باشند، مانند نوزادان و کودکان، افراد معتاد به مواد مخدر یا الکلیا مبتلا به آلزایمر هستند.
  • افرادی که زمان زیادی را در خارج از منزل یا در مکان های گرم می گذرانند، افرادی که در طبقه بالای یک آپارتمان زندگی می کنند، افراد بی خانمان یا افرادی که در خارج از منزل کار می کنند.

برای تجربه متخصصان مورد علاقه خود به کلینیک نی نی بان مراجعه کنید.