یک مکمل غذایی در پیشگیری از حمله قلبی موثر است.


محققان به تازگی دریافته اند که مصرف روزانه مکمل روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است می تواند به پیشگیری از حملات قلبی کمک کند.

نقش و منبع اسیدهای چرب امگا 3:

اسیدهای چرب نقش های زیادی در بدن دارند. اینها دیواره های سلول ها را تشکیل می دهند و در تولید انرژی و ساخت مولکول هایی به نام ایکوزانوئید نقش دارند.
سه نوع اسید چرب امگا 3 وجود دارد: 1) آلفا لینولنیک اسید (ALA)، (2) اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) و 3) ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA).
مردم نمی توانند ALA بسازند و باید آن را از منابع غذایی مانند دانه های سویا، دانه کتان و روغن کانولا دریافت کنند. اگرچه بدن قادر است ALA را در کبد به DHA و EPA تبدیل کند، اما مقدار تولید شده آنقدر کم است که نیاز به این دو نوع اسید چرب امگا 3 نیز باید از طریق رژیم غذایی تامین شود.
ماهی و روغن ماهی سرشار از DHA و EPA هستند. ماهی ها نمی توانند این دو نوع اسید چرب امگا 3 را تولید کنند، اما می توانند آنها را از فیتوپلانکتون هایی دریافت کنند که ریزجلبک های تولید کننده DHA و EPA را جذب می کنند.
مکمل های غذایی همچنین می توانند حاوی انواع اسیدهای چرب امگا 3 از جمله ALA، DHA و EPA باشند. به همین دلیل برای تعیین نوع اسید چرب مکمل های غذایی باید به برچسب آنها توجه کرد.

تنفس و منبع اسیدهای چرب امگا 3

مکمل روغن ماهی و پیشگیری از حمله قلبی:

نتایج یک مطالعه جدید از راهبردهای پیشگیری موثر حمله قلبی نشان داده شده است افرادی که روزانه مکمل روغن ماهی (حاوی حداقل 840 میلی گرم امگا 3) دریافت می کنند، احتمال بیشتری دارد حمله قلبی و مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب (شریان هایی که قلب را تامین می کنند) 8 درصد کمتر است.
کاهش 8 درصدی در بروز این مشکلات ممکن است ناچیز به نظر برسد. اما این بیماری ها میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین حتی این مقدار نیز می تواند از تعداد سکته های قلبی و مرگ های زودرس صدها هزار نفر بکاهد.
بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است. چاقی، رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی غیر فعال، سیگار کشیدن، مصرف الکل، دیابت، فشار خون بالا و چربی خون بالا می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند.

مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری، مصرف زیاد گوشت قرمز به ویژه فرآوری شده و کاهش مصرف غذاهای پر فیبر (میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات) نقش مهمی در ایجاد بیماری دارند.
منبع:

یانگ هو و دیگران. مجله انجمن قلب آمریکا 2019: جلد 8.

دیدگاهتان را بنویسید