آیا آمادگی جسمانی باعث کوتاهی قد می شود؟ | مجله سلامت باریکا


این یک تصور غلط رایج در مورد تمرینات بدنسازی برای برخی افراد است. آنها معتقدند انجام ورزش های تقویتی بدن باعث کوتاهی قد می شود و بر رشد قد تاثیر منفی می گذارد. اما آیا درست است یا نه؟

در این مقاله در مورد تاثیرات بدنسازی بر رشد قد توضیحات لازم داده شده است.

کارشناسان در پاسخ به این موضوع می گویند که این واقعیت که برخی ورزش ها می توانند بر رشد قد تأثیر بگذارند واقعی است، اما اینکه رفتن به باشگاه و انجام ورزش های جدی باعث توقف رشد قد می شود یک سوء تفاهم کامل است. اگر این درست بود، بسیاری از ورزشکاران بزرگ ما قد بلندی نداشتند یا به صورت حرفه ای به ورزش ادامه نمی دادند تا به سطح جهانی برسند و مدال بگیرند.

همه می خواهند زندگی سالمی داشته باشند، بنابراین برنامه ریزی مناسبی را دنبال می کنند که شامل رژیم غذایی و ورزش مناسب است، اما گاهی اوقات یک سوء تفاهم یا فقط شایعه می تواند به همه آسیب برساند. بنابراین، مهم است که همه اطلاعات درستی در مورد سبک زندگی سالم داشته باشند.

آیا باشگاه رفتن در افزایش قد تاثیری دارد؟

به طور کلی دو عامل برای افزایش قد مهم است: ژنتیک و تغذیه. اگر این دو مورد را جدی بگیریم، می‌توانند با رشد قد افراد را افزایش دهند، اما برای کسانی که می‌خواهند با انجام یک ورزش قد خود را افزایش دهند، ورزش‌های خوبی نیز وجود دارد. که می تواند 4 تا 8 سانتی متر طول اضافه کند. کشش و آویزان کردن یکی از بهترین تمرینات برای افزایش قد است و باعث می شود که نخاع و فاصله بین مهره ها به تدریج افزایش یابد.

آیا رفتن به باشگاه برای کودکان تأثیر مفیدی دارد؟

از آنجایی که کودکان اغلب شرایط خاصی دارند، توصیه می شود به جای فرستادن آنها به باشگاه و انجام ورزش های سنگین، اجازه دهید در فعالیت های دیگری مانند فوتبال، بسکتبال، شنا و سایر فعالیت های بدنی شرکت کنند.فعالیت و سرگرمی برای انجام آن. .

صفحات رشد

آسیب رشد بافت به عنوان شکستگی صفحه رشد شناخته می شود. طبق تحقیقات، بازی های رقابتی مانند بسکتبال و فوتبال مسئول یک سوم شکستگی های رشد صفحه هستند، در حالی که فعالیت های فیزیکی مانند دوچرخه سواری و اسکی 20 درصد از آسیب های مربوط به رشد را تشکیل می دهند. با توجه به مجله پزشکی ورزشی بریتانیا، تمرینات با وزنه می تواند به کاهش خطر این آسیب ها کمک کند، اگرچه همه ورزش های تقویت کننده بدن با افزایش سن توسط یک ورزشکار متخصص توصیه نمی شود. با تمرین مدیریت شده، ورزشکاران جوان می توانند با رشد توده عضلانی در اطراف بافت رشد، استخوان ها و اعصاب بیشتری را رشد دهند.

نکاتی که هنگام انجام تمرینات تقویتی بدن باید در نظر بگیرید

ورزش های تقویتی را می توان از هشت سالگی شروع کرد اما پرش و پرتاب مناسب نیست زیرا در این صورت ممکن است بدن آسیب ببیند.

بهتر است هنگام انجام بیشتر تمریناتی که قسمت پایین تنه یک نوجوان یا ورزشکار جوان را درگیر می کند و وزنه سنگینی را در آن ناحیه انجام می دهید، مراقب باشید. به ویژه برای انجام این حرکات هنگام انتخاب وزنه، مقدار آن نباید از 40 درصد قدرت بدنی شما بیشتر شود تا به صفحات رشد آسیبی وارد نشود.

نکته مهم دیگری که برای بدنسازی در بزرگسالی باید مورد توجه قرار گیرد، بدنسازی با انجام صحیح حرکات است. نتایج برخی از مطالعات نشان داده است که حرکت نامناسب می تواند باعث آسیب به صفحات رشد شود.

کارشناسان معتقدند تقویت بدن می تواند تاثیر مثبتی بر رشد و تراکم استخوان داشته باشد. اما به شرطی که به شکل صحیح حرکات تقویتی بدن باشد. بنابراین، هنگام انجام تمرینات بدن، نباید بدن خود را در موقعیت های اشتباه به چالش بکشید. زیرا اگر این مراحل را دنبال کنید، تقویت بدن نه تنها بر کاهش قد تاثیر می گذارد، بلکه ممکن است در رشد استخوان ها نیز نقش داشته باشد.

نتایجی که اظهار شده

شاید متوجه شده باشید که بسیاری از برجسته ترین و مشهورترین ورزشکاران جهان در جوانی شروع به تقویت بدن کردند و اکنون می توانید ببینید که همه آنها قد بلندی دارند.

به گفته متخصصان، ما از این واقعیت آگاه هستیم که تمرینات تقویتی می تواند صفحات رشد را طبق اصول تحریک کند و به این ترتیب استخوان ها بلندتر می شوند، جایی که یادگیری صحیح حرکات، انتخاب وزن مناسب و ایمنی در حین ورزش است. خیلی مهم. اما اگر بدن خوب عمل نکند، نه تنها می تواند به عضلات و استخوان ها آسیب برساند، بلکه رشد قد را نیز متوقف می کند. بنابراین، در واقع انجام تمرینات بدنسازی اشتباه است که می تواند از رشد قد جلوگیری کند.

منبع

خط سلامت

دیدگاهتان را بنویسید