چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


برخلاف بسیاری از افرادی که هستند دوره کاهش وزن و لاغری آیا برخی دیگر از خود می پرسند چگونه چاق شوند؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید به این فکر کنید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر ، بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توان پی برد که آیا شخص نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس به بررسی راه حل های قابل اطمینان برای این مشکل می پردازیم. با ما بمان.

مطالب مربوط به نحوه غلیظ شدن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند تا حدودی وضعیت سلامتی را تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (کیلوگرم) تقسیم بر قد بر مربع (سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیشتر از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
با این حال ، این معیار کاملاً دقیق نیست ، بنابراین بسیاری عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید در نظر گرفته شوند. اما تقریباً این می تواند انتخاب خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین مسائلی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در اسرع وقت نتیجه بگیرند.
به طور خاص ، عوامل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به کاهش وزن بیش از حد شود. در بیشتر موارد ، حذف عوامل زیر با افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غدد مانند پرکاری تیروئید که باعث می شود افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه وزن کاهش می یابد.
  • مشکلات موثر در خوردن ، به عنوان مثال بی اشتهایی عصبی این یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن بی اطلاع هستند. این بیماری به حباب های روده آسیب می رساند و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • شما مبتلا به دیابت هستید ، به ویژه اگر نوع 1 و غیرقابل کنترل باشد.
  • عفونت یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

با این حال ، یکی از دلایل کاهش وزن می تواند سوء تغذیه باشد. معمولاً غذاهای متعددی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در زیر بهترین غذاهایی را که می توانند مبنایی برای افزایش وزن باشند ارائه می دهیم تا بتوانید با روش های سالم آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل ها و آجیل ها می توانند مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کنند.
از سوی دیگر ، افزایش وزن مناسب است. زیرا کالری زیادی به بدن می دهند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند وزن خود را افزایش دهند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک مصرف کنید

کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر همچنین برای میوه های خشک اعمال می شود:

  • داده ها
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با خوردن بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افراد سریع و کم اشتها انتخاب خوبی است.
البته ، باید به خاطر داشته باشید که این نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با کوکتل غلیظ شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند کوکتل است.
کوکتل های خانگی حاوی انواع ویتامین ها هستند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقدار متفاوتی پروتئین وارد بدن می شود. آنها می توانند به عنوان میان وعده های سالم در برابر چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه کوکتل های خوشمزه ضد چاقی

کوکتل شکلاتی
برای تهیه این کوکتل ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر بدون چربی
یک عدد موز
شکلات قاشق
آجیل سبز مورد علاقه خود را با قاشق بریزید

کوکتل وانیلی
برای تهیه کوکتل وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر بدون چربی
قسمتی از انواع توت های تازه یا توت های یخ زده
یک وعده ماست پروتئین چرب
مقدار دلخواه وانیل

کوکتل فندقی
برای دانستن نحوه افزایش وزن ، بهتر است کوکتل فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
قاشق عسل
قاشق فندق سبز بدون پوست
مقدار مورد نظر شکلات

کوکتل کارامل
برای تهیه این کوکتل ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر بدون چربی
نصف سیب
قاشق عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
هنگامی که کالری زیاد است ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آنها را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا نه تنها شما را از خوردن غذاهای دیگر پر کرده و از آن جلوگیری می کند ، بلکه می تواند باعث شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مربوط به نحوه غلیظ شدن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهیم. با این حال ، برای افرادی که به شدت کم وزن هستند ، بهتر است ابتدا علت اصلی افزایش وزن را بررسی کنید و سپس به رژیم غذایی و رژیم غذایی خود اهمیت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید