کنترل هوس غذایی با ۸ روش موثر + علت هوس غذایی را بررسی کنید


سرکوب هوس غذایی می تواند شامل شود کاهش وزن و وزن سالم بسیار مفید.
ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که میل خاصی به غذا داشته باشید. بنابراین میل به آن غذا تمام نشدنی است. ممکن است به دلایل مختلفی در بدن اتفاق بیفتد.
در ادامه این مقاله می خواهیم ابتدا علت هوس غذایی را بررسی کنیم سپس راهکارهایی برای کنترل این احساس پیشنهاد کنیم. با ما بمان.

چرا هوس غذایی ایجاد می شود؟

در بسیاری از موارد، وسوسه خوردن می تواند بر ما غلبه کند. در نتیجه چرخه جدیدی از پرخوری و سرزنش بعدی آغاز خواهد شد.
برای جلوگیری از چنین مسائلی ابتدا باید علت آن بررسی شود. در اینجا برخی از عواملی که می تواند منجر به هوس خوردن غذا شود، آورده شده است.

اشتها را کنترل کنید

1. هوس خوردن به دلیل رژیم غذایی سخت

افرادی که سعی در کاهش وزن دارند اغلب غذاهایی مانند شیرینی ها و همبرگرها را چاق کننده می دانند. یا حتی این افراد در مورد غذاهایی مانند نان، برنج و شیرینی ها سخت گیری می کنند و آنها را چاق کننده می دانند.
اما چنین مواردی فرد را از غذاهای مورد علاقه اش محروم می کند. ممکن است غذاهای مورد علاقه خود را از دست بدهید. پس از مدتی که این احساس جمع شد، فرد دوباره شروع به پرخوری می کند. در طول یک وعده غذایی، فرد باید این فرصت را داشته باشد که تعداد متعادلی از هوس های غذایی را میل کند.

2. موجود در میان وعده های وسوسه انگیز

اگر رژیم غذایی وجود داشته باشد، برخی افراد همچنان به غذاهایی که میل می کنند پایبند هستند.
به عنوان مثال، اگر آخر شب چیپس می‌خواهید، اگر در خانه دارید، به احتمال زیاد آنها را می‌خواهید تا زمانی که در خانه نیستید و مجبور هستید برای خرید آن‌ها بیرون بروید.
پس سعی کنید خواسته ها را در خانه پنهان نکنید.

3. صبحانه بخورید

برای کنترل هوس غذایی، بدن باید پاسخ دهد.
در برخی موارد، صبحانه ناخواسته برای برخی افراد طبیعی است. اما این احساس فقط در صبح است و بعد از چند ساعت امکان پذیر است احساس گرسنگی و هوس خوردن غذا انجام دادن. در نتیجه فرد مجبور به خوردن غذاهای اشتها آور است.

4. تنقلات زیاد را حذف کنید

طبیعی است که نمی‌توانیم با حذف غذاهای مختلف میل به غذا را کنترل کنیم. هوس های غذایی اغلب به دلیل حذف غذاهای مختلف است. در نتیجه، تنوع غذایی باید جدی گرفته شود.

5. فضای مجازی مانعی برای کنترل هوس غذایی است

با ورود به فضای مجازی در بسیاری از موارد شاهد عکسی از یک غذای خوشمزه هستیم. تماشای غذاهای مفرح می تواند فرد را به خوردن غذا وادار کند.
تحقیقات نشان داده است که تماشای غذاهای پرکالری می تواند فعالیت مغز را افزایش دهد. بهتر است سعی کنید عکس غذاهای سالم را مشاهده کنید. تا حد امکان صفحاتی که رژیم غذایی سالم را نشان می دهند را دنبال کنید.

6. عزم خود را آزمایش کنید

در بسیاری از موارد، ضعف می تواند منجر به عدم کنترل بر هوس غذایی شود. البته در بسیاری از موارد استفاده از قاطعیت همیشه کمکی نمی کند.
اما باید به خاطر داشته باشید که میل به غذا در همان لحظه ایجاد می شود. در نتیجه دوام زیادی ندارند و می توانید با انجام کار به این خواسته ها برسید.

7. کمبود برخی غذاها

در برخی موارد گفته می شود که هوس غذایی به دلیل کمبود مواد مغذی و ویتامین های خاص در بدن است.
گاهی اوقات حتی علت هوس ممکن است به دلیل پردازش انرژی یا احساسی سوژه انسانی باشد.

راهکارهایی برای کنترل هوس غذایی

اشتها را کنترل کنید

گاهی اوقات افرادی که استرس دارند هوس بیشتری دارند. در چنین شرایطی فرد تمایل زیادی به طعم شیرینی دارد.
اما راهکارهایی وجود دارد که در سرکوب هوس غذایی بسیار موثر است. در ادامه به معرفی این راهکارها می پردازیم. با ما بمان.

1. هوس های غذایی را به خود یادآوری کنید

برای از بین بردن هوس غذایی بهتر است به خود یادآوری کنید که این یک هوس زودگذر است. اگر نمی توانید آن را کنترل کنید، سعی کنید از وعده های غذایی و میان وعده های سالم استفاده کنید.

2. هوس غذایی را با تنقلات دارچین کنترل کنید

برای کنترل اشتهای خود بهتر است یک نوشیدنی با دارچین بنوشید. این ادویه به راحتی می تواند به سرکوب هوس غذایی کمک کند.

3. بازگشت به پیاده روی

بهترین گزینه پیاده روی است. 15 دقیقه پیاده روی کنید تا هوس خود را کنترل کنید. حتی ورزش و دویدن می تواند سطح اندورفین را در بدن افزایش دهد که می تواند منجر به آرامش مضاعف شود.

4. هوس غذایی را با طعم مرکبات کنترل کنید

پوست کندن مرکبات می تواند تاثیر زیادی در سرکوب هوس غذایی داشته باشد. بوی مرکبات و نفس عمیق به شما کمک می کند تا آرامش داشته باشید. سپس سعی کنید با آرامش کامل طعم آن را بچشید. برای بهترین نتیجه، آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید.

5. افکار خود را اصلاح کنید

لذت بردن از غذاهای مضر تنها سه تا پنج دقیقه طول می کشد. اما همیشه به خود یادآوری کنید که غذاها و میان وعده های سالم تاثیری ماندگار بر سلامتی شما دارند. پس انتخاب بهتری داشته باشید.

اشتها را کنترل کنید

6. تست کردن

تا بتوانم هوس های غذایی خودتان را کنترل کنید، بهتر است کمی غذا بچشید. این مقدار کم می تواند در طولانی مدت در سرکوب هوس ها بسیار موثر باشد.

7. حواس خود را پرت کنید

زمانی که غذا دوست دارید فعالیت های سرگرم کننده ای را که دوست دارید انجام دهید. دست و ذهن یا حتی تمام وجودتان را مشغول انجام کاری که می خواهید کنید. این می تواند بازی با تلفن شما یا انجام بازی مورد علاقه شما باشد.

8. هوس غذایی را با میان وعده های هدفمند کنترل کنید

افرادی که در شرایط استرس زا برای غذا خوردن بیرون می روند باید نقش تنقلات به طور جدی. آنها باید این احساس را با تنقلات سالم و کوچک مانند هویج، ساقه کرفس، سیب، سالاد سبزیجات کنترل کنند.
علاوه بر این، می توانند کره بادام زمینی را به عنوان منبع پروتئین اضافه کنند.

نتیجه

در این مقاله راهکارهایی برای کنترل هوس غذایی معرفی می کنیم. باید همیشه به یاد داشته باشید که با ایجاد تغییراتی در عادات غذایی و همچنین تقویت اراده خود می توانید بر این احساس غلبه کنید.

این مقاله توسط تیم تحریریه از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت اطلاع شما از موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تبلیغ یا رد این مورد را تضمین نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید