کشمش چه خواصی برای بدن دارد؟


مصرف کشمش چه خواصی برای بدن دارد؟

به گزارش مجله دلتا: کودکانی که بعد از مدرسه از کشمش به عنوان میان وعده استفاده می کنند معمولا در طول روز کمتر غذا می خورند و اشتهای کمتری دارند. بنابراین افزودن مقدار کنترل شده و متعادل کشمش به رژیم غذایی روزانه به ایجاد احساس سیری کمک می کند.

مصرف کشمش چه خواصی برای بدن دارد؟

هر قاشق غذاخوری کشمش که تقریباً معادل 15 گرم است، تقریباً 38 کیلو کالری انرژی دارد و هیچ مقدار پروتئین یا چربی در بدن را نشان نمی دهد. اما همین 15 گرم کشمش حاوی حدود 9 گرم کربوهیدرات، 133 میلی گرم پتاسیم و 8 میلی گرم کلسیم است.

مصرف کشمش چه خواصی برای بدن دارد؟

خواص کشمش

کشمش خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

اگرچه کشمش حاوی قند است، اما منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. تحقیقات نشان می دهد که همین ترکیبات موجود در کشمش به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند و نقش مثبتی در کاهش فشار خون دارد.

مصرف کشمش چه خواصی برای بدن دارد؟

کشمش به پیشگیری از دیابت کمک می کند.

همان ترکیبات مهم موجود در کشمش (یعنی فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها) همچنین به پیشگیری از دیابت کمک می کند زیرا با افزایش احساس سیری و کاهش مصرف غذا در طول روز مرتبط است.

مصرف کشمش چه خواصی برای بدن دارد؟

کشمش برای بهبود سلامت دستگاه گوارش مفید است.

فیبر یکی از مهم ترین اجزای غذایی برای هضم سالم است، اما امروزه اکثر مردم فیبر کافی در طول روز دریافت نمی کنند. با این حال، مصرف کنترل شده و منظم کشمش در یک رژیم غذایی متعادل می تواند مصرف روزانه فیبر را افزایش دهد و در نتیجه به تقویت سیستم گوارشی کمک کند.

مصرف کشمش چه خواصی برای بدن دارد؟

کشمش می تواند برای محافظت از سلامت دهان مفید باشد.

اگرچه کشمش به طور طبیعی چسبنده است، اما خواص ویژه ای نیز دارد که به حفظ تعادل pH دهان و ساختار دندان کمک می کند. برخی از ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در کشمش همچنین با برخی از باکتری هایی که در واقع باعث پوسیدگی دندان می شوند مبارزه می کند.

مصرف کشمش چه خواصی برای بدن دارد؟

کشمش نیز در سیر نگه داشتن شما موثر است.

مطالعات علمی نشان می دهد کودکانی که بعد از مدرسه از کشمش به عنوان میان وعده استفاده می کنند (مخصوصاً در مقایسه با غذاهای ناسالم یا شکلات) در طول روز کمتر غذا می خورند و اشتهای کمتری دارند. بنابراین افزودن مقدار کنترل شده و متعادل کشمش به رژیم غذایی روزانه به ایجاد احساس سیری کمک می کند.