6 درمان خانگی معجزه آسا برای درمان زانو درد


زانو درد را می توان یکی از شایع ترین مشکلاتی دانست که حرکت و عملکرد را در افراد محدود می کند. این درد بسته به شدت درد می تواند موقت یا مداوم باشد. درد زانو برای هر فردی متفاوت است. برخی این درد مفاصل را احساس می کنند و برخی دیگر این درد رباط و غضروف را احساس می کنند. درمان های خانگی می تواند به کاهش درد زانو کمک کند. این ممکن است شامل ترکیبی از مکمل ها، تغییرات رژیم غذایی، ورزش و حمام نمک باشد که به طور طبیعی می تواند التهاب و تورم را کاهش دهد. اگر این سوال برای شما پیش بیاید، آیا حمل آب روی زانو خطرناک است؟ خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنم.

درمان زانو درد

درمان زانو درد

باعث زانو درد می شود

• عدم تعادل بین عضلات ساق پا

• عضلات چهار سر ران یا همسترینگ سفت

• مشکلات در تراز کردن پا بین باسن و مچ پا (به عنوان مثال، شکل براکت یا پاهای ضربدری)

• استفاده از وسایل ورزشی یا ورزشی نامناسب

• تعویض کفش یا آموزش صورت

• به شدت ورزش کنید یا نوع تمرینات را تغییر دهید

علائم زانو درد

محل و شدت زانو درد بسته به نوع مشکل می تواند متفاوت باشد. علائم و نشانه های مرتبط با زانو درد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• تورم و سفتی

• قرمزی و تب در ناحیه درد

• صداهای له شدن یا شکستن سنجاق

• ضعف یا بی ثباتی

• ناتوانی در اصلاح کامل زانو

درمان های خانگی برای زانو درد

  1. ورزش

اگر هر روز تمرینات ورزشی انجام دهید، به تقویت ماهیچه ها و حفظ حرکت زانو کمک می کند. ورزش می تواند در درمان آرتروز زانو و سایر عواملی که منجر به درد زانو می شود موثر باشد.

برخی افراد فکر می کنند که استراحت دادن به پاها و محدود کردن فعالیت ها می تواند مشکل آنها را حل کند. اگرچه عدم تحرک منجر به کاهش درد می شود، اما مفصل را سفت می کند و روند بهبودی بیمار را کند می کند.

اگر به آرتروز زانو مبتلا هستید، بهتر است با فردی مشورت کنید که در این زمینه تخصص کافی دارد و می داند چه حرکاتی برای شما مفید است تا به شما در حل مشکل کمک کند. اقداماتی مانند موارد زیر می تواند برای شما مفید و موثر باشد:

• دوچرخه سواري

• پیاده روی

• شنا یا بازی در آب

• یوگا و تای چی

D: \ عکس سایت \ yoga.jpg

برای اطلاعات بیشتر در مورد تمرینات مناسب زانو، به مقاله مراجعه کنید 7 تمرین برای زانو درد از سایت دکتر مهندس بخوانید.

  1. وزن خود را مدیریت کنید

اضافه وزن و چاقی فشار زیادی به زانو وارد می کند. طبق تحقیقاتی که در این مورد انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که هر 5 کیلوگرم اضافه وزن، فشاری معادل 7 تا 22 کیلوگرم به زانو وارد می کند.

بر اساس این مقاله، افراد دارای اضافه وزن بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو هستند. اگر برای مدت طولانی در این ناحیه درد دارید، کاهش وزن می تواند راهی عالی برای کاهش علائم شما باشد. با تغییر رژیم غذایی و ورزش می توانید به وزن ایده آل خود برسید.

  1. گرما و سرما درمانی

استفاده از کمپرس آب گرم در هنگام استراحت بسیار تسکین دهنده است. همچنین استفاده از کمپرس آب سرد در کاهش التهاب موثر است. در مورد سرد و گرم درمانی چند نکته وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

• از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید.

برای استفاده از کمپرس گرم، باید آن را بعد از 20 دقیقه دوباره گرم کنید.

• در 2 روز اول پس از آسیب، چهار تا هشت بار در روز به مدت 20 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.

• هرگز یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید.

• حمام آب گرم یا دوش صبحگاهی می تواند منجر به سفتی عضلات شود.

  1. بستن زانوبند طبی

استفاده از زانوبند می تواند درد را در کوتاه مدت کاهش دهد. استفاده از زانوبند در دراز مدت می تواند عملکرد ماهیچه ها را کاهش داده و آن را ضعیف کند و منجر به ایجاد آرتروز شود. زانوبند باید برای چند روز یا حداکثر 1 هفته استفاده شود، مگر در موارد خاص که پزشک توصیه می کند.

D: \ عکس سایت \ 5.jpg

برای مشاهده و انتخاب بهترین زانوبند طبی مقاله راهنمای خرید زانوبند طبی در سایت دکتر مهندس بخوانید.

  1. ماساژ دادن

به طور کلی، ماساژ و حتی خود ماساژ می تواند به درمان زانو درد کمک کند.

انجمن ماساژ درمانی آمریکا (AMTA) موارد زیر را توصیه می کند.

این حرکات باید در حالت نشسته (روی صندلی) انجام شود به طوری که زانوهای شما به سمت جلو و پاهای شما صاف روی زمین باشد.

1. مشت کنید و با هر دو دست 10 بار به قسمت فوقانی، پایین و وسط ران خود ضربه بزنید. این کار را سه بار تکرار کنید.

2. بنشینید و پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید. کف دست خود را بالای ران خود قرار دهید، آن را تا زانوی خود بلغزانید و سپس رها کنید. این کار را پنج بار تکرار کنید. همین حرکت را برای پاهای بیرونی و داخلی انجام دهید.

3. چهار انگشت خود را به سمت زانو فشار دهید و پنج بار بالا و پایین بروید. این حرکت را در اطراف زانوی خود تکرار کنید.

4. کف دست خود را روی قسمت بالایی ساق قرار دهید، آن را به سمت پایین ساق پا و زانو و پشت خود از قسمت بیرونی ساق پا بلغزانید.

در واقع، ماساژ عضلات پا تأثیر مفیدی روی زانوهای شما دارد.

  1. استفاده از داروهای گیاهی

با توجه به مطالعات انجام شده مشخص شده است که استفاده از یک ترکیب گیاهی می تواند در تسکین درد زانو موثر باشد:

• دارچین

• زنجبیل

مستکی (کندر رومی)

• روغن کنجد

استفاده از این ترکیب می تواند به اندازه پمادهای حاوی سالیسیلات موثر باشد.

مواردی که هنگام زانو درد باید از آنها اجتناب کرد:

• مفاصل خود را خم نکنید

ورزش شدید می تواند باعث آسیب بیشتر زانوهای درد شود. از فعالیت هایی که باعث آسیب می شوند، مانند دویدن، پریدن و کیک بوکسینگ خودداری کنید.

• از وزن خود غافل نشوید

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن می تواند فشار وارده بر زانوهای شما را کاهش دهد. شما مجبور نیستید به وزن “ایده آل” خود برسید. تغییرات کوچک می تواند تفاوت ایجاد کند.

• زیاد استراحت نکنید

استراحت بیش از حد می تواند عضلات شما را ضعیف کند و درد مفاصل را بدتر کند.