کالری مرغ سوخاری و نقش آن در رژیم لاغری چیست؟ – نعناع


اگر این روزها یکی بگذرد غذاهای منتخب سال شما نه، احتمالاً هیچ اثری از مرغ در آن غذا وجود ندارد. مگر اینکه یک گیاهخوار سختگیر باشید و نخواهید پروتئین حیوانی بخورید! گوشت مرغ از هر نظر خوشمزه است و واقعا بخش مهمی است رژیم برای کالری شماری آنها افرادی هستند که به کالری دریافتی روزانه خود حساس هستند. بنابراین کالری مرغ سوخاری را هم بهتر می دانند.

آیا می خواهید هر غذایی که می خواهید بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

برای کاهش 5 کیلو ماهی بدون محدودیت غذایی اپلیکیشن نعناع را فورا نصب کنید 💪

شاید به این نتیجه رسیده باشید که با ذبح مرغ تمام اتفاقی که برای آن می افتد تغییر طعم آن است. اما اتفاقات دیگری هم می تواند برای غذای لذیذ شما بیفتد که در این مقاله به همراه توضیح میزان کالری مرغ سوخاری به آنها می پردازیم.

پس وقت بگذارید و مقاله دیگری از نعناع تناسب اندام را بخوانید تا بفهمید وقتی مرغ سوخاری می خورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد.

کالری و ارزش غذایی مرغ سوخاری چقدر است؟

در جدول زیر کالری قسمت های مختلف مرغ سوخاری را می دانیم:

پای مرغ کبابی – یک عدد

◄ انرژی: 130 کیلو کالری

◄ کربوهیدرات: 0 گرم

◄ پروتئین: 17 گرم

چربی: 3/6 گرم

پای مرغ کبابی با پوست خام – 100 گرم

◄ انرژی: 214 کیلو کالری

◄ کربوهیدرات: 1/0 گرم

پروتئین: 16 گرم

چربی: 16 گرم

سینه مرغ کبابی با پوست – یک عدد

◄ انرژی: 386 کیلو کالری

◄ کربوهیدرات: 0 گرم

◄ پروتئین: 56 گرم

چربی: 15 گرم

سینه مرغ سوخاری بدون پوست – یک عدد

◄ انرژی: 285 کیلو کالری

◄ کربوهیدرات: 0 گرم

◄ پروتئین: 53 گرم

چربی: 1/6 گرم

ارزش غذایی 100 گرم مرغ سوخاری

  • آب: 48/63 گرم
  • لانوت: 0.39 گرم
  • شکر: 0.88 گرم
  • کلسترول: 29/96 میلی گرم
  • ویتامین A: 41/41 میکروگرم
  • ویتامین D: 0.29 میکروگرم
  • ویتامین E: 1.64 میلی گرم
  • ویتامین K: 26/54 میکروگرم
  • ویتامین C: 52.5 میلی گرم
  • ویتامین B1 (تیامین): 0.07 میلی گرم
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 0.17 میلی گرم
کالری مرغ سوخاری بسته به قسمت آن متفاوت است.

کالری مرغ سوخاری بسته به قسمت آن متفاوت است.

  • ویتامین B3 (نیاسین): 59.5 میلی گرم
  • ویتامین B4 (کولین): 82.78 میلی گرم
  • ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): 0.87 میلی گرم
  • ویتامین B6: 0.32 میلی گرم
  • ویتامین B9 (فولات): 16.56 میکروگرم
  • ویتامین B12: 0.30 میلی گرم
  • کلسیم: 77/25 میلی گرم
  • آهن: 1.22 میلی گرم
  • منیزیم: 20/06 میلی گرم
  • فسفر: 64/147 میلی گرم
  • پتاسیم: 14/206 میلی گرم
  • سدیم: 62/544 میلی گرم
  • روی: 1.48 میلی گرم
  • مس: 0.07 میلی گرم
  • منگنز: 0.05 میلی گرم
  • سلنیوم: 04/17 میکروگرم

فواید تغذیه ای مرغ سوخاری چیست؟

علاوه بر اطلاع از میزان کالری مرغ سوخاری، می توانید با فواید تغذیه ای این غذای محبوب بیشتر آشنا شوید:

ممکن است در بهبود روند رشد موثر باشد

مرغ، مانند سایر حیوانات، منبع عالی اسیدهای آمینه است. بلوک های سازنده پروتئین بنابراین پروتئین مرغ نقش مهمی در بازسازی، ساخت و نگهداری بافت های داخلی دارد.

ناگفته نماند که وقتی مرغ سوخاری می خورید، آمینو اسیدهای زیادی را به بدن می رسانید و در نتیجه بلوک های ساختمانی زیادی برای عملکردهای مختلف بدن ایجاد می کنید.

پس اگر بری رژیم ورزش با برنامه ریزی خودتان، با در نظر گرفتن میزان کالری مرغ سوخاری، می توانید از تاثیر بسیار خوب پروتئین موجود در این رژیم در افزایش عضله در طول فرآیند تمرین بهره مند شوید.

یک اشباع کننده مناسب

عبارت «پر کردن» ممکن است برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما مرغ کباب می تواند این کار را با بدن شما انجام دهد. با خوردن مقدار مناسب مرغ سرخ شده، مدت طولانی تری سیر می مانید و نیازی به خوردن میان وعده یا غذای دیگری در فاصله کمتری ندارید.

نوع مرغ کربوهیدرات های پیچیده مائو این نوع کربوهیدرات به دلیل سرعت هضم و جذب زیاد توسط بدن، فاصله زمانی بین غذا خوردن، سیری و خوردن وعده غذایی بعدی را افزایش می دهد. پروتئین های حیوانی و گیاهی، پاستا، میوه ها و سبزیجات از جمله کربوهیدرات های پیچیده هستند.

مدیریت میزان مصرف و دفعات وعده های غذایی یکی از مهم ترین بخش های روند کاهش وزن شما است. بنابراین با گنجاندن کالری مرغ سوخاری در رژیم غذایی خود می توانید انتخاب درستی برای سلامتی داشته باشید.

نتیجه گیری: چگونه در مرغ سوخاری کالری بسوزانم؟

روش های کالری سوزی یک متفاوت به شما پیشنهاد می شود. اما نعنا یکی از سرگرم کننده ترین و موثرترین روش ها را به شما پیشنهاد می کند. با انجام تمرینات زیر در مرغ سرخ شده کالری بسوزانید:

پیاده روی (4 کیلومتر در ساعت): 77 دقیقه

دویدن (9 کیلومتر در ساعت): 27 دقیقه

دوچرخه سواری (16 کیلومتر در ساعت): 39 دقیقه

منابع: nutritionix، fda، eatthis

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید