غذای ایتالیایی چیست؟ آموزش لاغری به سبک ایتالیایی


رژیم ایتالیا در سال های اخیر توجه رسانه های مختلف را به خود جلب کرده است. تا حدی به عنوان یکی از مهم ترین و موثرترین روش های کاهش وزن در دنیا معرفی شده است. گفته می شود با رعایت این رژیم می توانید به کاهش وزن دست پیدا کنید و از انواع غذاهای خوشمزه لذت ببرید.
اما آیا واقعا مسئله این است؟
با ما همراه باشید تا جنبه های مختلف این رژیم را بررسی کنیم.

غذای ایتالیایی چیست؟

به هر کجای دنیا که سفر کنید، غذاهای لذیذ ایتالیایی را در منوی رستوران هایشان خواهید دید. غذاهایی مانند پاستا، سس هایی مانند سس آلفردو، نان سیر، اسپاگتی، پیتزا و بسیاری دیگر از غذاهای خوشمزه ایتالیایی هستند.
جالب است بدانید غذاهای ایتالیایی یکی از پرطرفدارترین غذاهای قومی در آمریکاست.

جالب اینجاست که طبق تحقیقات، 9 درصد از مردم ایتالیا دارای اضافه وزن هستند، اما در ایالات متحده، 32 درصد افراد دارای اضافه وزن هستند. به همین دلیل است که رژیم ایتالیا طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.

اما چگونه می توان از پیتزا و پاستا لذت برد و وزن کم کرد و سالم بود؟

رژیم ایتالیا

طبق مطالعات انجام شده، رژیم غذایی ایتالیایی می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و حتی سرطان کمک کند. با این حال، عمر طولانی تر و کیفیت زندگی را می توان برای انسان انجام داد.

غذاهای ایتالیایی یک وعده غذایی برای مدت زمان محدود نیست و منوی خاصی دارد. این رژیم بر روی گروه خاصی از غذاها تمرکز ندارد و نیازی به حذف بسیاری از غذاهای سالم ندارد. با این حال، تمرکز رژیم غذایی ایتالیایی مصرف غذاهای سالم در حد اعتدال است.

فواید غذاهای ایتالیایی چیست؟

این رژیم فقط روی پاستا و پیتزا تمرکز نمی کند. اما نکات زیادی وجود دارد که باید در طول برنامه غذایی ایتالیایی خود در نظر داشته باشید.

1. چربی های سالم; قلب سالم

بدون چربی ها و روغن های سالم، نمی توانید قلب و اعصاب سالمی داشته باشید. مصرف چربی های سالم در رژیم غذایی مدیترانه ای و غذاهای ایتالیایی بسیار مهم است. اما قبل از هر چیز باید به یاد داشته باشید که نمی توان همه چربی ها را یکسان دانست و برای سلامت بدن مفید باشد.

در بسیاری از رژیم ها چربی های خوب مصرف نمی شود، اما در رژیم غذایی ایتالیایی، دریافت چربی های خوب بدن به یک عادت خوب و سالم تبدیل شده است. در این رژیم مصرف دو بار در هفته ماهی چرب نکته مهمی است. حتی باید برخی از انواع آجیل، روغن زیتون، روغن ماهی، روغن دانه ها مانند روغن کانولا را در حد اعتدال مصرف کنید.

2. سبزیجات در رژیم غذایی ایتالیایی

یک چیز خوب در مورد هر برنامه کاهش وزن سالم این است که شما باید بیشتر از کربوهیدرات ها سبزیجات بخورید.
یکی از رازهای رژیم ایتالیایی توجه ویژه به مصرف سبزیجات است. طبق یک مطالعه در سال 2020، بیش از 60 درصد ایتالیایی ها هر روز سبزیجات می خورند. جالب است بدانید که برای این دوستداران پیتزا و پاستا، گوجه فرنگی پرمصرف ترین نوع سبزی است. اما علاوه بر گوجه فرنگی، بسیاری از سبزیجات سبز دیگر را نیز می خورند.

3. بهبود سلامت جسمانی

رژیم غذایی ایتالیایی اگر در مدت زمان طولانی دنبال شود، به بهبود سلامت بدن کمک می کند.
این رژیم از دیرباز به عنوان یک سبک تغذیه سالم شناخته شده است. شواهد نشان می دهد که این غذا نسبت به سایر غذاهای سنتی غربی سالم تر است. تحقیقات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر مرگ، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از سرطان، کاهش خطر بیماری های عصبی و دیابت کمک کند.

4. وزن مناسبی داشته باشید

یکی دیگر از موفقیت های این رژیم کاهش وزن است. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، بهترین راه این است که این رویکرد را برای تغذیه در پیش بگیرید. رژیم ایتالیایی به تدریج کاهش وزن مطلوب را ایجاد می کند. اما با این رژیم، بدن با چالش شدیدی مواجه نمی شود. (اصل و نسب)

5. وعده های غذایی کوچک

با رفتن به رستوران های ایتالیایی می بینید که مقدار کمی غذا برای سرو آماده می کنند. حتی سس های ایتالیا سبک تر از سس های دیگر مناطق هستند. به همین دلیل پاستا را دیدیم که در سس مخصوص فرو رفته بود. این سس‌ها سبک‌تر هستند و در کنار آن کمی گوشت و سبزیجات زیادی خواهید یافت.

مقدار غذا در این رژیم کم است اما شامل بسیاری از غذاها می شود. جالب است بدانید که مقدار پاستا برای یک وعده یک نفر نصف مقدار یک وعده ماکارونی برای یک نفر در سایر نقاط جهان است.

شناخت (اکتساب، اکتساب) تکنیک های فعلی از رژیم ایتالیا

این غذا ویژگی های منحصر به فردی دارد. بعداً در مورد آنها بیشتر خواهید آموخت.

آهسته و با لذت غذا بخورید

مردم کشورهای مدیترانه ای از غذای خود با آرامش و شادی در کنار دوستان خود لذت می برند. اگر شما هم می خواهید یک ایتالیایی سالم داشته باشید، باید غذای خود را با آرامش میل کنید.
جالب است بدانید یکی از عادات غذایی سالم آنها این است که قبل و بعد از غذا راه می روند و در این مدت با هم صحبت می کنند.

غذاهای متنوع داشته باشید

منوی غذاهای ایتالیایی بسیار متفاوت است. در این رژیم از انواع میوه ها، سبزیجات، مرغ، روغن زیتون، حبوبات، لبنیات، غلات کامل و گوشت قرمز در حد اعتدال استفاده می شود.

زمان مناسب برای شام

این برنامه شام ​​چیزهای بیشتری دارد، اما لازم نیست بعداً خورده شود. این به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند. معمولا برای این غذا از گوجه فرنگی به همراه مقداری پاستا یا سبزیجات مختلف با سس های مخصوص به همراه یک تکه گوشت یا یک تکه ماهی استفاده می شود. حتی یک لیوان آب به جای نوشیدنی های مضر استفاده می شود.

رژیم ایتالیا

یک صبحانه کوتاه از غذاهای ایتالیایی

ایتالیایی ها صبح خود را با یک صبحانه کوتاه آغاز کردند. این صبحانه شامل مقداری غلات کامل و یک فنجان قهوه با شیر است. گاهی اوقات حتی یک بیسکویت را با مقدار زیادی غلات جایگزین می کنند.

ناهار

ناهار در نقاط مختلف جهان می تواند متفاوت باشد. در رژیم ایتالیا، این وعده شامل دو بخش بود. به عنوان مثال، گاهی اوقات یک سالاد با یک ساندویچ یا یک بشقاب پاستا یا یک بشقاب سبزیجات با یک تکه ماهی یا مرغ برای ناهار سرو می شود.

اسنک ایتالیایی

میان وعده ها نقش مهمی در جوان سازی بدن دارند. غذاهای سالم مانند میوه و ماست اغلب در این رژیم غذایی برای کودکان به جای غذاهایی مانند بیسکویت و کیک استفاده می شود. اما برای بزرگسالان، میان وعده ها شامل نوشیدنی هایی مانند قهوه، شیر یا کاپوچینو است.

به تعادل رژیم غذایی توجه کنید

طرز تهیه غذای ایتالیایی بسیار ساده است. اما توجه زیادی به کیفیت آنها می شود:
1. غذاها باید کم چرب باشند
2. کربوهیدرات کافی دریافت کنید
3. گوشت به اندازه کافی برای استفاده از آن

حجم غذا در ایتالیا کم است. مگر اینکه آخر هفته غذای زیادی داشته باشند. اما در سایر روزهای هفته بر تغذیه سالم و نخوردن غذاهای ناسالم تاکید می کنند. آنها همیشه غذای خود را با روغن زیتون طبخ می کنند. اما آنها غذاهای کم چرب را ترجیح می دهند.

از غذاهای تازه و سالم استفاده کنید

غذاهای ایتالیایی سرشار از فیبر هستند. این به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید. حتی می تواند به شما کمک کند کالری کمتری بسوزانید.
استفاده از سرکه بالزامیک در این غذا علاوه بر اینکه طعم بهتری به غذا می دهد باعث سوزاندن کالری بیشتر نیز می شود.

حتی غذاهایی مانند کنگر فرنگی، سبزیجات، ماهی تازه، لیمو و سایر غذاهای سالم به وفور استفاده می شود. معمولا خیلی ساده طبخ می شوند و از محصولات کاملا ارگانیک استفاده می کنند. اغلب غذا درست و آماده نمی کنند و این سبک را به نسل بعدی منتقل می کنند.

غذا خوردن را در زمان مناسب متوقف کنید

جالب است بدانید زمانی که ایتالیایی ها احساس سیری می کنند از خوردن دست می کشند. همانطور که قبلا ذکر شد، آنها بدون استرس و بدون عجله غذا می خورند. در نتیجه، فرصتی برای بدن خود ایجاد می کنند تا پیام سیری را از معده به مغز ارسال کند. آنها همچنین از یک فنجان قهوه یا چای با هم لذت می برند.

آنها علاوه بر عادات غذایی سالم، بسیار فعال و پرانرژی هستند. این امر به ویژه در شهر احساس می شود. آنها زمان زیادی را به پیاده روی و دوچرخه سواری می گذرانند. با این حال، طبیعی است که اکثر آنها بازوهای متناسبی داشته باشند.

آیا رژیم ایتالیا برای همه موثر است؟

این سبک تغذیه می تواند یک سبک تغذیه سالم باشد. آنها غذای کمی می خورند و عادت به خوردن تنقلات در حین تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر ندارند.
آنها از گزینه های تغذیه سالم تری به جای موارد مضر استفاده می کنند. اما از آنجایی که هنوز میزان متعادل مواد مغذی برای بدن خود را نمی دانیم، بهتر است برای کاهش وزن از رژیم غذایی تنظیم شده توسط متخصص تغذیه کمک بگیریم. به طور کلی بهتر است برنامه های غذایی مختلف را خودسرانه دنبال نکنید.

این مقاله توسط تیم تحریریه از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت اطلاع شما از موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تبلیغ یا رد این مورد را تضمین نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید