کاهش وزن در رژیم پالئو


نام رژیم پالئو برای اولین بار در دهه 1970 معروف شد و پس از Dr. لورن کوردین در سال 2002 منتشر شد.
اساس این رژیم پیروی از الگوی غذایی افراد اول بود. مدافعان پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را در اینترنت در دسترس قرار دهند. کشاورزی با تغییر عادات غذایی افراد، محصولات لبنی، غلات و غلات را وارد رژیم غذایی انسان می کند.


بیشتر بخوانید: علل چاقی – علل پزشکی افزایش وزن


در این رژیم، افراد به خوردن میوه ها، سبزیجات، گوشت، مرغ و ماهی تشویق می شوند و استفاده از غذاهای فرآوری شده، لبنیات، غلات و حبوبات را کنار می گذارند.
کسانی که از این رژیم غذایی پیروی می کنند می گویند پیروی از آن می تواند از بیماری های جدی جلوگیری کند. با این حال، مخالفان رژیم پالئو استدلال می کنند که رژیم غذایی بسیار محدود است و فرد را مجبور می کند چندین گروه غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کند.

رژیم سرخپوشان چگونه اجرا می شود؟

برای پیروی از این رژیم، غذاهای فرآوری شده، غلات، حبوبات، محصولات لبنی و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. در عوض، می توانید بشقاب خود را با گوشت، ماهی، مرغ، میوه ها، سبزیجات، آجیل و چربی های سالم پر کنید.
انواع مختلفی از رژیم های پالئو وجود دارد که می توانند کمی متفاوت باشند. به عنوان مثال، برخی محدودیت های غذایی کمی دارند. بنابراین می توانید از غلات و حبوبات بدون گلوتن در حد اعتدال استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: آیا می توان با رژیم غذایی بدون گلوتن وزن کم کرد؟


غذاهایی که می توانید با رژیم پالئو بخورید

• گوشت هایی مانند گوشت گاو، بره و…
• طیور مانند مرغ، بوقلمون، اردک و ماکیان
• غذاهای دریایی مانند سالمون، قزل آلا و…
• تخم مرغ (سفیده و زرده)
• میوه ها
• سبزیجات
• مغزهای خوراکی مانند پسته، بادام، گردو و ۱
• دانه هایی مانند دانه چیا، دانه کتان و…
• چربی هایی مانند روغن زیتون، روغن بذر کتان و…
گیاهان و ادویه جات مانند زیره، زنجبیل، زردچوبه، نعنا، آویشن و…

غذاهای حذف کننده رژیم سرخپوشان

• حبوباتی مانند لوبیا، نخود، عدس و
• لبنیات مانند شیر، ماست، پنیر، کفیر و …
• غلات مانند نان، برنج، ماکارونی، کینوا، جو و…
• سیب زمینیها
روغن های گیاهی تصفیه شده مانند روغن کانولا، روغن سویا و …
غذاهای فرآوری شده مانند چیپس، کلوچه، فست فود و …
قندهای مصنوعی مانند سوکرالوز، آسپارتام، ساخارین و …
• غذاهای حاوی شکر مانند دسرها، نوشیدنی های شیرین، آب نبات و …


بیشتر بخوانید: جایگزین های قند – قندهای مصنوعی یا قندهای رژیمی


به صحبت های دکتر گوش کنید. فرشچی درباره استفاده از قندهای مصنوعی (استوا):

در زیر نمونه ای از رژیم پالئو آورده شده است:

صبحانه: املت با سیر، پیاز، گوجه فرنگی و اسفناج
ناهار: کدو تنبل با کباب بوقلمون و سس مارینارا
شام: ماهی قزل آلا با کلم بروکلی
میان وعده: میوه ها و سبزیجات

کاهش وزن در رژیم پالئو

آیا رژیم پالئو می تواند وزن را کاهش دهد؟

در سال های اخیر شواهدی مبنی بر تاثیر این رژیم بر کاهش وزن وجود دارد. مقایسه رژیم پالئو با سایر رژیم ها نشان می دهد که این رژیم به کنترل بهتر اشتها و کاهش وزن سریع کمک می کند.


بیشتر بخوانید: 4 راه خوب برای افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها


در رژیم پالئو باید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. این غذاها معمولاً کالری بالایی دارند. از سوی دیگر، این رژیم یک رژیم غذایی پر پروتئین است. در نتیجه، مقدار گرلین (هورمون گرسنگی) را کاهش می دهد و به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید.


بیشتر بخوانید: کاهش وزن با رژیم غذایی با پروتئین بالا


خطرات احتمالی برای رژیم سرخپوشان:

شاید مهمترین عیب این رژیم این باشد که بسیار محدود است. اگر بسیاری از گروه های غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید، ممکن است دچار سوءتغذیه شوند. به عنوان مثال، غذاهای سرشار از فیبر، پروتئین، روی، آهن و مس و محصولات لبنی که منابع خوبی از کلسیم هستند، هر دو از رژیم غذایی حذف می شوند.

غلات کامل می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهند. در حالی که این رژیم حذف آنها را پیشنهاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید