آیا احساس می کنید در کتو گیر کرده اید؟ چربی را سریع امتحان کنید!


اکثر ما نام روزه را شنیده ایم اما آیا نام روزه چربی را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی برای بهبود رژیم کتو هستید ، ممکن است بخواهید سریع چربی را امتحان کنید. روزه چربی شامل مصرف است ، حدس زده اید ، بیشتر چربی! بسیاری از افراد از این روش برای شکستن برنامه کاهش وزن استفاده می کنند یا بعد از 24 ساعت به کتوز مبتلا می شوند.

این روش جامد فقط باید به عنوان مکمل کوتاه مدت برای تسریع کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و قوانین ساده ای را باید رعایت کرد. در حالی که روزه می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، درک نحوه پیروی صحیح از دستورالعمل ها برای اطمینان از حداکثر استفاده از آن بسیار مهم است. بیایید حفاری کنیم!

بست چربی چیست؟

روزه داری سنتی به این معنی است که شما معمولاً برای مدت معینی چیزی نمی خورید و فقط در پنجره های تغذیه خاصی غذا می خورید. چربی ثابت شد واقعا در این زمینه گیر نکرده است در واقع برعکس است. در طول روزه داری غذا را متوقف نکنید و در عوض غذاهایی بخورید که به بدن شما کمک می کند تا به کتوز مبتلا شود. بنابراین ، از نظر تکنیکی معمولی نیست ، بلکه به افزایش میزان مولکولهای کتون در خون شما کمک می کند ، که شما را به سرعت به کتوز می فرستد. سپس واکنش بدن به روزه را تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند!

روزه داری چربی معمولاً حدود 2-5 روز طول می کشد و سرشار از غذاهای کم کالری و پرچرب است. شما بین 1000 تا 1200 کالری در روز می خورید و 80-90 درصد از این کالری ها از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • لاکس
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیر چرب
  • کره بادام زمینی و آجیل های پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه سنگین

رژیم های غذایی ناشتا و کتو به طور یکسان عمل می کنند اما تفاوت هایی با هم دارند. به طور کلی ، هنگام پیروی از رژیم کتو ، میزان مواد مغذی توصیه شده 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، بین 80 تا 90 درصد کالری شما از چربی در طول روزه داری چربی تأمین می شود.

فواید روزه داری چربی

وجود دارد چندین مزیت برای روزه چربی شامل:

لیپولیز

یکی از بزرگترین مزایای چربی سوزی این است که بدن شما را به تجزیه چربی می رساند. هنگامی که چربی را از دست می دهید ، بدن شما از چربی برای سوزاندن چربی به جای چربی سوزی از طریق غذاهای پر قند و کربوهیدرات بالا استفاده می کند.

از طریق رژیم لاغری عبور کنید

مکمل های کاهش وزن نه تنها طبیعی هستند بلکه باید در هرگونه کاهش وزن مورد انتظار باشند. سرانجام ، اکثر افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند ، صرف نظر از رژیم غذایی که دنبال می کنند ، به نوعی فلات می رسند که به نظر نمی رسد دیگر وزن خود را کاهش دهید. ما به کاهش وزن به عنوان غرفه ای برای کاهش وزن به مدت 4 هفته یا بیشتر نگاه می کنیم. شرکت در روزه چربی می تواند به شما کمک کند از فلات عبور کرده ، دوباره وزن خود را از دست داده و به مسیر اصلی خود بازگردید.

به طور مشابه ، اگر از رژیم کتو استفاده می کنید و قصد دارید امروز از آن استفاده کنید ، می توانید از یک روزه کوتاه چربی برای بازگشت به کتوز استفاده کنید و هوس ها را تحت کنترل بگیرید.

نکات قبل ویا شروع کنید سریع

قبل از شروع روزه داری ، مواردی وجود دارد چند چیز شما باید به خاطر داشته باشید که از خود محافظت کنید و از روزه داری بیشترین بهره را ببرید.

اثرات جانبی

در حالی که به سرعت چربی می گیرید ، مهم است که از آنفلوآنزای کتو آگاه باشید. علائم شبیه آنفولانزا که ممکن است وقتی با کتوز سازگار می شویم تجربه کنیم. اکثر قفس های کتو در حال حاضر از این امر آگاه هستند و خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. حفظ هیدراتاسیون مناسب ، افزایش الکترولیت و حاوی روغن MCT همه نکات مهمی برای جلوگیری از بیماری است. اگر هنوز مکمل مصرف نمی کنید ، باید مولتی ویتامین های با کیفیت بالا را نیز در نظر بگیرید.

ورزش زیاد نیست

حتی اگر چاق هستید اما ممکن است بخواهید با ورزش زیاد سبک شوید. این بدان معناست که شما نباید تمرینات زیادی را در روز جمعه برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید فعال باشید. شما فقط می خواهید به ورزش سبک پایبند باشید

به عنوان مثال ، شما می توانید در طول روز عید یک تمرین قلبی سبک مانند پیاده روی انجام دهید. همچنین می توانید با انجام خم بازو و خم شدن زانو تمرینات قدرتی را در خانه انجام دهید. با این حال ، مطمئن باشید که این کار را راحت انجام می دهید و تمرینات را کوتاه نگه می دارید. بدن خود را بهتر می شناسید ، پس به آن گوش دهید و در ورزش زیاده روی نکنید.

اندازه گیری کالری

در حالی که لازم نیست کالری خود را کنترل کنید ، ما درک می کنیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه میزان چربی را به درستی دنبال می کنید این است که 4-5 وعده غذایی در روز با تقریباً 200-250 کالری در هر وعده مصرف کنید. اگر در نظارت بر کالری با مشکل روبرو هستید ، ممکن است برنامه ای برای نظارت بر میزان مصرف غذا مفید باشد. البته ، می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید ، اما استفاده از برنامه به این معنی است که اطلاعات را به راحتی از دست نخواهید داد. صرف نظر از دستگاهی که دارید ، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای پیگیری ماکروها و میزان کالری دریافتی خود استفاده کنید. شما حتی ممکن است رژیمی را پیدا کنید که به طور خاص برای چنین رژیمی طراحی شده باشد.

غذاهایی که باید در روزه داری بخورید و از آنها اجتناب کنید

وقتی درگیر چربی سوزی هستید ، غذاهای خاصی وجود دارد که شما از آنها استفاده می کنید باید و نباید خورده شودبه در اینجا لیستی از غذاها وجود دارد خوب خوردن روزه چرب:

محصولات چربی سالم

  • گوشت چرب / غذاهای دریایی مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و گوشت خوک
  • تخم مرغ (کامل) ، شامل تخم مرغ و زرده تخم مرغ
  • میوه های پرچرب مانند آووکادو و زیتون
  • آجیل ها و کره بادام زمینی که دارای چربی زیادی هستند مانند آجیل ماکادامیا یا پکن
  • سبزیجات کم کربوهیدرات اما فقط در مقادیر کم با کره و روغن سرو می شود
  • محصولات لبنی پرچرب ، از جمله خامه سنگین و پنیر خامه ای
  • بمب های چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهایی که دوست دارید آورده شده است اجتناب کردن در حالی که شما سریع چاق هستید

  • همه لوبیا
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به استثنای مقدار بسیار کم و فقط با کره یا روغن مصرف می شود). کدو سبز ، کلم پیچ و اسفناج گزینه های قابل قبولی هستند
  • محصولات لبنی بدون چربی مانند شیر بدون چربی ، پنیر چرب و ماست کم چرب

آیا باید بست چربی را امتحان کنم؟

بستگی دارد. اگر در حال حاضر رژیم کتو دارید و کاهش وزن مداوم دارید ، دچار کتوز شده اید و احساس فوق العاده ای دارید ، ممکن است لازم نباشد روزه بگیرید. از این گذشته ، مواد جامد چربی معمولاً فقط در چند مورد استفاده می شود. پس از تسلیم شدن یا عبور از ارتفاعات یا کاهش وزن طولانی مدت ، به سرعت به سطوح کتوز عمیق تری برسید.

این روش رژیم غذایی بین دو تا پنج روز طول می کشد و بر خوردن غذاهای چرب تمرکز دارد. به یاد داشته باشید که لیپیدها فقط برای مدت بسیار کوتاهی در نظر گرفته شده اند و نباید بیش از 5 روز باشد. روزه گرفتن بیشتر از زمان توصیه شده می تواند شما را در خطر فقدان مواد مغذی ضروری قرار دهد. با این حال ، چربی های ناشتا هنگامی که به درستی انجام شوند می توانند تقویت کننده خوبی باشند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که چربی کار درستی است ، قبل از روزه گرفتن با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. سلامت شما بیشترین اهمیت را دارد. همه منحصر به فرد هستند و برخی از آنها ممکن است برای کاهش وزن ایمن به راهنمایی تخصصی نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان مجرب ما برای کاهش وزن در دسترس هستند تا در کاهش وزن شخصی شما به شما کمک کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید