4 راه برای حفظ انرژی در طول روز بدون کافئین


“بیدار شو و قهوه بخور” بیهوده نیست. اگر تنها چیزی که شما را مجبور می کند از تخت بلند شوید وعده دریافت یک جام قوی است ، شما تنها نیستید. اما برای اکثر مردم ، این بیش از یک بطری است. در حقیقت ، بسیاری از افرادی که قهوه می نوشند درست بعد از ظهر می نوشند ، اما تکیه بر کافئین برای دریافت انرژی در طول روز می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. در حالی که ما نمی گوییم باید برای همیشه قهوه را ترک کنید ، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید بدون ریختن یک فنجان دیگر خود را جمع کنید. بنابراین ، ما اینجا هستیم تا به شما در حفظ یک سبک زندگی متعادل کمک کنیم و به شما آموزش دهیم که بدون کافئین پر انرژی باشید!

علل کم بودن انرژی

ما درک می کنیم که اگر مخزن گاز شما به اندازه کافی پر نشده باشد ، کاهش مصرف کافئین ممکن است راحت تر از آنچه هست باشد. اگر احساس کشیدگی می کنید ، آن مرحله پیاده روی را از دست داده اید یا فقط می خواهید به خانه بروید و روی کاناپه دراز بکشید ، ممکن است یک فنجان کافئین اضافی تنها راه فرار شما باشد. اما اگر علت اصلی خستگی همیشه را دریابید ، چه می کنید؟

عوامل زیادی می توانند باعث خستگی شوند ، از جمله ملاحظات پزشکی و عادات زندگی. این معمولا کمبود خواب است. مطابق با مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یک سوم بزرگسالان هفت ساعت یا بیشتر خواب توصیه شده در روز ندارند. علاوه بر شب های بی خوابی ، عوامل دیگر نیز می توانند انرژی شما را کاهش دهند. ملاحظات مربوط به سلامت روان (به عنوان مثال ، استرس ، افسردگی و اضطراب) ، عوامل سبک زندگی (مانند کار زیاد و رژیم غذایی ناسالم) و البته اختلالات سلامتی (مانند دیابت ، بیماری های قلبی و اختلالات خود ایمنی) وجود دارد.

بنابراین قبل از اینکه یک فنجان قهوه اضافی بخورید ، این هم اینجاست اگر همیشه خسته هستید 10 کاری که باید انجام دهید

چرا کافئین همیشه جواب نمی دهد

مطابق با اداره غذا و داروی آمریکابه طور کلی مصرف 400 میلی گرم کافئین در روز برای بزرگسالان سالم ، تقریباً به اندازه چهار یا پنج فنجان قهوه ، بی خطر است. اما فراموش نکنید که کافئین در غذاها و نوشیدنی های دیگر از جمله چای سیاه و سبز ، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود. بنابراین ، شما باید این منابع دیگر را نیز در نظر بگیرید!

این بدان معناست که ، همانطور که FDA اشاره می کند ، هر کس محدودیت کافئین خود را دارد که می تواند تحمل کند. و اگر بدن خود را تنظیم کنید ، با توجه به احساسی که کافئین در شما ایجاد می کند ، می دانید که محدودیت شما کجاست. به عنوان مثال ، اگر احساس عصبی ، اضطراب ، سردرد یا مشکل در دستگاه گوارش خود دارید ، ممکن است بیش از حد مصرف کنید. همچنین اگر در اواخر روز کافئین مصرف کنید ، ممکن است با خوابیدن در شب مشکل داشته باشید ، که می تواند شما را بیشتر خسته کند و در صورت مشکل خواب ، روز بعد یک دور باطل را آغاز کنید. همانطور که می بینید ، مهمترین چیز این است که یاد بگیرید بدون کافئین پر انرژی باشید!

نحوه حفظ انرژی در طول روز بدون کافئین

H20 بیشتر بنوشید

قهوه و نوشابه های انرژی زا از نظر مایع هستند ، اما جایگزین آب نمی شوند. در واقع ، آنها می توانند آب بدن شما را کم کنند! بنابراین اگر می دانید که در طول روز به اندازه کافی هیدراته نیستید ، میزان نوشیدنی خود را افزایش دهید.

این تغییر ساده بود نشان داده شده برای کاهش خستگی ، خواب آلودگی و مشکلات شناختی مانند گیجی ، بنابراین اگر می خواهید هوشیار و پر انرژی باشید ، جرعه جرعه بخورید!

با این حال ، اگر افزایش مصرف خود را برای شما دشوار می کند ، ممکن است یک بطری آب مجاور به شما در رسیدن به هدف کمک کند. و این هک آبیاری ساده به شما در صرفه جویی در پول و زندگی پایدارتر کمک می کند – به نظر می رسد در جهان برنده است!

غذاهای مرطوب کننده بخورید

میوه ها و سبزیجات علاوه بر سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ، فواید زیادی نیز دارند: آنها را پر از آب می کنند! بنابراین در حالی که از مواد مغذی مفید استفاده می کنید ، نیاز آبیاری خود را نیز برآورده می کنید. در واقع 20 درصد مایعات مورد نیاز روزانه می تواند از غذا ناشی شود!

میوه ها و سبزیجات حاوی آب بیشتر (مانند خربزه ، مرکبات ، توت ، گوجه فرنگی ، کدو سبز ، خیار ، زنگوله) اضافه کنید فلفل) در اسرع وقت ، در وعده ها و میان وعده های خود. جایزه؟ پر کردن رژیم غذایی با محصولات با کاهش استرس همراه است – یکی از این موارد دلایل انرژی کم!

حرکت

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای داشتن یک خواب راحت انجام دهید؟ بدن خود را در طول روز حرکت دهید. در مطالعه م PeerJ، ورزش با کیفیت بهتر خواب ، به ویژه در افراد مبتلا به بی خوابی همراه بود. ورزش یک پادزهر عالی برای استرس است و طبق تحقیقات انجام شده ، می تواند احساس اضطراب و افسردگی را بهبود بخشد. علاوه بر این ، می تواند به شما در خستگی جسمی نیز کمک کند ، به طوری که وقتی زمان آن فرا رسید ، آماده خواب هستید.

مرتبط: ارتباط بین تمرینات قدرتی و خواب بهتر

پنج عدد را داخل جعبه ببرید

افت انرژی در محل کار؟ برای تنفس هوای تازه به بیرون بروید. بودن در طبیعت ، به ویژه در حضور نور طبیعی خورشید ، با سلامت روانی بهتر همراه است ، زیرا یک تقویت کننده طبیعی انرژی است. مطابق با پژوهش، می تواند ذهن شما را برای جلوگیری از خستگی شناختی بازگرداند!

نمیتونی بری بیرون؟ پنجره را باز کنید و یک نفس عمیق بکشید.

به دلیل هیاهوی طبیعی کافئین را کنار بگذارید

معمول است که “کم” با کافئین “درمان” کنید ، اما راه های دیگری برای افزایش هوش شما وجود دارد! برای افزایش ذخایر طبیعی انرژی خود ، حتماً مرطوب شوید ، غذای سالم بخورید ، ورزش کنید و در طبیعت وقت بگذرانید.

حالا که می دانید چگونه انرژی را بدون کافئین نگه دارید ، وقتی احساس خستگی می کنید ، به این تقویت کننده های طبیعی انرژی بگویید!

اگر هنوز به انجمن ما ملحق نشده اید ، به صورت رایگان ثبت نام کنید و به تمرینات و مدیتیشن های نامحدود رایگان دسترسی پیدا کنید ، که همه آنها برای یافتن انرژی طبیعی عالی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید