گرفتگی و درد عضلانی بعد از ورزش: علت و 5 حرکت موثر ورزشی


هنر فردی

ممکن است زمانی که یک جلسه تمرینی سخت و شدید را پشت سر گذاشته اید، احساس خستگی، درد و خستگی عضلانی را تجربه کرده باشید. این امر به ویژه برای افراد مبتدی یا افرادی که اخیراً شدت تمرین خود را افزایش داده اند اتفاق می افتد. هنگامی که برای اولین بار شروع به تمرین یا انجام تمرینات شدید جدید می کنید، عضلات شما تحت فشار قرار می گیرند و پارگی های کوچکی در بافت عضلانی شما ایجاد می شود.

گرفتگی عضلات چیست؟

گرفتگی عضلانی یک انقباض غیرارادی موقت اما شدید و دردناک است که در ماهیچه های اسکلتی بدن رخ می دهد. گاهی اوقات این اسپاسم عضلانی می تواند باعث شود که به طور موقت نتوانید از عضله آسیب دیده استفاده کنید. به همین دلیل است که اگر عضلات پایتان سفت باشد نمی توانید مستقیم راه بروید.

چرا دچار گرفتگی عضلات می شویم؟

گرفتگی عضلات معمولاً به دلیل تجمع اسید لاکتیک در طی تجزیه بی هوازی گلوکز رخ ​​می دهد. هنگامی که ورزش سخت و شدیدی را انجام می دهید که بر عضلات شما فشار وارد می کند، بدن شما به یک منبع انرژی سریع و آسان نیاز دارد. در این میان ماهیچه های شما که سعی در انجام فعالیت دارند به اکسیژن بیشتری نیاز دارند و نیاز به اکسیژن باعث گرفتگی عضلات می شود. البته مصرف برخی داروها و ابتلا به برخی بیماری ها و بیماری ها نیز می تواند باعث گرفتگی عضلات شود.

بخوانید: بهترین ورزش ها برای درمان زود انزالی

آیا تجربه گرفتگی عضلات چیز خوبی است؟

اگر ورزش می‌کنید و در حین تمرین دچار گرفتگی عضلات می‌شوید، خوب است بدانید که این گرفتگی‌ها به این معناست که عضلات شما سعی می‌کنند به تمرین‌های جدید شما پاسخ دهند و به اهداف و نتایج دلخواهتان برسند. اگرچه گرفتگی عضلانی با درد و ناراحتی همراه است، اما این گرفتگی باعث ترمیم و تقویت عضلات شما می شود و این باعث می شود در آینده عضلات قوی تری داشته باشید.

چگونه گرفتگی عضلات را درمان کنیم؟

بهترین راه‌ها برای تسکین گرفتگی عضلات، کشش ملایم، ماساژ عضله، استراحت و استفاده از یخ روی عضله برای کمک به کاهش التهاب است. یک حمام یا دوش آب گرم نیز می تواند با افزایش جریان خون در عضلات به شما کمک کند تا از شر این گرفتگی خلاص شوید.

گرفتگی عضلات چقدر طول می کشد؟

ممکن است تا 12 ساعت بعد از ورزش درد یا سفتی در عضلات خود احساس کنید. این گرفتگی و ناراحتی گاهی پس از 48 تا 72 ساعت به اوج خود می رسد که به آن درد عضلانی تاخیری می گویند.

پس چه کار کنیم؟

فقط بعد از تمرین حرکات خنک کننده زیر را انجام دهید. پس از دو هفته، مشکل گرفتگی عضلات احتمالاً برطرف می شود:


صاف

با این نرم افزار ساده، فقط با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، هر زبانی را مانند بلبل در 80 روز صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


حتما بخوانید: بهترین زمان خواب برای ورزشکاران برای اوج عملکرد

چه زمانی برای گرفتگی عضلات به پزشک مراجعه کنیم؟

دردهای عضلانی معمولاً خود به خود از بین می روند و به ندرت نیاز به مراجعه به پزشک دارید. با این حال، اگر علائم زیر را تجربه کردید، باید با پزشک مشورت کنید:

  • زمانی که گرفتگی عضلات باعث درد و ناراحتی شدید می شود.
  • اگر گرفتگی با تورم پا، قرمزی یا تغییرات پوستی همراه باشد.
  • اگر ضعف عضلانی دارید.
  • اگر مکرر گرفتگی عضلات دارید.
  • اگر در استراحت و مراقبت از خود خوب نیستید.
  • اگر این گرفتگی عضلانی دلیل واضحی مانند ورزش ندارد.

گرم کردن بدن قبل از ورزش: 8 تا از بهترین تمرینات گرم کردن