تکنیک های اصلی افزایش وزن در افراد لاغر


افزایش وزن در افراد چاق: در مورد افزایش وزن، توجه به این نکته ضروری است که افزایش وزن و چاقی تنها با خوردن غذای زیاد حاصل نمی شود، لازم است ابتدا علت کاهش وزن مشخص شود. بیمار مشکل غیرتغذیه ای دارد و زمینه ای برای کاهش وزن دارد، ابتدا باید به مشکل این فرد رسیدگی شود.

کاهش وزن با شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 18.5 دنبال شد. البته به خاطر داشته باشید که مشکل BMI این است که فقط وزن و قد را در نظر می گیرد نه توده عضلانی. برخی از افراد به طور طبیعی بسیار لاغر هستند، اما هنوز سالم هستند. کمبود وزن بر اساس این شاخص به این معنا نیست که شما مشکل سلامتی دارید.

بهترین راه برای افزایش وزن، خوردن 6 وعده غذایی پر کالری در روز است. توصیه می شود غذاهایی مانند پنیر، روغن زیتون، آجیل و پاستا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا رژیم غذایی شما کالری بیشتری داشته باشد. همچنین اگر می خواهید وزن اضافه کنید، حداقل دو تا سه بار در هفته ورزش های پرش و کششی انجام دهید.

در این مقاله در مورد تکنیک های کاهش وزن در افراد کم وزن و اضافه وزن صحبت خواهیم کرد.

چگونه سریع اما سالم وزن اضافه کنیم؟

در این قسمت از مقاله روش های ساده و سالم برای افزایش وزن در افراد لاغر توضیح را معرفی کنید.

  • برای افزایش وزن بخورید

بیشتر بخورید. در حالی که همه باید از این قانون پیروی کنند، اما برای کسانی که در تلاش برای افزایش وزن هستند اهمیت بیشتری دارد. خوردن منظم به معنای خوردن 5 تا 6 وعده غذایی کوچک در روز و دریافت انواع مواد مغذی است. این به معنای خوردن غذاهای بد و شکر نیست، بلکه به معنای نوشیدن مقدار زیادی پروتئین و کربوهیدرات است. شما می خواهید وزن خود را به طور طبیعی افزایش دهید، نه افزایش ذخایر چربی. بر خلاف بسیاری از تنقلات، میان وعده های شما باید مغذی اما پر کالری باشد، مانند آجیل، کره بادام زمینی، پنیر، میوه های خشک و آووکادو.

مایعات خود را با اسموتی یا شیک تهیه شده با شیر یا آبمیوه کم چرب حفظ کنید و به یاد داشته باشید که 30 دقیقه قبل یا بعد از غذا میل کنید. زیرا قبل از شروع غذا نباید سیر شوید.

  • چربی های سالم بخورید

چربی های سالم بخورید. شما بدنی سالم تر و بزرگتر می خواهید، نه اندامی لاغر با شکم کوچک. آووکادو، لبنیات، آجیل (از جمله کره بادام زمینی) و گوشت بخورید. از بستنی، سیب زمینی سرخ کرده و تنقلات چرب خودداری کنید. چربی های سالم را می توان از غذاهایی مانند بادام زمینی، بادام هندی و روغن زیتون به دست آورد. از چربی های اشباع شده (چربی های بد) که از غذاهای فرآوری شده به دست می آیند خودداری کنید. اگر به دنبال یک وعده غذایی خوشمزه هستید، جایگزین های خوب شامل کلوچه غلات کامل، ماست، پای میوه و گرانولا می شود.

  • برای افزایش وزن در افراد لاغر پروتئین بیشتری بخورید

یکی از روش ها افزایش وزن در افراد لاغر که پروتئین مصرف می کنند بیشتر از.

پروتئین بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم برای همه است. پروتئین بلوک ساختمانی کل بدن است. ماهیچه ها، استخوان ها، پوست، مو و خون همگی از پروتئین ساخته شده اند. برای سیری غذاهای پر پروتئین بخورید. غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از: گوشت، پنیر، شیر، ماهی و تخم مرغ. برای گیاهخواران، پروتئین را می توان از محصولات سویا مانند توفو و همچنین ترکیبات غذایی مانند برنج یا ذرت با لوبیا به دست آورد.

  • کربوهیدرات های سالم بخورید

مصرف کربوهیدرات را فراموش نکنید. حتی اگر کربوهیدرات ها بسیار ناسالم باشند، می توانند به عضله سازی و سرعت بخشیدن به تمام عملکردهای حیاتی بدن کمک کنند. کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی در بدن شما هستند. کربوهیدرات های پیچیده بسیار خوب هستند و مهم ترین نکته این است که از مصرف کربوهیدرات های ساده پرهیز کنید، زیرا این کربوهیدرات ها فقط حاوی کالری هستند و احتمالاً به صورت چربی ذخیره می شوند، زیرا قند آنها بلافاصله وارد جریان خون شما می شود و باعث افزایش ناگهانی قند خون می شود. . مرحله. برنج قهوه ای، ماکارونی، سیب زمینی و غلات کامل جزو کربوهیدرات های تایید شده طبقه بندی می شوند. این قندها به آرامی وارد جریان خون شما می شوند و در مدت زمان طولانی منبع ثابتی از انرژی را فراهم می کنند، بدون اینکه باعث افزایش ناگهانی انسولین شوند که منجر به ذخیره چربی می شود.

  • آخر شب بخور

حتی بدون افزایش مقدار غذایی که می خورید، تغییر عادات غذایی می تواند روند افزایش وزن را تسریع و سرعت بخشد. آخر شب یک شام مقوی میل کنید و سپس دسر میل کنید. یک مطالعه نشان داد افرادی که بعد از ساعت 8 بعد از ظهر یک میان وعده می‌خوردند نسبت به افرادی که در شب غذا نمی‌خوردند، شاخص توده بدنی بالاتری داشتند، حتی اگر کالری بیشتری در روز مصرف نمی‌کردند. این محققان بسیاری از عوامل را تغییر می دهند و زمان به عنوان یک متغیر با آن مرتبط است.

  • برای افزایش وزن ورزش کنید

ورزش فقط به این معنی نیست که باید به یک باشگاه بپیوندید. می توانید در خانه، پارک و سایر مکان های عمومی ورزش کنید و حتی در برنامه های ورزشی گروهی شرکت کنید و از آن لذت ببرید. ورزش همچنین می تواند اشتهای شما را افزایش دهد. بعد از ورزش، یک تکه پروتئینی یا شیک پروتئینی بخورید تا مواد مغذی مورد نیاز عضلاتتان را دریافت کنید.

نتایجی که اظهار شده

همانطور که در ابتدا گفته شد، برای به دست آوردن وزن سالم و طبیعی، داشتن خواب کافی، داشتن یک رژیم غذایی مغذی در شرایط مناسب و ورزش منظم مهم است. اگر می‌خواهید بدون عوارض جانبی وزن خود را افزایش دهید، عجله نکنید و از روش‌های غیر اصولی افزایش وزن مانند مکمل‌های افزایش وزن، معجون‌ها و داروهای افزایش وزن استفاده نکنید. در صورت نیاز به مصرف مکمل ها و داروها باید زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود.

در نهایت می توانید از رژیم چاق باریکا برای افزایش وزن استفاده کنید.

منبع

خط سلامت

دیدگاهتان را بنویسید