10 نکته ای که باید در برنامه غذایی لاغری خود رعایت کنید!


امروزه با تغییر سبک زندگی، اکثر مردم به دنبال راه هایی برای تناسب اندام هستند. انتخاب سبک زندگی مناسب یکی از راه هایی است که می توانید به راحتی به وزن و سلامتی مطلوب برسید. یک سبک زندگی صحیح و سالم شامل موارد زیادی از جمله استفاده از برنامه رژیم لاغری است.

افرادی که می خواهند وزن کم کنند و به رژیم های غذایی مختلف برگردند. برخی از این رژیم‌ها که ممکن است نامشان را شنیده باشید عبارتند از رژیم‌های روزه‌داری متناوب، رژیم غذایی گیاه‌خواری یا گیاه‌خواری، کتوژنیک، رژیم کم کربوهیدرات و پر کربوهیدرات، رژیم گوشتی، غذای خام، رژیم لبنی، تخم‌مرغ، مرغ و غیره.

یک برنامه غذایی اصلی کاهش وزن باید شامل تمام غذاهای سالم و مغذی مورد نیاز بدن شما باشد. به طور کلی افرادی که می خواهند از رژیم های غذایی مناسب برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنند باید غذاهای زیر را در برنامه غذایی خود بگنجانند:

  • غلات
  • آجیل
  • سبزیجات
  • میوه ها
  • پروتئین
  • لوبیا

اما توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از رژیم‌های لاغری با شرایط خاصی استفاده کنید، مثلاً در دوران بارداری و شیردهی می‌خواهید وزن کم کنید یا به بیماری‌هایی مانند دیابت مبتلا هستید، باید در مورد نوع رژیم با پزشک خود مشورت کنید. در اینجا چند نکته مهم برای کاهش وزن و کاهش وزن وجود دارد.

1. وعده های غذایی را حذف نکنید

یکی از نکات مهم لاغری و افزایش وزن این است که هرگز وعده های غذایی خود را حذف نکنید. متأسفانه برخی از افراد فکر می کنند با گرسنگی خوردن یا حذف وعده های غذایی می توانند سریعتر وزن کم کنند، اما این تصور کاملاً اشتباه است و حتی ممکن است عود کند!

2. به کالری شماری توجه کنید

کالری برای افراد مختلف متفاوت است. کالری هایی که باید در طول روز مصرف شود برای زنان، مردان و کودکان متفاوت است. می توانید میزان کالری مناسب را از پزشک خود بپرسید و با پزشک خود در مورد میزان استاندارد کالری مصرفی در روز صحبت کنید.

3. برنامه ورزشی

همچنین می توانید از ورزش استفاده کنید تا به شما کمک کند اثرات برنامه های کاهش وزن را به وضوح ببینید. ورزش نه تنها به داشتن بدن سالم تری کمک می کند، بلکه باعث می شود نتایج برنامه های لاغری سریعتر ظاهر شود.

4. غذاهایی که باید کاملا حذف شوند!

اگر تصمیم به کاهش وزن دارید و از برنامه های غذایی استفاده می کنید، مهم است که غذاهای خاصی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. غذاهایی که برای رژیم غذایی شما مناسب نیستند عبارتند از سوسیس، نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه یا آب میوه، فست فودها، شکر تصفیه شده، غذاهای حاوی مواد افزودنی، گوشت های آماده و غیره.

5. برخورد صحیح و اصولی با غذا

اکثر مردم (به ویژه آنهایی که به پرخوری عادت دارند) قاشق های خود را پر می کنند و پس از شروع غذا خوردن غذای خود را قورت می دهند. اگر به این ترتیب غذا بخورید، نه تنها می تواند به سیستم گوارش شما آسیب برساند و به معده آسیب برساند، بلکه باعث مشکلات گوارشی نیز می شود. در نتیجه این مشکل به راحتی می تواند منجر به چاقی و افزایش وزن شود.

6. عادات غذایی سالم

یکی از مهمترین چیزها برای شروع یک برنامه کاهش وزن، ادامه دادن آن است. اگر رژیم غذایی خاصی را برای لاغری و کاهش وزن انتخاب می کنید، حتی در صورت رسیدن به وزن دلخواه، باید از آن پیروی کنید. بنابراین بهتر است رژیمی را که شروع کرده اید عادت کنید و حتی اگر قبلاً به نتیجه رسیده اید آن را رها نکنید.

توجه داشته باشید که هدف از رژیم ها و برنامه های انتخاب شده برای کاهش وزن تنها کاهش وزن نیست، بلکه اصول و نکات این رژیم ها باید به یک عادت همیشگی برای شما تبدیل شود.

7. ترس و اضطراب

یکی از مواردی که می تواند تاثیر منفی بر کاهش وزن داشته باشد استرس و اضطراب است. تحقیقات نشان داده است افرادی که دائماً با اضطراب و استرس دست و پنجه نرم می کنند از طریق رژیم غذایی به نتایج مثبتی دست نمی یابند.

بنابراین اگر تصمیم به کاهش وزن دارید، استرس و اضطراب را از خود دور کنید و سعی کنید با آرامش به رژیم کاهش وزن خود ادامه دهید و عادات غذایی سالمی را ایجاد کنید.

8. به هرم غذایی توجه کنید

هرم غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، شیر و لبنیات، نان و غلات، گوشت و جانشین های آن است و نباید هیچ یک از مواد تشکیل دهنده آن را حذف کنید. حذف هر یک از این موارد می تواند منجر به کمبود پروتئین و ویتامین در بدن شما شود و عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

9. برای کاهش وزن عجله نکنید!

اگر می خواهید وزن کم کنید، می توانید از رژیم های لاغری مختلف برای سلامتی و تندرستی استفاده کنید و در نهایت یکی از آنها را انتخاب کنید و ادامه دهید. اما اگر برای کاهش وزن عجله دارید، ممکن است برای تسریع روند کاهش وزن، رژیم های نامناسب و غیر اصولی را دنبال کنید. عواقب این رژیم‌ها اغلب غیرقابل برگشت است و می‌تواند سلامت شما را با خطر جدی مواجه کند.

10. سالادهای کم کالری

برای داشتن یک وعده غذایی اساسی تر و بهتر می توانید از سالادهای کم کالری استفاده کنید. این سالادها نه تنها شما را سیر می کنند و گرسنه نگه می دارند، بلکه به دلیل اینکه از سبزیجات تهیه می شوند، می توانند به شما کمک کنند بدن سالم تری داشته باشید و ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را برای شما فراهم کنند. دستگاه آنها را بگیرید.

سالاد سبزیجات برای یک رژیم غذایی متعادل ضروری است و شما باید سبزیجات کم کالری (بدون سس یا با سس های غذایی) را در تمام وعده های غذایی خود بگنجانید.

در قسمت بالا 10 نکته را که باید در برنامه رژیم لاغری رعایت کنید را بررسی کردیم. انجام موارد فوق و استفاده از آن در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن و کاهش وزن سالم‌تر و همچنین ایجاد سریع عادات غذایی سالم کمک کند. در سایت کاملیما می توانید اصول و الزامات لاغری و کاهش وزن را مطالعه کنید.

همچنین سایت کاملیما به طور کامل موضوعات دیگری را برای سلامتی و تندرستی شما بررسی می کند که می تواند با آگاهی از آن به حفظ سلامت بدن شما کمک کند.

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار بازدیدکنندگان و اینکه سایت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر