6 ترفند ساده برای 100 سال زندگی کردن


به دنبال راهی برای زندگی سالم تر و سالم تر هستید؟ به همین دلیل است که شما به جای مناسب آمده اید! شاید شما نیز مانند سایرین، در زندگی خود به تمرینات رایجی مانند ورزش و رژیم غذایی به عنوان راه هایی برای افزایش امید به زندگی خود مشغول شوید. اما اکنون زمان آن رسیده است که بیشتر از اینها انجام دهید و به اوج سلامتی و تناسب اندام برسید. مقاله ما را هم اکنون تا انتها بخوانید تا به راز 100 سال زندگی سالم برسید.

1- برو هر روز کمی بیرون بروید، حتی اگر باران یا برف باشد. برای سلامتی شما مفید است. تنفس هوای تازه و احساس نور خورشید بر روی پوست می تواند از بسیاری جهات به سلامتی شما کمک کند. چند دقیقه را در فضای باز بگذرانید:

  • خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.
  • ویتامین D مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.
  • کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد.

سعی کنید هر روز صبح در بیرون از خانه پیاده روی کنید یا آخر هفته ها که تنها هستید یک طبیعت گردی صمیمانه داشته باشید.

۲- مقداری کافئین بنوشید. تقریباً همه می دانند که نوشیدنی های حاوی کافئین به ما انرژی می دهند. اما آیا می دانستید که این نوشیدنی ها طول عمر را نیز افزایش می دهند؟ اگر قهوه دوست ندارید، می توانید یک فنجان چای سیاه یا شکلات داغ بنوشید تا کافئین مورد نیاز خود را دریافت کنید.

38 مورد از مغذی ترین و سالم ترین غذاها و نوشیدنی های جهان

3- از سلامت روده های خود اطمینان حاصل کنید. برای اینکه عمر طولانی تری داشته باشید و اکنون از شمع های کیک تولد خود بمیرید، باید از باکتری ها کمک بگیرید. اما فقط باکتری های خوب! باکتری های مفید نسبت به باکتری هایی که به سلامت روده شما کمک می کنند. برای افزایش تعداد این باکتری های روده، استفاده از غذاهای زیر را توصیه می کنیم:

  • نوشیدنی کامبوچا (تصویر بالا)
  • کلم ترش
  • ترشی سبزیجات
  • ماست

4- به خودت بیا. خودت را دوست داشته باش و مراقب خودت باش. ماساژ یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از خود است. روش‌های دیگری مانند تفریح ​​یا پاداش دادن به خودتان نیز می‌تواند به کاهش استرس و فشار خون بالا کمک کند. پس هر از چند گاهی به خودتان هدیه بدهید و از خودتان تشکر کنید.

5. مهربان باشید. انجام و کارهای مفید برای دیگران می تواند حال ما را خوب کند و مهم ترین اثر آن طول عمر است. لازم نیست خیلی سخت کار کنید، وقتی در را برای کسی باز می کنید، صندلی خود را به کسی می دهید، خون اهدا می کنید یا پارکینگ خود را به دیگری می دهید، این شما را خوشحال می کند. این فضیلت های کوچک رابطه شما را با دیگران تقویت می کند و روحیه شما را بهبود می بخشد و در عین حال تاثیر مثبتی در افزایش زندگی شما دارد.

6- خنده. احتمالاً این جمله معروف را شنیده اید: “خنده هر دردی را بی فایده دوست دارد”. باید بگوییم بله! این گفته بسیار درست است. خنده واقعا برای سلامت جسم و روح ما مفید است. فقط چند دقیقه خنده در روز:

  • اندورفین (هورمون های لذت) را در مغز ترشح می کند.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • عضلات را آرام می کند.
  • جریان خون به اندام های داخلی را افزایش می دهد.

خنده نه تنها تأثیر مثبتی بر بدن شما دارد، بلکه به روح و روان شما نیز کمک می کند و به شما کمک می کند تا راحت تر با استرس های زندگی روزمره خود کنار بیایید. (اصل و نسب)

رژیم غذایی متعادل: چه بخوریم و چه نخوریم تا سالم بمانیم؟