انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ به دلیل افزایش وزن نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید و اعتماد کافی به جامعه ندارید؟ اگر با این مسائل مواجه هستید، باید بدانید که به مرحله افسردگی رسیده اید. پس فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را بررسی کنید و از آن مراقبت کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجایی که یک یا دو نفر خانه به خانه کار می کنند و زمان زیادی را در خارج از منزل می گذرانند، هرگز وقت خود را صرف تهیه و خوردن غذای سالم نمی کنند. در نتیجه وزن اضافه می کنند.

چرا دچار انواع چاقی می شویم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم، باید از خود بپرسیم که چه چیزی باعث افزایش وزن من می شود؟ آیا فقط با خوردن بیشتر و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که اگر فردی چربی زیادی در بدن داشته باشد، کالری بیشتری نسبت به نیاز روزانه دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ مرد چاقی در دنیا وجود ندارد که ظاهرش را دوست داشته باشد. اما با این کار، سلامت را در اولویت قرار دهید زیرا ممکن است بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، فشار خون بالا، آرتروز و سکته مغزی داشته باشید.

با انواع مختلف چاقی و گزینه های درمانی آشنا شوید

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل، ابتدا باید همه آن را بدانید و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهم ترین راه های از بین بردن چربی های شکم است.

انواع چاقی

آیا با پرخوری وزن اضافه کردید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که در بسیاری از جوامع یافت می شود، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید که قند و چربی چقدر می تواند در رژیم غذایی شما مضر باشد، اما غذاهای حاوی شکر و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها به شکل و فرم بدن آسیب می رسانند، بلکه به سلامتی نیز آسیب می رسانند.
برای درمان این نوع چاقی توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را کاهش دهید.

خشم خود را کنترل کنید

اگر تحت فشار یا استرس هستید، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی باید استرس خود را تا حد امکان کاهش دهید و به آرامشی نسبتاً دست یابید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل فرد به شیرینی جات است.

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی افراد چاق هستند که بر اساس ژنتیک است. در این صورت فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را کاهش دهد و در طول زندگی به طور منظم ورزش کند به گونه ای که متابولیسم بدنش همیشه فعال باشد. بنابراین قبل از آن ورزش های زیادی مانند ایروبیک و وزنه های آزاد انجام دهید و تا جایی که می توانید سیگار و الکل را کنار بگذارید. برخی از زنان نیز پس از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود به جای آسانسور از پله استفاده کنند و پیاده روی را با وزنه آزاد جایگزین کنند.

متوقف نشو
اغلب افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بالاتر از دیگران می نشینند از این نوع چاقی رنج می برند. چون فعالیت بدنی ندارند. معمولا این افراد غذاهای شیرین زیادی می خورند. به این گروه توصیه شد از سایت هایی مثل من و غذا یک وعده غذایی سالم تهیه کنند و با آن ورزش کنند.
البته برخی از ورزشکاران می توانند با توقف ورزش به دلیل آسیب بدنی یا مسائل دیگر دچار اضافه وزن غیرفعال شوند.

معرفی انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید اصلا خجالت نکشید چون من و رژیم با ارائه رژیم لاغری راه را برای از بین بردن چربی های شکم برای شما باز می کند. کافی است انواع چاقی شکمی را بشناسید و آن را درمان کنید. لازم نیست سخت کار کنید، باید اراده خود را تقویت کنید و همیشه رژیم را دنبال کنید.

چربی در شکم و پایین سینه شما وجود دارد
اگر فردی با چربی هایی هستید که در اطراف شکم و زیر سینه شما جمع شده و بافت و ظاهر آزاردهنده ای ندارند، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون همچنین برای کنترل استرس در بدن ساخته می شود. اما مواقعی وجود دارد که تنش آنقدر بالا می رود که افراد برای بهبود خلق و خوی خود به شیرینی، قهوه و فست فود متوسل می شوند. همچنین باعث تجمع بیشتر چربی در بدن می شود. برای از بین بردن استرس:

  • قبل از خواب استراحت کنید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • فیلم های احساسی یا ناراحت کننده را تماشا نکنید
  • تمرکز کنید و با آرامش فکر کنید

آیا شکم شما مانند یک توپ بزرگ شده است؟
احتمالاً مردانی را در خیابان دیده‌اید که علی‌رغم از دست دادن بازوهای دیگر، شکم‌های چاق و توپ مانندی دارند و به جای نوشیدنی‌های سالم، غذاهای چرب می‌خورند و الکل می‌نوشند.

اگر نمی خواهید به بیماری کبد و کلیه مبتلا شوید، نوشیدن الکل را متوقف کنید.

زیر شکم شما چاق است
معده زنان معمولاً بعد از زایمان زشت است زیرا جنین را به مدت هشت تا نه ماه در رحم نگه می دارند تا زمانی که رشد کند. حتی بعد از زایمان نیز مشاهده شده است که انقباض شکم زمان زیادی می برد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت پایین شکم است، زیرا رحم بعد از زایمان نسبت به قبل سنگین‌تر می‌شود و در نتیجه می‌افتد. به همین دلیل توصیه می شود فرد در دوران شیردهی مانند من از رژیم غذایی مناسب و رژیم غذایی استفاده کند و در کنار آن ورزش هایی مانند پیلاتس انجام دهد.

آیا بعد از غذا خوردن شکم شما بالا می آید؟
ممکن است مقدار زیادی غذا خورده باشید و معده یا معده شما بلافاصله بیرون آمده باشد. این فقط به دلیل التهاب و بی ثباتی است. این یک نوع چربی شکمی است که برای رفع و پیشگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذا خوردن باید به پزشک مراجعه کنید.

  • از کمی حبوبات و لبنیات استفاده کنید
  • شیرینی ها را بگیر
  • سبزیجات و مرغ و ماهی را جایگزین غذاهای ناسالم کنید
  • شناسایی و مصرف پروبیوتیک ها
  • صبحانه را حذف نکنید، اوایل ناهار و اواخر شب و اوایل شب میل کنید

آیا چربی در دور کمر شما ذخیره می شود؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم شماست، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. پس وقت آن رسیده که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید به سوپرمارکت بدوید و به سبزیجات و میوه فروشی ها بروید.

شکر و نوشیدنی های شیرین به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

آیا پا و بازو داری؟
برخی از افراد چاقی در ساق پا و ران را به ارث برده اند و برای از دست دادن چربی اطراف خود نیاز به ورزش و رژیم غذایی سالم دارند. اما بیشتر زنان زمانی که یائسه می شوند چاق می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون، چربی زیادی در بدن انباشته شده و سوخت و ساز بدن کاهش می یابد. پس این دسته از خانم ها اگر حوصله باشگاه رفتن را ندارند بهتر است پیاده روی کنند و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی بگذرانند. آنها همچنین ممکن است از انواع داروهای چاقی استفاده کنند.

رژیم چاقی و لاغری

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. به دلیل این روش افراد بیشماری وزن کم کرده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی
  • چاقی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و نیاز به درمان دارند. در این قسمت به بررسی هر کدام به صورت جداگانه می پردازیم.
فرد مبتلا به جذام چاق دارای استخوان های بزرگ، پوست چرب و عرق بدن در هنگام ورزش یا ورزش است. او اغلب از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار به سلامتی دست یابد. یعنی صبحانه کامل و شام سبک.

اما فردی که از چاقی رنج می برد بدنش متورم است و به آن چاقی بلغمی می گویند. این افراد معمولا استخوان های نازکی دارند که به چربی تبدیل می شود، این گروه به دلیل سرما و مصرف غذاهای سرد خارج از فصل هستند. به افراد مبتلا به بلغم توصیه می شود که از غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل استفاده کنند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به سراغ قرص های گیاهی چاقی و پودرهای گیاهی چاقی می روند. این نکته را هم در نظر بگیرید.

راهبردهای مبارزه با چاقی را درک کنید

کارشناسان معتقدند که شما به عنوان فردی که از چاقی رنج می برید باید با راهکارهای افزایش وزن آشنا باشید و سبک زندگی خود را به طور کلی تغییر دهید.

  • یک رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع داروهای چاقی را فراموش نکنید
  • از پرخوری پرهیز کنید
  • اهداف زندگی کوچک و قابل دستیابی ایجاد کنید
  • تمام غذاهای خود را بخورید
  • فراتر از جراحی برای چاقی استفاده کنید و ابتدا با پزشک مشورت کنید
  • مدیریت هوس غذایی
  • محیط اطراف خود را کنترل کنید تا استرس را از بین ببرید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذاها شکل بدن انسان ما را تشکیل می دهند. درست است که ورزش تاثیر زیادی دارد، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از کاهش وزن را از رژیم غذایی دریافت می کنیم. بنابراین باید به رژیم لاغری و انواع غذاهایی که می خوریم توجه زیادی داشته باشیم.
فراموش نکنید که برنامه غذایی و رژیم غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند. اگر می خواهید خودتان نکات رژیم غذایی را رعایت کنید، متن زیر را بخوانید.

  • غذاهای متنوع بخورید.
  • غذایی که می خورید را با فعالیت بدنی متعادل کنید
  • رژیم غذایی پر از غلات کامل، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • یک رژیم غذایی کم چرب با مقدار مناسب چربی اشباع شده و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید