آیا ورزش در دوران بارداری خطرناک است؟


ورزش در دوران بارداری بسیار مهم است. روزهای خوشی که زنان نه ماهگی را به سرعت در خانه سپری می کردند، گذشته است. امروزه زنان نه تنها مسئولیت های خانه را می پذیرند، بلکه در فعالیت های حرفه ای خارج از خانه نیز شرکت می کنند.

این دو نقش در زنان به این معنی است که آنها زمانی برای مراقبت از سلامت خود ندارند و این چالش در دوران بارداری افزایش می یابد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چرا باید ورزش در دوران بارداری را در اولویت برنامه روزانه خود قرار دهید.

بهترین ورزش های خانگی در دوران بارداری

بهترین ورزش های خانگی در دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری می تواند برای رشد بدن و ذهن شما معجزه کند. انجام فعالیت های بدنی با تأثیر کمی مانند راه رفتن در خانه نه تنها می تواند شما را سالم نگه دارد، بلکه می تواند خلق و خو و انرژی شما را نیز بهبود بخشد. به علاوه، برای کودک بسیار مفید است! اگر قصد دارید ورزش را در دوران بارداری شروع کنید، در اینجا تعدادی از بهترین ورزش های خانگی را معرفی می کنیم.

-دوچرخه سواری سالم

دوچرخه سواری یکی از بازی هایی است که در دوران بارداری کاملا بی خطر است. افراد زیادی هستند که از عوارض جانبی متعددی که ممکن است در اثر انجام این تمرین ایجاد شود می ترسند. اما همه پزشکان به شدت ایمنی این نوع ورزش را ستایش می کنند. برای زنانی که دوچرخه سواری را در مراحل اولیه بارداری شروع می کنند، شانس ابتلا به دیابت بارداری در آنها کاهش می یابد.

از آنجایی که دوچرخه سواری یک ورزش هوازی است، به حذف سموم از بدن، کاهش استرس، بهبود گردش خون و همچنین دریافت اکسیژن کمک می کند. افزایش برآمدگی شکم در اواخر بارداری می تواند دوچرخه سواری را دشوار کند، اما می تواند به کاهش درد بارداری کمک کند.

راه رفتن به خانه

اگر باردار هستید، سطح انرژی شما کاهش می یابد. بالاخره تو داری مرد میسازی و این خیلی سخته! اما علیرغم اینکه سطح انرژی پایین باعث آرامش بیشتر شما می شود، باید برعکس عمل کنید. پیاده روی یک تمرین کم تاثیر است که می تواند در هر مکان و هر زمان انجام شود. پیاده روی به تقویت عضلات پشت کمک می کند و آنها را گرم می کند تا از سفت شدن شکم جلوگیری کنند.

یوگا

یک مطالعه توسط پزشکان آمریکایی نشان داده است که یوگا می تواند سطح هورمون استرس و اضطراب را در دوران بارداری کاهش دهد. با ترکیب تمرینات تنفسی و تکنیک های تمرکز حواس، مشخص شده است که تنها یک جلسه یوگا می تواند اضطراب فرد را تا یک سوم کاهش دهد! و سطح هورمون استرس 85 درصد است! بر خلاف سایر بازی ها، تاثیرات یوگا پس از ورزش مدت زیادی باقی می ماند.

سبک های یوگا متفاوت است. اگر در دوران بارداری ورزش را شروع کنید، احتمالاً به سبک های کندتر مانند هاتا روی می آورید. تکنیک های تنفسی که در یوگا استفاده می کنید به شما کمک می کند از طریق انقباضات نفس بکشید و به تدریج برای تمرین آماده شوید.

5 تمرین خانگی ساده در دوران بارداری

5 تمرین خانگی ساده در دوران بارداری

بیشتر زنان در دوران بارداری بیمار می شوند. اما به یاد داشته باشید هیچ دردی وجود ندارد. این زمانی است که باید خود را با تمرینات حرکتی شارژ کنید که سطح انرژی شما را بالا می برد. و حتما در دوران بارداری ورزش کنید.

  1. بایستید و پاهای خود را باز کنید. سپس زانوهای خود را خم کنید و دست راست خود را به سمت زانوی چپ ببرید. اکنون دست راست خود را به سمت راست ببرید، همانطور که شمشیر را از کمربند بیرون می آورید. در حین انجام این کار مراقب دست های خود باشید. با دست چپ تکرار کنید. این عمل باعث بهبود تعادل و تقویت عضلات شکم، پشت و پاها می شود.
  2. چهار دست و پا بایستید. یک زانو را بالا بیاورید و با پا یک حرکت دایره ای انجام دهید. به پای دیگر برگردید. انعطاف پذیری را بهبود می بخشد و کمر و شکم را تقویت می کند.
  3. چهار زانو بنشینید و پشت خود را در حالت عمودی قرار دهید و دستان خود را پشت سر خود قرار دهید. نفس آهسته هنگام نگاه کردن به سقف. این باعث بهبود وضعیت شما می شود.
  4. به پشت دراز بکشید، سر و شانه های خود را بالای بالش ببرید و زانوهای خود را خم کنید. تنفس آهسته. در حین تنفس، پشت خود را با استفاده از ماهیچه های شکم به سمت پایین فشار دهید و حدود پنج تا ده ثانیه در این حالت بمانید. این جراحی کمر و لگن شما را تقویت می کند.
  5. به یک طرف دراز بکشید و زانوهای خود را کمی خم کنید. نفس بکشید و سعی کنید شکم خود را به سمت ستون فقرات خود بکشید. همچنین می توانید همزمان عضلات کف لگن را منقبض کنید. حدود ده ثانیه نگه دارید. این جراحی به تقویت عضلات پشت کمک زیادی می کند.

آیا ورزش در دوران بارداری مضر است؟

آیا ورزش در دوران بارداری مضر است؟

در سال 2015، یک پزشک آمریکایی در زمینه ورزش در دوران بارداری اعلام کرد که زنانی که قبل از بارداری ورزش منظم داشتند، می توانند در این دوران به ورزش ادامه دهند. چند سال بعد، دکتر توصیه قبلی خود را تغییر داد و گفت زنانی که قبل از بارداری ورزش نمی کردند نیز باید در این زمان شروع کنند.

ما قبلا نگران بودیم که ورزش در دوران بارداری می تواند جریان خون رحم را مسدود کند. این مثل ضرب المثل قدیمی است که می گوید لازم نیست یک ساعت بعد از غذا شنا کنید. زیرا ما فکر می کنیم که بدن نمی تواند همزمان جریان خون به شکم و گروه های عضلانی بزرگ را کنترل کند.

در هر صورت، هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد ورزش در دوران بارداری باعث سقط جنین یا زایمان زودرس می شود. ورزش در این مدت به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید و انرژی بیشتری به شما می دهد. بنابراین ورزش روزانه می تواند سلامت شما را در دوران بارداری بهبود بخشد.

مزایا و مضرات ورزش در دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری می تواند به رشد قلب و مغز کودک شما بیشتر از بهبود سلامت شما کمک کند. اگر در تلاش برای یافتن انگیزه هستید، این حقایق در مورد فواید ورزش در دوران بارداری می تواند به شما در شروع کار کمک کند.

  • به حفظ قدرت و سلامت عضلات کمک می کند
  • به کاهش وریدهای واریسی و التهاب بازوها و پاها کمک می کند
  • به کاهش کمردرد، یبوست، نفخ و التهاب کمک می کند
  • خلق و خوی و خلق و خوی خوب را بهبود می بخشد
  • به پیشگیری یا درمان دیابت بارداری کمک می کند
  • به شما کمک می کند تا برای زایمان آماده شوید
  • به شما کمک می کند بهتر بخوابید
  • منجر به کاهش فشار خون بالا می شود
  • منجر به افزایش سطح انرژی می شود

در دوران بارداری، بدن شما هر روز تغییر می کند. بنابراین بسیار مهم است که بهتر از همیشه از بدن خود مراقبت کنید. اگر در حین ورزش احساس خوبی ندارید، بهتر است کمی استراحت کنید. کارشناسان توصیه می کنند که همه زنان باردار حداقل 15 دقیقه در روز ورزش کنند و ورزش بیش از حد می تواند برای جنین خطرناک باشد. مضرات ورزش بیش از حد عبارتند از:

مزایا و مضرات ورزش در دوران بارداری

1. نفخ شکم: آنقدر ورزش نکنید که غش کنید. خستگی نشان می دهد که بدن شما اکسیژن کافی دریافت نمی کند، به این معنی که کودک شما نیز دچار کمبود اکسیژن است.

2. نشت مایعات از واژن: این نشان دهنده آمادگی بدن شما برای زایمان است. با این حال، ورزش شدید در مدت زمان طولانی منجر به ترشحات واژن به دلیل تخریب زودرس غشاها می شود.

3. کاهش تحرک جنین: اگر احساس می کنید که تحرک جنین کاهش یافته است، این بهترین نشانه این است که زیاد ورزش می کنید. در این موارد، یک دقیقه وقت بگذارید و سعی کنید به کاری که فرزندتان انجام می دهد توجه کنید. اگر حرکات قبلی را احساس نکردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

4. گرمای بیش از حد: گرمای بیش از حد شایع ترین مشکلی است که اکثر زنان باردار در حین ورزش با آن مواجه می شوند. همه پزشکان ورزش طولانی مدت را توصیه نمی کنند، که می تواند منجر به افزایش دمای کودک شود. اگر احساس گرما شدید فوراً ورزش را متوقف کنید. بدن شما نه تنها به دلیل ورزش، بلکه زمانی که دمای اطراف شما بالا است نیز گرم می شود. برای غلبه بر این مشکل مقدار زیادی مایعات یا آب بنوشید.

خونریزی واژینال: خونریزی واژینال در دوران بارداری می تواند بسیار نگران کننده باشد. بهتر است بیش از 15 دقیقه ورزش نکنید. اگرچه ممکن است برخی از زنان در چند ماه اول دچار خونریزی خفیف شوند، سعی کنید از انجام ورزش های شدید در طول ورزش خودداری کنید.

چکیده

ورزش در دوران بارداری نقش مهمی در حفظ سلامت مادر و جنین دارد. سعی کنید در طول بارداری فعال باشید. این ایده خوبی است که هر هفته ساعت ها ورزش را برنامه ریزی کنید. به بدن خود گوش دهید که چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری می توانید انجام دهید. اگر خسته و گرم هستید، فعالیت را متوقف کنید. یوگا به عنوان یک ورزش در دوران بارداری می تواند برای زنان باردار بسیار مفید باشد.

سوالات متداول

چه کسانی در دوران بارداری نباید ورزش کنند؟

افراد مبتلا به آسم، مادران مبتلا به بیماری قلبی، افراد مبتلا به دیابت نوع 1 کنترل نشده، افراد دارای خونریزی یا لکه بینی، افراد دارای ضعف دهانه رحم، بیماران ریوی، افراد دارای مشکلات دهانه رحم، افراد مبتلا به خونریزی در سه ماهه دوم و سوم، افراد دارای سابقه زایمان زودرس، افراد مبتلا به پره اکلامپسی، افراد مبتلا به کم خونی شدید، افراد مبتلا به آریتمی های مادرزادی، مادران مبتلا به برونشیت مزمن، افراد چاق یا کاهش وزن شدید، افراد مبتلا به پرکاری تیروئید، افراد مبتلا به بیماری های حمله غیرقابل کنترل.

بهترین ورزش ها در دوران بارداری چیست؟

پیاده روی یکی از بهترین ورزش های این دوران است که پس از آن می توان در مورد یوگا صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید