8 راه مغذی برای استفاده از سبزیجات ریشه پاییزی برای راحتی بیشتر در این فصل


در حالی که ما عاشق دستور العمل های سبزیجات ریشه ای در هر زمان از سال هستیم ، این سبزیجات مغذی در ماه های پاییز ، در فصل اوج ، سزاوار توجه ویژه ای هستند. متشکل از انواع رنگ ها ، طعم ها ، بافت ها (و البته سبزیجات) ، هیچ ایده ای در مورد نحوه استفاده از ریشه وجود ندارد. در حالت ایده آل ، این هشت دستور غذایی مغذی برای پاییز فقط به پنج یا کمتر مواد نیاز دارد!

ریشه ها چیست؟

همانطور که به نظر می رسد ، ریشه ها سبزیجاتی هستند که در زمین ریشه دارند. این غذاهای راحت و اشباع شده در زیر زمین در خاک رشد می کنند و با مواد مغذی فراوان برای همیشه جوانه می زنند. در حالی که ما بیشتر از برگ و گل سبزیجات استفاده می کنیم ، مزایای سلامتی سبزیجات ریشه … بله ، در ریشه!

در اینجا برخی از رایج ترین ریشه های فصلی آورده شده است:

  • سیب زمینی های شیرین
  • سیب زمینیها
  • چغندر
  • کدو (همه انواع مختلف!)
  • هویج
  • رازیانه
  • ریشه کرفس
  • زردک
  • سیر
  • موسیر ها
  • زنجبیل
  • پیازها
  • زردچوبه

فواید سبزیجات ریشه برای سلامتی

ریشه ها که در خاک عمیق ریشه دارند ، بدیهی است که از مزایای کامل مادر طبیعت استفاده می کنند! این سبزیجات نیروگاه های غنی از مواد مغذی هستند. پر شده آنتی اکسیدان ها، ضد التهاب خواص ، و مواد مغذی گیاهی مانند ویتامین C ، اسید فولیک و آهن ، سبزیجات ریشه ای برای هر ظرف راحتی ایجاد می کنند و دهان پر از مواد مغذی خوب است.

علاوه بر این ، اینها سبزیجات مغذی پاییزی اجازه دهید برای مدت طولانی تری احساس سیری کنیم در حالی که انرژی را به دلیل فیبر غذایی و کربوهیدراتهای پیچیده افزایش می دهیم.

نحوه طبخ با سبزیجات ریشه ای

نمی دانید چگونه با سبزیجات ریشه ای طبخ کنید؟ در حالی که ما عاشق استیک سبزیجات ریشه ای کلاسیک هستیم ، روش های بسیار خوشمزه و غیر منتظره ای برای استفاده از این سبزیجات دلپذیر پاییزی وجود دارد. آنها را در یک سوپ یا کوکتل با طعم پاییز مخلوط کنید ، در یک سالاد گرم کننده بریزید ، در یک ساندویچ روی هم قرار دهید و حتی به جای نان تست استفاده کنید.

8 راه آسان برای تغذیه ریشه ها

با این همه ایده دستور العمل خوشمزه ، در تمام فصول سال تغذیه ، انرژی و آرامش خواهید داشت.

شماره 1 آنها را به نان تست برش دهید

آیا می دانستید که می توانید به جای نان تست ، نان را حذف کرده و سبزیجات ریشه دار را جایگزین کنید؟ باور کنید نان تست ریشه به اندازه نان واقعی خوشمزه است. مورد علاقه ما؟ نان تست سیب زمینی شیرین!

یک تکه ضخیم سیب زمینی شیرین را از طول برش دهید و در فر بپزید. برای یک غذای تند ، دانه های آووکادو و شاهدانه را بپاشید ، یا برای طعم شیرین پاییزی ، کره مغز دارچین و دارچین بپاشید.

شماره 2 آنها را در فرنی سبزیجات ریشه خرد کنید

پوره سیب زمینی سنتی خود را ارتقا دهید تا چیزی مغذی و معطرتر به دست آورید! سیب زمینی شیرین ، ریشه کرفس ، کدو زمستانی و هویج انواع خوشمزه ای از فرنی گیاهی تغذیه کننده ریشه هستند.

سبزیجات ریشه انتخابی خود را بخارپز یا سرخ کنید ، سپس آنها را در مخلوط کن یا غذاساز با یک تکه روغن زیتون یا آووکادو ، نمک و فلفل و به طور اختیاری شیر غیر لبنی (مانند نارگیل یا جو دوسر) مخلوط کنید تا به شکل خامه ای در آید. مخلوط شده

شماره 3 آنها را به چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده برش دهید

چگونه می توان از سبزیجات ریشه ای نه تنها در استیک اصلی استفاده کرد؟ آنها را در میان وعده های سالم بپزید! وقتی می توانید خودتان تهیه کنید ، نیازی به چیپس های بسیار بازیافتی خریداری شده از مغازه یا سیب زمینی آغشته به روغن ندارید.

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را به:

چیپس سبزیجات ریشه ای: با استفاده از ماندولین یا برش دستی به صورت نازک برش دهید و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 15-20 دقیقه سرخ کنید.

سیب زمینی سرخ کرده سیب زمینی: به برش های ضخیم یا سیب زمینی سرخ کرده بریزید و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه (یا تا زمانی که طلایی و ترد شوند) سرخ کنید.

شماره 4 آنها را در یک ساندویچ قرار دهید

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را بو داده ، کباب کرده یا سرخ کنید ، سپس آنها را به یک ساندویچ فصلی اضافه کنید! سعی کنید نان انتخابی خود را با ترکیبات ساندویچی مغذی زیر پر کنید:

چغندر و هویج سرخ شده ، با سبزیجات برگ تیره و پنیر خامه ای بدون شیر ، مانند پنیر شیری بادامی بادبادک (بهتر است طعم کدو فصلی آنها را امتحان کنید!)

بوقلمون ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین بو داده ، سالاد و خردل.

هویج خام یا بو داده ، خیار ، جوانه ، کاهو ، آووکادو و گوربانزای له شده.

شماره 5 آنها را در یک کوکتل با طعم پاییزی مخلوط کنید

اگر هرگز سبزیجات ریشه ای به کوکتل خود اضافه نکرده اید ، از دست می دهید! میوه های پر قند را با این سبزیجات دلپذیر عوض کنید و یک کوکتل به همان اندازه غلیظ و خامه ای درست کنید. سیب زمینی شیرین سرخ شده و منجمد ، کدو تنبل ، هویج و چغندر برخی از انواع کوکتل مورد علاقه ما هستند!

این کوکتل خوشمزه FitOn PRO را امتحان کنید! فاقد شیر ، خامه ای است و فقط از چهار ماده تشکیل شده است (به علاوه طعم دهنده ها).

شماره 6 آنها را در کیسه ای حاوی پروتئین خرد کنید

برای صبحانه یک کیسه ریشه ای مغذی و سرشار از پروتئین تهیه کنید.

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را (ما سیب زمینی شیرین ، چغندر ، سیر و پیاز را دوست داریم) خرد کنید و آنها را به تابه اضافه کنید تا یک کیسه صبحانه ساده تهیه کنید. ماهی تابه را با یک تکه روغن گرم کنید ، سپس سبزیجات برگ سبز (مانند کلم یا اسفناج) ، منبع پروتئین (مانند تخم مرغ ، بوقلمون یا لوبیا) و افزودنی های انتخاب شده (مانند آووکادو ، سالسا یا گیاهان) را اضافه کنید. و ادویه جات)

شماره 7 آنها را روی سالاد بریزید

اگر تا به حال سالاد گرم پاییزی خورده اید ، می دانید که چقدر می تواند خوشمزه (و مغذی) باشد. ما دوست داریم از یک برگ سبز (مانند اسفناج یا کلم) و روی آن سبزیجات ریشه ای گرم کننده مانند سیب زمینی سرخ شده ، کدو زمستانی یا چغندر استفاده کنیم. شما حتی می توانید میوه های پاییزی مانند انجیر ، انار یا سیب را اضافه کنید! آجیل یا دانه های برشته شده مانند پیکان یا تخم کدو را پر کنید و با یک تکه روغن یا سس مورد علاقه خود به پایان برسانید.

# 8 یک سوپ گرم کننده فصلی تهیه کنید

ما نمی توانیم در مورد نحوه استفاده از ریشه ها بدون ذکر طعم پاییزی سوپ صحبت کنیم! فکر کنید: سوپ کدو نارگیلی خامه ای یا رشته فرنگی مرغ و هویج – عالی!

در اینجا چند دستور العمل منطقی برای ترکیب وجود دارد:

سوپ رشته مرغ از آب سبزیجات یا استخوان ، هویج ، کرفس ، پیاز و مرغ خرد شده تهیه می شود.

سوپ کدو تنبل از شیر نارگیل ، کدو تنبل ، آبگوشت ، پیاز و سیر تهیه شده است.

سوپ زنجبیل هویج که از هویج بو داده ، آبگوشت ، زنجبیل ، پیاز ، سیر و اختیاری یک پایه خامه ای مانند شیر نارگیل تهیه شده است.

در این فصل از دستور العمل های مغذی پاییزی استفاده کنید

با بسیاری از روشهای مغذی برای استفاده از سبزیجات ریشه فصلی ، در طول شلوغ ترین فصل توجیه شود. در حالت ایده آل ، این ایده های دستور العمل خوشمزه فقط به پنج یا کمتر مواد تشکیل دهنده نیاز دارد!

آیا به دنبال دستور العمل های بیشتر الهام گرفته از پاییز هستید؟ ثبت نام FitOn PRO برای دسترسی به جعبه دستور غذای سالم و کار خلاقانه در آشپزخانه.

دیدگاهتان را بنویسید