6 راه برای بررسی سلامت روانی


یکی از مثبت ترین موارد در دو سال گذشته: سلامت روان در راس گفتگوهای فرهنگی قرار دارد. همه ما بدون توجه به پیشینه یا شرایط خود – به ویژه در زمان تعطیلی و گرمای همه گیر ، با سلامت روانی خود روبرو بوده ایم.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. در حال حاضر کاملاً شناخته شده است بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برهه ای از زندگی خود با اختلالات اضطرابی روبرو خواهند شد. از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر شما هر سال یک بیماری روانی را تجربه می کنید – و برای زنده ماندن در مبارزه برای سلامت روان ، نیازی به تشخیص بیماری روانی ندارید. با توجه به CDC ، بیشتر 50 درصد ما در زندگی ما اختلال یا اختلال سلامت روان را تجربه خواهیم کرد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری جدی ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده شده اند ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما (و برعکس!) است. برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ، باید مغز و بهزیستی احساسی خود را آزمایش کنید.

نشانه هایی که باید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید

بدن شما راهی دارد که به شما بگوید “چراغ های جلو را بررسی کنید” ، بنابراین می توانید گزارش دهید که همه چیز به طور عادی پیش نمی رود و شما باید به عقب برگردید.

فارست تالی ، روانشناس بالینی ، دکترای بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به عملکرد ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هر کسی که تا به حال به صحبت های رادیویی ناسا در زمانی که فضاپیما در حال پرتاب است گوش داده است ، یک حرکت مداوم بین برج کنترل و خلبانان را شنیده است.” “آنها بررسی می کنند که سیستم های مختلف به اینترنت متصل هستند ، کار می کنند” و قابل استفاده هستند.

دکتر تالی ادامه می دهد: “برای آنها احمقانه خواهد بود اگر تصور کنند که فقط به دلیل شروع موفقیت آمیز بسیاری در گذشته ، این بار همه چیز آنطور که باید کار می کند.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های ضروری ، آنها نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “این رویکرد درسی دارد که هر یک از ما باید از آن استفاده کنیم.” “بررسی دوره ای نحوه عملکرد” ​​سیستم های اساسی “ما مهم است.” یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روانی

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روانی بیشتر تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و بسیاری از اعمال مبتنی بر ایمان شما است.” قبل از آن ، بهترین معاملات در چک لیست سلامت روان شما است. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید این کار را هر چند هفته یکبار یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یافته های خود را ثبت کنید و سپس برنامه ریزی کنید.” اگر چند حوزه وجود دارد که باید روی آنها کار کرد ، آنها را اولویت بندی کرده و روی آنها کار کنید فقط اولویت بالا. وقتی در یک زمینه پیشرفت کردید ، از دیگری پیروی کنید. “

شماره 1 رابطه خود را بررسی کنید

دکتر تالی از دوست ، خانواده ، همکار و رابطه عاشقانه شما می پرسد: “آیا رابطه فوری من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد افزایش یافته است و اگر چنین است ، آیا باید تلاشی برای حذف منبع آن اصطکاک انجام دهم؟ آیا به کسانی که نزدیکترین آنها هستم توجه کافی کردم؟ “این کار را در ذهن خود انجام دهید و ارزیابی کنید که چگونه این شاخص های رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 خلق و خوی خود را ارزیابی کنید

دکتر تالی می گوید: “من چگونه میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی می کنم؟ اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوشی را سپری کنم)؟ اگر روحیه من افت کرده است ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم آن را دقیق مشخص کنم ، و اگر چنین است ، چه کاری می توانم انجام دهم؟ “اگر احساس می کنید مدتی روحیه شما خوب نیست ، مقصر ممکن است استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی باشد. آن را بنویسید!

شماره 3 به ذهن خود سر بزنید

اخیراً گفتگوی ذهنی شما چگونه بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، مرا در زندگی به جلو هدایت می کنند ، بر شکرگزاری و فرصت متمرکز شده اند ، یا منفی هستند ، من را عقب می اندازند و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستند؟” اگر منفی باشند ، زمان آن فرا رسیده است تلاش برای تمرکز بر موارد مثبت “می گوید دکتر Talley.

شماره 4 عادات و رفتارهای خود را بیابید

آیا رفتار شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟ دکتر تالی می پرسد. او یک مثال ارائه می دهد که می توانید با آن ارتباط برقرار کنید: شما می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید و شاید حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن نیز برسید. “اما شما شب ها به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و برنامه های تکراری را تماشا می کنید دوستان [we’ve been there!]به “در این مورد ، او می گوید رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – و این می تواند به معنای اختلال در سلامت روان باشد. او می گوید: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” “هیچ بهانه ای وجود ندارد ، عصبانی شوید.” اگر معمولاً روال عادی را دنبال می کنید و اخیراً “خاموش” شده اید ، این امر صادق است. این را چراغ کنترل موتور در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“آیا سلامتی شما عالی است؟ متوسط ​​نیست ، قابل قبول نیست ، اما عالی است؟ “دکتر تالی می پرسد. او می گوید: “سلامت ضعیف باعث کاهش بینایی می شود و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف – سلامت بدنی ضعیف (مشکل مرغ یا تخم مرغ واقعی). “آیا به برخی از مشکلات دردناک پزشکی توجه نکرده اید زیرا” فقط وقت وجود ندارد “؟ او می پرسد. “تأخیر نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را درست کنید “. برخی از شاخص هایی که باید بررسی شوند عبارتند از: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه / فشردن فک ، درد و دردها.

شماره 6 به جنبه معنوی خود بپیوندید

دکتر تالی این را توضیح می دهد ایمان و معنویت بازی کردن نقشهای کلیدی بهزیستی ذهنی و احساسی تمرین معنوی شما چیست؟ آیا شما اعتقادات قوی مبتنی بر ایمان دارید ، اما آیا همه تلاش ها برای پیاده سازی آنها را کنار می گذارید؟ دکتر تالی می پرسد. “در دراز مدت بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد. اگر بازدید از کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و دنبال کنید. آن را به تعویق نیندازید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. تشویق بیشتری خواهد کرد. “

فعال باشید: سلامت روانی خوب را به یک شیوه زندگی تبدیل کنید

همانطور که دکتر تالی گفت ، این یک مرحله را مشخص کنید. و منتظر نباشید تا احساس وحشتناکی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که در سلامت روان خود فعال باشید و شیوه زندگی خود را مطابق با اهداف سلامتی خود شکل دهید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشک نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه اطمینان حاصل می کند که ذهن شما بهترین فصل های دشوار زندگی را به بهترین نحو مدیریت می کند. اگر از این توصیه پیروی کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی ، وضعیت روحی شما به طرز فوق العاده ای تغییر می کند.”

دیدگاهتان را بنویسید