کالری پای مرغ برای رژیم لاغری مفید است؟+ فواید خوراکی پای مرغ – نعنا


دست خود را روی هر قسمتی از مرغ بگذارید، می توانید آن را برای خوردن آماده کنید و یک غذای خوشمزه و مقوی بپزید. این بهترین قسمت گوشت مرغ است که می تواند با طعم غذای افراد مختلف مطابقت داشته باشد. مثلا پای مرغ یکی از غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد رژیم های لاغری طرفداران طعم و بافت آن هستند. به همین دلیل فکر کردیم بهتر است کمی بیشتر در مورد کالری پای مرغ بنویسیم و ارزش غذایی این پروتئین حیوانی خوشمزه را مشخص کنیم.

آیا می خواهید هر غذایی که می خواهید بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

اپلیکیشن Mint را هم اکنون نصب کنید تا بدون محدودیت غذایی ماهیانه 5 کیلوگرم وزن کم کنید

کالری و ارزش غذایی پای مرغ چقدر است؟

بد نیست بدانید کالری پای مرغ پخته شده به ازای هر عدد شامل اطلاعات زیر است:

♦ انرژی: 64 کیلو کالری

♦ پروتئین: 5.8 گرم

♦ کربوهیدرات: 0.1 گرم

♦ چربی: 4.4 گرم

همچنین هر 100 گرم پای مرغ پخته شده حاوی این مقدار ویتامین و مواد معدنی است:

  • آب: 65/80 گرم
  • فیبر: 0.00 گرم
  • شکر: 0.00 گرم
  • کلسترول: 84.00 میلی گرم
  • ویتامین A: 30.00 میکروگرم
  • ویتامین D: 0.20 میکروگرم
  • ویتامین E: 0.27 میلی گرم
  • ویتامین K: 0.20 میکروگرم
  • ویتامین C: 0.00 میلی گرم
  • ویتامین B1 (تیامین): 0.06 میلی گرم
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 0.20 میلی گرم
  • ویتامین B3 (نیاسین): 0.40 میلی گرم
  • ویتامین B4 (کولین): 13.30 میلی گرم
  • ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): 0.00 میلی گرم
  • ویتامین B6: 0.01 میلی گرم
  • ویتامین B9 (فولات): 86.00 میکروگرم
  • ویتامین B12: 0.47 میلی گرم
  • کلسیم: 88.00 میلی گرم
  • آهن: 0.91 میلی گرم
  • منیزیم: 5.00 میلی گرم
  • فسفر: 83.00 میلی گرم
  • پتاسیم: 31.00 میلی گرم
  • سدیم: 67.00 میلی گرم
  • روی: 0.69 میلی گرم
  • مس: 0.10 میلی گرم
  • منگنز: 0.00 میلی گرم
  • سلنیوم: 3.60 میکروگرم

به خوبی شناخته شده است که حدود 70 درصد از کل پروتئین موجود در کالری پای مرغ، کلاژن است، یک پروتئین ساختاری که شکل، قدرت و مقاومت پوست، اعصاب، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و رباط‌های شما را ایجاد می‌کند.

همچنین ناگفته نماند که پای مرغ منبع خوبی از فولات (ویتامین B9) است و به سنتز DNA و جلوگیری از نقص مادرزادی کمک می کند. بخش زیادی از چربی پای مرغ از پوست آن می آید که معمولاً در حین پخت و پز برداشته می شود. حتی اگر اغلب از پای مرغ به عنوان ماده اصلی سوپ استفاده می شود که یک رژیم غذایی متعادل از نظر محتوای کربوهیدرات (از نظر نوع کربوهیدرات های پیچیدهچربی و کالری.

فایده پای مرغ چیست؟

پس از خواندن اطلاعات در مورد کالری پای مرغ، ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید این عضو مرغ بدون گوشت چه فواید غذایی خاصی می تواند داشته باشد.

این احتمالاً ظاهر و سلامت پوست را بهبود می بخشد

مطالعات و شواهد علمی نشان می دهد که کلاژن می تواند فرآیند هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشد، از سختی و استحکام پوست جلوگیری کند و خاصیت ارتجاعی و تراکم آن را بهبود بخشد.

یک مطالعه 6 ماهه بر روی 105 زن مبتلا به سلولیت متوسط ​​نشان داد که تزریق منظم کلاژن می تواند سلولیت و چین و چروک های پوست را کاهش دهد.

پای مرغ منبع کلاژن است و برای پوست شما مفید است!

پای مرغ منبع کلاژن است و برای پوست شما مفید است!

علاوه بر این، در یک بررسی شامل 11 دانش آموز، مشخص شد که استخراج کلاژن نتایج مثبت کوتاه مدت و بلندمدتی در بهبود زخم و پیری دارد. همچنین ناگفته نماند که مطالعات حیوانی نشان داده است که کلاژن احتمالاً آبرسانی پوست را افزایش می دهد و از بروز لک های ناشی از اشعه UBV که نوعی اشعه است که باعث سوختگی پوست می شود، جلوگیری می کند.

باید اضافه کنیم که کلاژن می تواند سطح اسید هیالورونیک را افزایش دهد، مولکول محافظت کننده از آب که از پیری جلوگیری می کند.

درد مفاصل را می توان کاهش داد

جالب است بدانید که کلاژن موجود در پای مرغ احتمالا درد مفاصل را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند که کلاژن می تواند تغییر بافت را برای کاهش علائم پوکی استخوان تحریک کند. این نوع التهاب مفاصل باعث آسیب غضروف، سایش استخوان ها و ایجاد درد، التهاب و مشکل در حرکت می شود.

در یک مطالعه 3 ماهه با شرکت 191 فرد مبتلا به پوکی استخوان ناحیه زانو، به این نتیجه رسید که دریافت دوز روزانه کلاژن از غضروف مرغ به طور قابل توجهی علائم درد، سفتی و ضعف در عملکرد فیزیکی را کاهش می دهد.

یک مطالعه 12 هفته ای دیگر شامل 139 نفر که کالری پای مرغ مصرف می کردند و زانو درد مشابهی داشتند، نتایج مشابهی داشت. کسانی که روزانه 5 گرم کلاژن دریافت می کردند، کاهش قابل توجهی در درد حین فعالیت داشتند و دیگر نیازی به دریافت درمان اضافی نداشتند.

می توان از تحلیل استخوان جلوگیری کرد

کلاژن موجود در پای مرغ احتمالا باعث افزایش تشکیل استخوان و تراکم در زنانی می شود که وارد دوره قاعدگی می شوند. قاعدگی زنان بهبود یافته اند. در یک مطالعه یک ساله با حضور 102 زن، مشخص شد که مصرف 5 گرم پپتیدهای کلاژن – نوعی کلاژن با کیفیت پایین – در روز می تواند تراکم و سنتز استخوان را افزایش دهد. در عین حال آسیب های استخوانی را کاهش می دهد.

آخرین کلمه

خوشبختانه مرغ یکی از آن حیواناتی است که تقریبا هر قسمت از آن می خورد و طرفداران خاص خود را دارد. پای مرغ یکی از موادی است که به دلیل وجود کلاژن فراوان در بین افراد مسن و آن دسته از افراد محبوبیت خاصی دارد. غذا آنها خود را به منظور تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد حرکتی انتخاب می کنند.

در مورد کالری پای مرغ باید اضافه کنیم که بیشترین قسمت چربی در پوست آن است که پس از برداشتن پوست همچنان ارزش غذایی آن حفظ می شود.

منبع: FDA، خط سلامت

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟