کینوا دوسا – گاو مقدس! دستور العمل های گیاهخواری


اگر دوزهای ترد و نازک را دوست دارید ، این دوز کینوا فقط برای شما مناسب است. فقط سه ماده لازم است ، و می توانید خمیر را تخمیر کنید تا یک پروبیوتیک شود. از دوغ عدس و کینوا ، این دوز یک غذای فوق العاده است و بهترین کار این است که آن را آسان نکنید.

چهارچوبی از کینوا دوسا روی یک بشقاب آبی با باتاتا باجی و نارگیل چتیا.

من همیشه انواع مختلفی از دوزها را در آشپزخانه ام ایجاد می کنم زیرا ما دوزهای اینجا را دوست داریم. من بسیاری از این دستور العمل ها را از جمله دوس برنج قهوه ای ، سورگوم دوسا و ماسالا فوری (و همچنین ماسالا دوسا فوری) با شما به اشتراک گذاشتم.

در میان این دستور العمل ها quinoa dosa بود که در سال 2013 به اشتراک گذاشته شد. من کرپ کینوا را صدا کردم. این دستور همیشه یکی از غذاهای مورد علاقه من بوده است زیرا برای تهیه تردترین دوزها استفاده می شود.

در طول سالها ، من دستور کینوا دوسای خود را برای ساده سازی و حذف کامل برنج بهبود بخشیده ام (اگرچه می توانید کمی اضافه کنید – من به شما می گویم که چگونه این کار را انجام دهید). من همچنین تخمیر خمیر را به دلیل فواید پروبیوتیک آن شروع کرده ام ، اگرچه ترجیح می دهید یک دوز را زودتر بخورید ، لازم نیست.

من نیازی ندارم در مورد فواید کینوا به شما بگویم ، شما قبلاً می دانید: این دانه فوق العاده دارای پروتئین زیادی با آمینو اسیدهای فراوان است ، بنابراین به ویژه برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که از گلوتن استفاده می کنند – رژیم غذایی رایگان – خوب است. همچنین سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و همچنین دارای ویتامین B و آهن است.

اگر از قبل عاشق کینوا هستید ، این دوزها راهی عالی برای گنجاندن این غلات سالم در رژیم غذایی شما هستند.

پرش به:
عکس جزئی از quinoa dosa روی بشقاب با سبزی سیب زمینی.

چرا این دوز کینوا را دوست خواهید داشت

  • فوق العاده سالم استبه من در این دستور غذا از مخلوط سه عدس و کینوا استفاده می کنم. در صورت تمایل ، فقط می توانید از یک نوع لنز استفاده کنید. علاوه بر این ، می توانید این دوزها را با تخمیر خمیر یک شبه پروبیوتیک کنید-یک فرایند ساده و بدون دست که مزایای فوق العاده ای برای سلامت روده شما دارد.
  • ترد و خوشمزه استبه کینوا این دوزها را واقعا ترد و ترد می کند و برای بچه ها نیز بسیار مناسب است. جی همیشه دوسا را ​​دوست داشت ، اما این دوس های کینوا را کمی بیشتر دوست دارد.
  • انجام آن آسان استبه اگر قبلاً دوز مصرف نکرده اید ، دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد. تنها قسمتی که به کمی مهارت نیاز دارد ، تهیه نان است – خمیر را روی تابه پهن کنید – و نیازی نیست که کامل باشید تا نتایج خوبی بگیرید. با آن بمانید و تمرین بهتر می شود.
  • همه دوستانه است این دوزها بدون گلوتن ، بدون آجیل و بدون سویا-و البته گیاهی هستند ، بنابراین هر کسی می تواند آنها را بخورد.

عناصر

  • کوینو. همیشه قبل از استفاده کینوا را بشویید. بهتر است این کار را با قرار دادن کینوا در آبکش مشبک و شستشو زیر آب جاری انجام دهید. کینوا دارای یک پوشش محافظ طبیعی روی مواد شیمیایی گیاهی به نام ساپونین است که می تواند باعث طعم تلخ کینوا شود. با این حال ، این مسئله ای است که قبل از شستن کامل کینوا قبل از قرار دادن آن در دستور غذا ، به راحتی حل می شود.
  • لنزها من در این دستور غذا از سه لنز رایج هندی استفاده می کنم: دفتر داد (گرم سیاه) ، چانا از (بنگال گرم دال) و تور دال (نخود کبوتر شکسته). اگر می خواهید فقط از یک قسمت استفاده کنید ، از قسمت urad استفاده کنید و بقیه را رها کنید. این مخلوط طعم عالی می دهد و سلامتی بیشتری می بخشد.
  • دانه شنبلیلهبه شما می توانید دانه شنبلیله را رها کنید ، به خصوص اگر قصد تخمیر خمیر را ندارید.
  • نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن.

طرز تهیه کینوا دوزا |

دیدگاهتان را بنویسید