چه چیزی باعث کاهش وزن آهسته می شود؟ 11 دلیل اصلی


باعث کاهش وزن آهسته می شود این مشکلی است که بسیاری از افراد هنگام کاهش وزن با آن مواجه می شوند. این عامل می تواند انگیزه شما را برای ادامه رژیم غذایی از دست بدهد.

اما جالب خواهد بود که بدانید عادات کوچکی که در ابتدا با آنها سروکار داریم چگونه می توانند در کند کردن روند کاهش وزن شما موثر باشند.

10 دلیل کاهش وزن آهسته

باعث کاهش وزن آهسته می شود

1. خواب آلودگی و علت کاهش وزن کند

یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کرد علل کاهش وزن آهسته خواب. تحقیقات زیادی در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که در طول روز به اندازه کافی نمی‌خوابند، اغلب اضافه وزن دارند.

البته به خاطر داشته باشید که خواب زیاد و کم خوابی می تواند باعث ایجاد همان مقدار هورمون در بدن شما شود که اشتها و گرسنگی شما را کنترل می کند.

بنابراین، بهتر است بهداشت خواب را زیر نظر داشته باشید. اگر قصد تنظیم خواب خود را ندارید، می توانید به طور جدی بگویید که بهتر است رژیم غذایی خود را نادیده بگیرید.

2. آب کافی ننوشید

از دیگری باعث کاهش وزن آهسته می شود می توانیم در مورد ننوشیدن آب کافی صحبت کنیم. یکی از نکات جالبی که برای کاهش وزن و لاغری باید بدانید این است که نوشیدن ۲ تا ۶ لیوان آب در روز می تواند روند کاهش وزن را تسریع کند.

خبر خوب این است که آب کالری ندارد. بنابراین می تواند تشنگی را کاملاً بدون افزایش وزن برطرف کند. همچنین باید بدانید که اگر در روز آب زیادی بنوشید، اشتهای شما به غذاها بسیار شیرین می شود.

از سوی دیگر، امروزه بسیاری از مردم به این نتیجه می رسند که احساسات کاذب کاذب هستند. به همین دلیل بهتر است در این مواقع ابتدا یک لیوان آب بنوشید تا مغز خود را فریب دهید.

3. غذاها را حذف کنید

یکی از مهمترین علل کاهش وزن آهسته غذاها را بیرون بیاورید. همیشه به یاد داشته باشید که حذف وعده های غذایی در وهله اول باعث کاهش وزن شما می شود. اما با گذشت زمان وزن شما بالا می رود و کاهش نمی یابد.

علاوه بر این، بسیاری از افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند، برای مدت طولانی گرسنه می مانند. این باعث می شود کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود از هر غذای دیگری دریافت کنند. در نتیجه، بیشتر غذاهایی که متابولیزه نمی شوند، تبدیل به چربی اضافی بدن می شوند.

4. رستوران گرد

باعث کاهش وزن آهسته می شود

اگر به هر دلیلی دوست دارید در رستوران غذا بخورید یا به دلیل سبک کاری بیشتر در رستوران ها و کافه ها، وعده های غذایی خود را دوست دارید، این را در نظر داشته باشید. باید بگوییم که این عادت یکی از باعث کاهش وزن آهسته می شود Ang.

این به این دلیل است که هنگام رفتن به این مکان های جذاب کنترل غذا و میزان غذایی که می خورید بسیار دشوار است.

حتی میل به غذاهای سبک می تواند بیش از آنچه فکر می کنید حاوی کالری باشد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنیم برای کاهش وزن عادات غذایی خود را تغییر دهید.

5. خدمت کرده است

از دیگری باعث کاهش وزن آهسته می شود این سبک کار شماست. امروزه کار طولانی پشت میز و اعتیاد به تماشای تلویزیون، کاهش وزن را بسیار دشوار کرده است.

اگر بیشتر اوقات بنشینید، بدن شما ممکن است توانایی تشخیص پرخوری را از دست بدهد. بنابراین متابولیسم شما به شدت کاهش می یابد.

اعتیاد به تلویزیون همچنین می تواند باعث پرخوری و افزایش وزن شما شود. در نتیجه پیشنهاد می کنیم روزی نیم ساعت پیاده روی کنید تا با یک رژیم غذایی سالم روند کاهش وزن را تسریع کنید.

6. با غذا به خود پاداش دهید

یکی دیگر از دلایل کاهش وزن آهسته، دادن غذا به عنوان پاداش برای ورزش است. ورزش یک راه عالی برای کاهش وزن است. زیرا کالری می سوزاند و توده عضلانی می سازد.

اما اگر بعد از هر تمرین یک شام یا اسموتی بزرگ میل کنید، می توانید تمام آن تمرینات سخت و عرق آور را خراب کنید.

مراقب نوشیدنی های ورزشی پر قند و پروتئین باشید. در حالی که می تواند به رفع تشنگی یا افزایش قدرت بعد از ورزش کمک کند، اما می تواند کالری بسیار بالایی داشته باشد.

7. استرس زیاد

یکی دیگر از مهمترین باعث کاهش وزن آهسته می شود عدم کنترل استرس اکثر افرادی که از استرس رنج می برند به طور منظم غذاهای پر قند و کالری می خورند تا آرامش پیدا کنند.

پیشنهاد می کنیم اگر از آن دسته افرادی هستید که با استرس به وعده های غذایی کوچک می پردازید، بهتر است در آن مرحله کمی صبر کنید و ابتدا آب بنوشید. سپس سعی کنید با انجام کاری غیر از خوردن برای کنترل استرس خود، حواس خود را پرت کنید.

8. نداشتن برنامه غذایی

یکی از مهمترین باعث کاهش وزن آهسته می شود کمبود غذا. برنامه ریزی وعده های غذایی و میان وعده های سالم ارزش وقت گذاشتن را دارد تا از وسوسه رفتن به سراغ غذاهای دیگر پرهیز کنید.

جالب است بدانید که آیا به دنبال کاهش وزن و ورزش زیاد هستید یا خیر. اما خوردن فست فود و نوشابه را متوقف نکنید. روند کاهش وزن شما هرگز تغییر نخواهد کرد. زیرا بدن شما به اندازه انرژی دریافتی از غذاهای سالم با این کالری ها رفتار نمی کند.

توجه: این غذاها حاوی فیبر بسیار کمی هستند. بنابراین بعد از آن احساس سیری نمی کنید. در نتیجه احتمال خوردن یا نوشیدن بیشتر است

10. یائسگی یا یائسگی

باعث کاهش وزن آهسته می شود در خانم ها می تواند سن یائسگی آنها باشد. بیشتر زنان در این سن دچار اضافه وزن می شوند.

تغییرات هورمونی، توده عضلانی کم و خواب کم به دلیل گرگرفتگی می تواند منجر به افزایش وزن شود. بنابراین بهتر است علاوه بر مشورت با متخصص زنان، رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه را نیز به برنامه های خود اضافه کنید.

درد و کاهش روند کاهش وزن

از بیماری های مهمی که می تواند باشد باعث کاهش وزن آهسته می شود ممکن است اختلال عملکرد تیروئید وجود داشته باشد. اگر این غده کوچک جلوی گلوی شما کوچک باشد، می توانید 3 تا 5 پوند وزن اضافه کنید.

غده تیروئید هورمون هایی تولید می کند که سطح انرژی و نحوه تجزیه غذا را در بدن کنترل می کند. اگر نتوانید به اندازه کافی آن را انجام دهید، کاهش وزن سخت است.

همچنین ممکن است احساس نفخ کنید زیرا بدن شما مقدار زیادی آب و نمک ذخیره می کند. اگر فکر می کنید ممکن است مشکل تیروئید داشته باشید حتما با پزشک مشورت کنید. پس از درمان دارویی، می توانید روند کاهش وزن را مشاهده کنید.

در پایان:

باعث کاهش وزن آهسته می شود این می تواند افراد زیادی را برای داشتن وزن و سلامت ایده آل ترغیب کند. موارد ذکر شده در بالا نقش مهمی در این موضوع دارد.

بنابراین، هر زمان که متوجه کاهش شدید کاهش وزن خود شدید، بهتر است ابتدا به دنبال علت آن باشید. به این ترتیب می توانید کاهش وزن استاندارد را مشاهده کنید.

منبع:

webmd

این مقاله توسط تیم تحریریه از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت اطلاع شما از موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تبلیغ یا رد این مورد را تضمین نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید