چگونه در حال حاضر برای بدن خود احساس بهتری داشته باشید


چه کسی می گوید به دلیل بدنی که اکنون در آن هستید نمی توانید احساس بهتری داشته باشید.

نیازی نیست روزها یا حتی ماه ها منتظر بدن مورد نظر باشید. شما می توانید از آنچه در حال حاضر دارید و آنچه بدن شما می تواند برای شما انجام دهد قدردانی کنید.

اغلب احساس می کنیم که زندگی ما کامل خواهد بود و وقتی ما بیست کیلو وزن کم کنیم ، بعد از بارداری وزن کم کنیم یا به وزنی که قبل از رابطه بود برگردیم ، اوضاع بهتر خواهد شد.

ما از آنچه نداریم و آنچه نکرده ایم عذاب می کشیم.

با توجه به این مقاله در US News and World Report ، “اکثر مردم وقتی به وزن مورد نظر خود می رسند با رقص های شاد می رقصند و برای برخی ، کاهش وزن باعث بهبود سلامت و بهبود کیفیت زندگی می شود ، که مطمئناً سطح شادی را کاهش می دهد. اما برای اکثر ما ، وقتی هیجان و تعریف و تمجیدهای ناشی از کاهش وزن از بین می رود ، متوجه می شویم که خوشبخت تر از گذشته نیستیم. سوزان آلبرز ، روانشناس کلینیک کلیولند و نویسنده هفت کتاب در مورد تغذیه آگاهانه ، می گوید حتی برخی از ما احساس ناراحتی می کنیم.

“در حقیقت ، در مطالعه ای که توسط کالج دانشگاهی لندن انجام شد ، هنگامی که افراد” با موفقیت “وزن خود را کاهش دادند ، احتمالاً از افسردگی رنج می بردند.”

اما نباید چنین باشد.


چهار کار را می توانید در حال حاضر انجام دهید تا بدن شما احساس بهتری داشته باشد.

ابتدا مقایسه بدن خود را با بدن دیگران متوقف کنید.

هر کس متفاوت است. ترکیب ژنتیکی افراد متفاوت است. سبک زندگی متفاوت است. حتی اگر غذای یکسانی بخوریم و به یک شیوه ورزش کنیم ، واکنش بدن ما متفاوت خواهد بود.

به عبارت دیگر ، ما فردی هستیم.

اغلب ما خودمان را با دیگران مقایسه می کنیم و هیچ اطلاعاتی از زندگی آنها نداریم. ما نمی دانیم که آنها از داروها استفاده می کنند یا رژیم خاصی را دنبال می کنند. ما نمی دانیم که آیا آنها دارای شرایط خاصی هستند که بر متابولیسم غذا یا پاسخ به تمرینات خاص تأثیر می گذارد.

ما اطلاعات کمی داریم ، اما همچنان مقایسه می کنیم.

یکی از ساده ترین راه ها برای احساس بهتر در بدن ، قطع اتو کردن است. بلکه مقایسه کنید کجای بدن خود هستید و کجا می خواهید باشید. با پزشک و متخصص تغذیه خود ملاقات کنید تا تصمیم بگیرید که برای رسیدن به اندام مورد نظر خود چه اقداماتی را باید انجام دهید.

دوم اینکه از تعیین اهداف غیرواقعی برای خود دست بردارید.

این فقط برای اهداف سلامتی و تناسب اندام نیست. این امر در مورد تمام اهدافی که برای خود تعیین کرده اید صدق می کند.

به عنوان مثال ، اگر می دانید که فرد صبحگاهی نیستید ، هدفی را برای رفتن به باشگاه ورزشی در 5 صبح بدون در نظر گرفتن این که آیا می توان به آن دست یافتنی بود ، تعیین نکنید. البته می توانید از ساعت 5 بعد از ظهر شروع به بیدار شدن کنید. با این حال ، حفظ این هدف و تبدیل آن به یک عادت برای شما سخت تر خواهد بود. حتی بدتر ، اگر شکست بخورید ، احساس شکست خواهید کرد.

وقتی احساس شکست می کنید ، رسیدن به هدف سخت تر می شود. شما شروع به احساس می کنید که ارزش آن را ندارد. به احتمال زیاد تسلیم می شوید. به عبارت دیگر ، این یک پیشگویی خودکفا می شود.

در عوض ، سعی کنید اهدافی را تعیین کنید که قابل دستیابی ، حساس به زمان و مرتبط با آنچه برای رسیدن به آن تلاش می کنید ، باشد. اطمینان حاصل کنید که اهداف شما به شما و شیوه زندگی شما بستگی دارد. از آخرین روندها بگذرید مگر اینکه بدانید این چیزی است که واقعاً می توانید به دنبال آن باشید.

سوم ، ما تغییر را پیاده نمی کنیم. ما فقط شکایت داریم.

اگر مواردی مربوط به اهداف سلامتی و تناسب اندام شما وجود دارد که دوست دارید آنها را تغییر دهید ، زمان آن رسیده است که از شکایت دست بردارید و در مورد آنها صحبت کنید. وقت آن است که با پزشک یا متخصص تغذیه خود ملاقات کنید ، برنامه ای تهیه کنید و سپس آن برنامه را اجرا کنید.

این مقاله CNBC ، “6 راه برای دستیابی به اهدافی که واقعاً به شما اجازه می دهد تا موفق شوید” ، نحوه دستیابی موفقیت آمیز به اهداف خود را مورد بحث قرار می دهد و هیچ شکایتی در هیچ کجا وجود ندارد.

ما بارها شنیده ایم که “برنامه ریزی ، انجام ، عمل و بازرسی” یک مثال عالی است. علاوه بر این ، ممکن است بخواهید این مقاله Ted.com را بررسی کنید “آیا می خواهید به اهداف خود برسید؟ این 4 عادت را رعایت کنید. از بین چهار عادت ، دومین عادت ذکر شده احتمالاً در این مورد مناسب ترین است و “حذف کلمه” خوب “است.

مقاله زیر بحث می کند که چگونه کلمه “خوب” شما را از موفقیت باز می دارد.

“چرا اهداف شما بر روی مشعل عقب هستند؟ مل رابینز ، سخنران انگیزشی می گوید شاید به دلیل کلمه F: “خوب”. این کلمه کثیف شما را به خواب می اندازد و فکر می کنید موقعیت های بد-احساس ناتمام ماندن در محل کار ، حمل 50 کیلو اضافه وزن ، داشتن رابطه با همهمه-به اندازه کافی خوب است که تلاش برای تغییر آنها را به تعویق اندازد.

آن را زنگ بیداری خود در نظر بگیرید: زمان آن رسیده است که به “خوب” بسنده نکنید و در عوض نگاه خود را به “خوب” یا “عالی” معطوف کنید.

در نهایت ، چهارمین مورد این است که ارزش دارایی هایی را که در حال حاضر دارید و کارهایی که بدن شما در حال حاضر برای شما انجام می دهد ، ارزیابی کنید.

اغلب ما روی منفی تمرکز می کنیم. ما به چیزهایی که نداریم فکر می کنیم. ما وقت خود را صرف مبارزه برای کارهایی می کنیم که انجام نداده ایم.

در عوض ، ما گاهی اوقات باید ارزیابی کنیم که بدن ما چقدر کار می کند بدون اینکه حتی به آن فکر کنیم. ریه های ما هوایی را که تنفس می کنیم تمیز می کند. دستگاه گوارش ما غذا را می گیرد و به انرژی تبدیل می کند تا بتوانیم کارهای روزانه خود را انجام دهیم. دهان و مغز ما به ما اجازه می دهد تا درگیر افکار و گفتگوها شویم.

حتی هنگام ورزش ، بدن ما اقدامات غیر ارادی را انجام می دهد که به ما در افزایش انعطاف پذیری و قدرت کمک می کند.

بنابراین دفعه بعد که به بدن خود فکر می کنید ، جلوی آینه بایستید و از بدن برای همه کارهایی که اکنون برای شما انجام می دهد تشکر کنید.

لطفا ما را دنبال کنید و لایک کنید:



دیدگاهتان را بنویسید